Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Verwijderd
Leuk spul heb je! pas op voor de uitbreid neigingen zoals ik die heb gehad
Maar afstand tussen de boutjes 12cm? Dan denk ik dat je dan naar 10cm speakers moet kijken. 13zal net te groot zijn... Of misschien niet goed gemeten?
Tja... 40euro voor een leuke 13ich..mhzzz blijf bij die prijs in poineer... Focal en etc (het betere spul dus) ben je al gauw het 5keer je budget kwijt... en dat zijn "instappers"

Hier is ook nog een foto van de gegevens achter op de box.

Ik zat zelf ook al te denken aan een pioneer, omdat de hoedenplank speakers ook van pioneer zijn. Maar heeft een uitbreiding als deze wel degelijk veel effect op het geluid of niet echt? En waar moet ik op letten bij de speakers die ik koop: Merk, Prijs, Watt, Db, etc? Heeft iemand misschien een advies?
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Ja, maar die kosten ook 130 euro, terwijl mijn budget maar maximaal 40 euro is. Voor 150 euro kan ik ook wel goede boxen kopenRum schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:15:
ik heb zelf JBL P452's in mijn auto hangen. Ook 10cm! Ik vind het echt een geweldig geluid geven! Een collega van mij heeft na het horen van mijn JBL's zelf ook een setje gekocht!
Ik vind het moeilijk om een keuze te maken tussen de verschillende speakers, omdat je ook eigenlijk nergens reviews of reacties van mensen kan lezen. Ik heb hier even een lijstje samengesteld met mogelijke speakers die geschikt zijn (binnen mijn budget). Welke zou dan aan te raden zijn?
Kenwood KFC-1079ie
- Maximaal ingangsvermogen:100 W
- Gevoeligheid 90dB/W/m
- 44 euro
JVC CS-V422
- Maximaal ingangsvermogen:100 W
- Strontium magneet
- Gevoeligheid 90dB/W/m
- 34 euro
Sony XS-F1023
- Maximaal ingangsvermogen:110 W
- Nominaal ingangsvermogen: 25 W
- Gevoeligheid 88dB/W/m
- 23 euro
Sony XS-F1031
- Maximaal ingangsvermogen:120 W
- Gevoeligheid 88dB/W/m
- 32 euro
Sony XS-A1027
- Maximaal ingangsvermogen: 110 W
- Gevoeligheid 87 dB/W/m
- 23 euro
PS. Ik hoop op een reactie waar ik iets aan heb en dat mijn topic niet wordt gesloten. Alvast bedankt!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Maar of het echt een wereld van verschil is met je huidige speakers weet ik niet.
Ik zou serieus overwegen om nog eventjes door te sparen voor een compo setje, die klinken een stuk beter. Die van pioneer zijn dacht ik net iets meer dan 100e.
Verwijderd
Hehe, schietgebedje..?Wou T schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:10:
PS. Ik hoop op een reactie waar ik iets aan heb en dat mijn topic niet wordt gesloten. Alvast bedankt!
Haha, nee zo bedoel ik het niet. Maar ik hoopte op een paar serieuze reacties in plaats van: "Ga zelf luisteren in de winkel, Topic Gesloten".
Ik was in principe niet van plan om te gaan luisteren in de winkel, omdat een goede zaak daarvoor best ver weg is voor mij. Daarom vroeg ik me dus af op welke specs ik af moet gaan, aangezien er nergens reviews/reacties over boxen te vinden zijn...
Dit staat er in de FAQ Informatie over inbouw en kwaliteit van car-hifi: "Hou je het voorlopig bij je headunit alleen zonder externe versterker, let dan goed op de werkingsgraad van de speakers die je koopt. 90 dB/ 1watt is wel het minste wat je zoekt (voor 13-16 cm), maar vaak zijn betere waarden ook wel te vinden (+ 92 db/1 watt). Hoe hoger deze waarde is, hoe harder je speaker kan met het aanwezige vermogen in de headunit."
Dus ik moet o.a. letten op de gevoeligheid, waar kan ik nog meer op letten?
Verwijderd
staat misschien 50watt 4kanalen... maar de meeste modelen leveren rond de 18watt 4ohm stabiel... ook in jou geval dus. Meer als zat om eens een keertje hard je hu aan tezetten. Maar verw8 geen disco pompende bass
Der zijn Alpine HU die net 23 nogwatts leveren maar daar heb je niks aan want die mensen gebruiken weer versterkers wat via de cinch outs lopen waar weer de voltage belangrijk is
Tja ik denk zelf dat misschien een Alpine setje leuk is voor je.. die kosten ook niet veel en heb echt wel een 10cm model liggen. misschien al zelfs 2weg...
Kenwood KFC-1019C
- Dual Cone Speaker System
- 10 cm Dimple Shaped, Silver Injection PP Woofer Cone
- 3 Spoke Original Designed Grilles
- Peak input power 100 W
- Rated input power 20 W
- Sensitivity 90 dB
- Frequency response 45 ~ 20.000 Hz
- Mounting depth 42 mm
- Voice coil 4
- MagnetWeight 100 gr
35 euro
http://www.kijkshop.nl/on...55Fname%3DAuto%2Bspeakers
Denken jullie dat dat geschikt is voor mijn installatie? En of het toegevoegde waarde heeft aan mijn huidige front speakers?
[ Voor 35% gewijzigd door Wou T op 11-02-2005 12:22 ]
Ik ging van de standaard 16 cm in mijn Almera naar 16 cm Pioneers (toen zonder extra versterker)
En was al een wereld van verschil.
Maarja, wilde toen weer wat verder (speakes zitten onderin de portier dus hoog bleef wat achter) dus losse tweeter's erbij incl. filter. en daarna nog een 4 kanaals versterker ipv de aanwezige 2 kanaals.
Als ik even zoek heeft pioneer geen 10cm compo setjes, dus kijk eens hiernaar:
http://www.pioneer.nl/nl/...d=6789&taxonomy_id=25-131
samen met:
http://www.pioneer.nl/nl/...d=1608&taxonomy_id=25-131
moet leuk zijn zo..
Wil je meer bas, dan ontkom je niet aan een losse amp en extra woofer. Zoek dan een leuke 4 kanaals: 2 kanalen bruggen voor de sub, 2 kanalen voor je geluid vóór.
succes!
Wise enough to play the fool
Hier ben ik het helemaal mee eens. Veel mensen menen dat die lompe speakers achterin heel belangrijk zijn. Echter dienen deze alleen voor rear fill en (aanvulling van) de bas. Het geluid dient echter naar je toe te komen (van voren dus). Ik zou zeggen investeer in een paar 2e handse compo speakers.teacher schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:05:
Het liefste zoek je een leuke compo set, waarbij je losse tweetertjes op je A-stijl of dashboard plaatst. Dit doet echt wonderen voor je geluid. Voor het leuke hou je het bij een merk, maar dat zal je niet horen met je ogen dicht.
Dat het trouwens maar 10 cm speakers zijn maakt niet uit, want door het ontbreken van een klankkast voor, produceren deze luidsprekers vaak weinig bas.