[Ontdekking] Iriver IFP 180T Karaoke?

Pagina: 1
Acties:

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Beste mensen,
Toen ik vanmorgen naar mijn mp3-speler Iriver IFP 180T aan het luisteren was probeerde ik eens de oordopjes er even uit te trekken, maar zo zodat ze er net in zaten. Wist van vroeger dat dat dan een leuk effect gaf (wisseling van kanalen e.d. :) )
Maar toen ik de 3,5 mm plug van de meegeleverde Sennheiser OEM's dus heen en weer schoof, hoorde ik ineens de stemmen wegvallen en de melodie ging gewoon door! Karaoke geluid dus! Heb met dezelfde mp3's net nog even geexperimenteerd op de pc met de Magix Music Maker, als je daar Karaoke aanklikte, gaf hij dezelfde geluid als ik toen met de oordopjes hoorde.
Is dit normaal of heeft de Iriver van mij een speciaal 5.1 uitgang (misschien is dat wel voor de rear speakers bedoeld? :/ )
Afbeeldingslocatie: http://navcity.co.uk/catalog/images/iFP180.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ibr op 11-02-2005 00:10 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

voodooless

Sound is no voodoo!

headphone uitgang staat dan uit fase, als je dan de beide kanalen kortsluit maak je een monosignaal. Door het uit fase staan haal je juist het echte mono signaal weg, aangezien dat tegen elkaar wegvalt. Aangezien de stemmen meestal in het midden te vinden zijn krijg je dus het karaoke effect. Heel simpel dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 11-02-2005 00:23 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ibr
deepspace schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:22:
headphone uitgang staat dan uit fase, als je dan de beide kanalen kortsluit maak je een monosignaal. Door het uit fase staan haal je juist het echte mono signaal weg, aangezien dat tegen elkaar wegvalt. Aangezien de stemmen meestal in het midden te vinden zijn krijg je dus het karaoke effect. Heel simpel dus :)
Aha zow :) Ik dacht dat ik een begaafde mp3 speler had :P
Is dat btw slecht voor de mp3 speler?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Zal denk ik niet veel kwaat kunnen :) Maar eigenlijk hoort het geluid niet uit fase te staan... Doen ze waarschijnk expres om een "opener" geluidsbeeld te krijgen ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 11-02-2005 00:40 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

dat "uit fase verhaal" geloof ik niet helemaal

want wat de TS hier noemt kun je met alle apparaten doen die een 3.5mm plug hebben

volgens mij is het meer dat je de plus van links en de plus van recht gebruikt voor de plus en min van links en rechts samen...

[ Voor 36% gewijzigd door Jimbolino op 11-02-2005 00:46 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Overigens bevatten veel spelers wel een USB communicatie/MP3 decoder/geheugen interface chipje met daarin extra functionaliteit als digitale inputs, dictafoon en karaoke. Kwestie van uitzoeken welke chip erin zit en daarvan de datasheet nalezen. :)

• ibr
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 01:04:
Overigens bevatten veel spelers wel een USB communicatie/MP3 decoder/geheugen interface chipje met daarin extra functionaliteit als digitale inputs, dictafoon en karaoke. Kwestie van uitzoeken welke chip erin zit en daarvan de datasheet nalezen. :)
Hij heeft wel een dictafoon, maar noch een karaoke-functie (staat tenminste niet in de handleiding), noch een digitale input is aanwezig (USB 1.1, maar of je dat als digitale input kan beschouwen?)

Verwijderd

USB 1.1 is niet wat ik, of de datasheet, bedoeld met een digitale I/O (ik bedoel nl. SPDIF of I2C)

Weet je toevallig welke decoderchip er in de Iriver IFP 180T zit ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 13:48 ]

• ibr
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:40:
USB 1.1 is niet wat ik, of de datasheet, bedoeld met een digitale I/O (ik bedoel nl. SPDIF of I2C)

Weet je toevallig welke decoderchip er in de Iriver IFP 180T zit ?
:? Nee, heb hem nog nooit opengemaakt :?

Pagina: 1