Hangen is misschien niet helemaal correct; webverkeer stokt. De routerinterface is wel gewoon benaderbaar. Dit doet zich met name voor als de telefoongids (www.telefoongids.nl) wordt bezocht. Uit/aanschakelen is dan de enige oplossing. En dat is meerdere keren per dag nodig. Ding is voorzien van de meest recente firmware, heb hem al een paar keer ge-reset en opnieuw geconfigureerd, maar helaas... E-mail's naar de helpdesk van Netgear leveren wel reakties op, maar die zijn van het type 'resetknopje drukken' of 'MTU freubelen'. En dat heb ik allemaal al gedaan. Hij hangt overigens met de WANkant aan een Speedtouch Home en met de LAN kant aan een HP switch. Ja, uplink knopje staat aan.
Heeft iemand wellicht een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb inmiddels al een andere router gekocht, een Linksys WRT54g, maar die werkt weer heel anders dan de Netgear. Bij de Netgear kan ik voor in- en uitgaand verkeer aangeven welke poorten open mogen staan, en dat kan bij de Linksys nou weer net niet; daar moet je aangeven welke poorten dicht staan. En met 65.000 poorten is dat niet echt handig...
Siem Weel
Heeft iemand wellicht een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb inmiddels al een andere router gekocht, een Linksys WRT54g, maar die werkt weer heel anders dan de Netgear. Bij de Netgear kan ik voor in- en uitgaand verkeer aangeven welke poorten open mogen staan, en dat kan bij de Linksys nou weer net niet; daar moet je aangeven welke poorten dicht staan. En met 65.000 poorten is dat niet echt handig...
Siem Weel