Hallo allemaal ik heb vandaag een nieuwe externe harddisk gekocht van Freecom zie website voor preciese versie: http://www.freecom.com/ec...=Classic+HD+160GB+USB%2D2 met 160 Gb alleen als ik bvb een dvd film erop wil zetten van ongeveer 4 gb doet die er echt anderhalf uur over of ik wou Half life 2 erop installeren daar doet die ook echt meer als anderhalf uur over hoort dit zo omdat het externe ofzo is of heb ik iets fouts?
hang je de schijf toevallig aan een oudere tragere usb port?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
ik heb een laptop met Pentium 4 512 MB en met servicepack 2 dan neem ik aan dat het de nieuwste usb drivers heeft?
Bench eens met hdtune of zo.
Heb je wel USB 2.0 op je laptop? En nee, dat krijg je niet met een driverupdate als je laptop de hardware daar niet voor heeft.
oke hoe kan ik checken of ik een usb 2.0 heb ? echt bedankt jongens dat jullie snel antwoord geven tnx
Mijn usb schijfje ( in een USB 2.0 casing ) kan ongeveer 25Mb per seconde halen. Maar als ik hem aansluit op een langzame poort dan... is het 1.2Mb per seconde...
En daar ligt waarschijnlijk je probleem, er is een tijd geweest dat USB 2.0 True Speed nog niet standaard was..en ...je P4 bakje komt waarschijnlijk uit die tijd.
maar natuurlijk moet je eerst testen of er geen usb poort op je systeem is dat wel 480mbit aan moet kunnen :-)
BTW... installeren op een externe hd... mmm... een externe HD is perfect voor opslag maar om er games op te installeren... dat is meestal niet het aan te raden gebruik! Maar als het echt niet anders kan..het is mogelijk!
Er zijn 3 soorten USB
USB - 12mbit..dus met geluk net 1,2 mbyte per second
USB 2.0 "high speed" - 12mbit ...
USB 2.0 "true speed" - 480mbit ...
Het is redelijk simpel te testen... neem een bestand van 100mbyte ... en time de tijd dat het kost om het over te pompen.
Als het iets van ... 7 seconden duurt heb je een mooie effective true speed. Als het langer als 50 seconden duurt dan zit je vast met 12mbit!
En daar ligt waarschijnlijk je probleem, er is een tijd geweest dat USB 2.0 True Speed nog niet standaard was..en ...je P4 bakje komt waarschijnlijk uit die tijd.
maar natuurlijk moet je eerst testen of er geen usb poort op je systeem is dat wel 480mbit aan moet kunnen :-)
BTW... installeren op een externe hd... mmm... een externe HD is perfect voor opslag maar om er games op te installeren... dat is meestal niet het aan te raden gebruik! Maar als het echt niet anders kan..het is mogelijk!
Er zijn 3 soorten USB
Het is redelijk simpel te testen... neem een bestand van 100mbyte ... en time de tijd dat het kost om het over te pompen.
Als het iets van ... 7 seconden duurt heb je een mooie effective true speed. Als het langer als 50 seconden duurt dan zit je vast met 12mbit!
[ Voor 46% gewijzigd door swampy op 11-02-2005 00:03 ]
There is no place like ::1
waarschijnlijk gaat dat niet lukken want USB zit vaak op je moederbord vast (wat je niet zomaar zelf even kan veranderen). Als je ene desktop had kon je wel een USB 2.0 pci-kaartje kopen, maar of er zoiets voor laptops is dat betwijfel ik.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Je kunt als je geen USB 2.0 hebt een PCMCIA kaartje voor in je laptop kopen. Meestal zitten daar 2 USB poorten op.
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
er zijn wel pcmcia kaartjes met usb2 poorten erop, maar ik weet nou niet zo precies waar je die kan krijgen.
Voor laptops bestaan dat soort kaartjes ook, tenminste als je een vrij PCMCIA-slot hebt. Hier vindt je een aantal van die kaarten:
I/O Controllers / USB & FireWire controllers
Voorbeeld:
USB & FireWire controllers / Sweex 2 port USB 2.0 PC-card
Productpagina:
2 Port USB 2.0 PC Card
I/O Controllers / USB & FireWire controllers
Voorbeeld:
USB & FireWire controllers / Sweex 2 port USB 2.0 PC-card
Productpagina:
2 Port USB 2.0 PC Card
[ Voor 12% gewijzigd door Klovan op 11-02-2005 00:28 ]
Bijna goedswampy schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:58:
verhaal..
Er zijn 3 soorten USB
meer verhaal..
USB 1.0 (eerste versie) 1.5 mbit
USB 1.1 (revisie) 12 mbit
USB 2.0 (HI-Speed) 480 mbit
USB 2.0 (Full speed) 12 mbit (voor marketing redenen USB 1.1 hernoemd naar "Full speed")
Dit is in volgorde van verschijnen
[ Voor 18% gewijzigd door Interstice op 11-02-2005 00:44 ]
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Kan ook dat je dat even in je BIOS moet aanzetten
Download hdtune op www.hdtune.com (Google had je dat binnen 1 sec kunnen vertellen) en kies daarin je freecom schijf en klik op Start... Moet ik je ook uitleggen hoe je je veters moet strikken?
Oke allemaal bedankt voor jullie berichten nu zie ik op me laptop deze melding staan kan iemand me helpen aub? http://members.chello.nl/~mmrapp/foutmelding.JPG
JPG betekent dat "Snel apparaat' dus USB 2 aan langzame poort wordt gehangen > USB 1.x.
USB meldt dit automatisch.
Lijkt er dus inderdaad op dat je maar USB 1.x hebt.
USB 2.0 moet DUIDELIJK worden aangegeven in je 'hardware system properties', voor zover ik weet.
Heb zelf een Toshiba met usb 2 en xterne IDE, bloedje snel.
VEEL sneller dan interne (4500rpm), en makkelijk even snel als interne desktop IDE.
Wel loopt de buffer vol, want 'write behind cache' is OFF.
En ik zet hem liever niet aan / voor het geval dat de stroom er per ongeluk af gaat.
kopen dus zo'n pcmcia 2xUSB 2 ?
check wel of zo'n PCMCIA-USB de USB 2 snelheid haalt???
ze klooien maar wat met de USB waarden <> altijd checken voor je koopt, of kunnen terugbrengen!
anders een nieuwe laptop kopen
USB meldt dit automatisch.
Lijkt er dus inderdaad op dat je maar USB 1.x hebt.
USB 2.0 moet DUIDELIJK worden aangegeven in je 'hardware system properties', voor zover ik weet.
Heb zelf een Toshiba met usb 2 en xterne IDE, bloedje snel.
VEEL sneller dan interne (4500rpm), en makkelijk even snel als interne desktop IDE.
Wel loopt de buffer vol, want 'write behind cache' is OFF.
En ik zet hem liever niet aan / voor het geval dat de stroom er per ongeluk af gaat.
kopen dus zo'n pcmcia 2xUSB 2 ?
check wel of zo'n PCMCIA-USB de USB 2 snelheid haalt???
ze klooien maar wat met de USB waarden <> altijd checken voor je koopt, of kunnen terugbrengen!
anders een nieuwe laptop kopen
oke dan ga ik er maar 1 kopen
is deze goed???
Sweex 4 port USB 2.0 &2 port Firewire € 24.- is namenlijk een winkel van me leraar www.hyperweb.nl
alleen als ik dit heb hoe moet ik het dan in me laptop stoppen of sluit je dit aan op je usb?
is deze goed???
Sweex 4 port USB 2.0 &2 port Firewire € 24.- is namenlijk een winkel van me leraar www.hyperweb.nl
alleen als ik dit heb hoe moet ik het dan in me laptop stoppen of sluit je dit aan op je usb?
OKe dit lijkt me wel wat deze kan ik er zo instoppen waar ik ook me wireless card instop dankjewelmtjoeng schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 01:54:
at MyCom.nl / diversen / usb
USB 2.0 Cardbus PC Card / USB 2.0 adapter / 3 poorten / PCMCIA € 24,95
lijkt me wel wat voor je
Pagina: 1