Toon posts:

geen verbinding met netwerk op accu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waarom ik geen verbinding kan maken met mijn draadloze netwerk als ik op de accu werk. Op netstroom werkt het allemaal goed, maar sinds kort krijg ik geen verbinding meer als ik op de accu werk. Ik heb de 510m nu enkele maanden, maar sinds een week of wat doet ie dus een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet zo zijn dat er in het Energiebeheer een optie zit dat het draadloze netwerk uitgeschakeld wordt als er niet op netstroom gewerkt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn rocksolid 9600 begin dit jaar kreeg had ik een tijdje hetzelfde probleem. Het klinkt gek maar volgens mij zijn er geen opties in windows waarmee je dit kunt veranderen, er zullen vast wel progjes zijn die dit kunnen hacken maar daar gaan we hier verder niet op in ;) )

Mijn inziens lijkt het een verstandig idee om een verse install van windows te doen en jezelf af te vragen of je 100% zeker de laatste drivers (zonder kinderziektes / babyfouten) van je wifi kaart er op hebt staan.

Ook energiebeheer van je bios kan conflicteren met je software, je bios heeft in de meeste gevallen voorrang omdat windows reageert op de bios en niet andersom. Houd hier rekening mee voordat je windows eraf knikkert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Sinds je niet hebt gemeld welke OS je draait, zal 'k maar een poging geven voor een oplossing onder XP Pro. Zoals Pinpas zei, is het inderdaad zo dat Energiebeheer het apparaat mag / kan uitschakelen om energie te besparen.

Als je bij de Eigenschappen van je netwerkkaart even kijkt bij tabblad Energiebeheer, zie je die optie hoogstwaarschijnlijk aangevinkt staan... 'k neem aan dat je nu wel weet wat er te doen staat :).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de intel proset software zit een mogelijkheid om het zendvermogen te verminderen. Standaard staat dat op Auto, zet die eens vast op 100%.