Toon posts:

[Smartphone2003] Het vinden van het huidige Cell ID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te pielen om de locatie te achterhalen waar een mobiele telefoon met Windows Smartphone 2003 OS zich nu bevindt. Met Symbian is dat geen echt probleem, maar voor MS gebaseerde telefoons lukt het mij niet om een goede methode te vinden.

Als je op de msdn site kijkt zijn er eigenlijk twee methoden.
http://msdn.microsoft.com...&cr=US&sloc=en-us&m=1&p=1
-Gebruik de cell broadcast messages. Probleem, hier in Nederland worden die nauwelijks verstuurt dus valt er ook weinig uit te lezen:(
-Gebruik het modem om de locatie info op te vragen. Ook dit schijnt nogal slecht te werken (en bij mij dus inderdaad ook niet)

Met symbian kun je je registreren zodat de telefoon netjes de wisselingen van cell aan je programma doorgeeft, is er iemand die een methode weet om dit betrouwbaar(!) op windows smartphones aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die hier verstand van heeft?

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Ik hoorde net op een college hier dat zoiets alleen met SymbianOS kan... Vrij stug lijkt me, maar kennerlijk is het zo. Ik zal eens vragen hoe zij aan die wijsheid komen.

Verwijderd

Topicstarter
DRvDijk schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:57:
Ik hoorde net op een college hier dat zoiets alleen met SymbianOS kan... Vrij stug lijkt me, maar kennerlijk is het zo. Ik zal eens vragen hoe zij aan die wijsheid komen.
Het kan met symbian. Het kan met Java (mits de telefoon de API ondersteund) Het kan in theorie met Windows Smartphone. Echter, de implementatie van de meeste smartphones is gewoon slecht. Ze geven een "not implemented" error terug als je de juiste API aanroept.Dus moet je erom heen werken. Maar in Cannes heb ik met wat mensen gepraat en weer wat hints gekregen over hoe het zou moeten kunnen.