Toon posts:

Netgear FR114p router hangt regelmatig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hangen is misschien niet helemaal correct; webverkeer stokt. De routerinterface is wel gewoon benaderbaar. Dit doet zich met name voor als de telefoongids (www.telefoongids.nl) wordt bezocht. Uit/aanschakelen is dan de enige oplossing. En dat is meerdere keren per dag nodig. Ding is voorzien van de meest recente firmware, heb hem al een paar keer ge-reset en opnieuw geconfigureerd, maar helaas... E-mail's naar de helpdesk van Netgear leveren wel reakties op, maar die zijn van het type 'resetknopje drukken' of 'MTU freubelen'. En dat heb ik allemaal al gedaan. Hij hangt overigens met de WANkant aan een Speedtouch Home en met de LAN kant aan een HP switch. Ja, uplink knopje staat aan.

Heeft iemand wellicht een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb inmiddels al een andere router gekocht, een Linksys WRT54g, maar die werkt weer heel anders dan de Netgear. Bij de Netgear kan ik voor in- en uitgaand verkeer aangeven welke poorten open mogen staan, en dat kan bij de Linksys nou weer net niet; daar moet je aangeven welke poorten dicht staan. En met 65.000 poorten is dat niet echt handig...

Siem Weel

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
ik heb de dezelfde router, maar geen problemen hier. Maar ik heb ook geen rules gesteld voor in- en uitverkeer. Misschien dat je het eens "clean" moet proberen?

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 14:07
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:00:
...
Ding is voorzien van de meest recente firmware, heb hem al een paar keer ge-reset en opnieuw geconfigureerd, maar helaas...
...
Zeker weten de laatste firmware?
Ik heb zelf deze router ook en sinds gisteren firmware V1.5_13 erop gezet.
Geloof dat v1.5 r13 van 11 feb is, dus misschien heb je niet de allerlaatste firmware.
(Bij upgraden vd firmware niet vergeten voor het upgraden (Maintenance->Settings Backup) eerst settings te erasen en vervolgens na de router reboot op reset knopje te duwen.
Na upgraden compleet weer Erase en resetknop).
Maar voor deze routerupgrade had ik ook nergens last van.

Verder heb ik onder Security -> Rules
Drop Fragmented IP packets
en
Block TCP flood
uitgevinkt.

Misschien dat het daar aan ligt?

[ Voor 8% gewijzigd door smerik op 23-02-2005 10:00 ]

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?