Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plaatje op Character LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 10:27
Ik heb sinds 2 weken een 16x2 LCD van world-led. Ik heb al veel programma's geprobeerd en gebruik nu smartie. Maar nu vroeg ik me af is het mogelijk om op een Character LCD een plaatje te doen zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mvbalkom/display2.jpg

Ik bedoel dan dat ati logo. Ik wil zelf bij mijn temps een simpel AMD logo laten zien en bij mijn videokaart een simpel ATI logo. Maar is dit mogelijk?

Mijn LCD:
Afbeeldingslocatie: http://nic-nac-project.de/~joeri/ia/pics/2x16.jpg

BVD,
Xato

[ Voor 10% gewijzigd door Xato op 10-02-2005 23:23 ]

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Volgensmij kan je met een van die programma's ook wel zelf karakters maken.
Misschien dat je het zo moet doen, of een of andere converter zoeken.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:11
...interesting! Het ziet er uit alsof ze zelf een zestal characters gemaakt hebben om dat logo te vormen. Ik heb zelf een HTVISION 20*4 schermpje, en ik weet dat je op de een of andere manier in de hd44780 controller een paar custom characters kunt programmeren. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik denk dat je het in die hoek moet zoeken. Hoeveel je er kunt maken weet ik niet, het kan goed zijn dat het bijvoorbeeld net genoeg is voor 1 logo, dat je de tweede niet kunt maken, of dat je telkens je controller moet herprogrammeren of flashen om een ander logo te maken.
Hou me op de hoogte als je wil!

Flickr

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik heb me destijds ook min of meer verdiept in zoiets. Bv. de character lcd's van Conrad, in de datasheet daarvan staat hoe je dat moet doen dmv. binair geloof ik(hoe je custum characters maakt). Ik kon er niet veel wijs uit worden, maar misschien kun jij er wat mee.

[CM] Flightcase Mod

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Ik heb sinds kort ook een LCD (KS0073) en in de datasheet stond dat je idd enkele charachters zelf kunt proggen. Biuj mij waren dat er dacht ik 7, maar helemaal cker weten doe ik het niet.

Gewoon ff in de datasheet kijken dus, maar volgens mij kan het niet op een andere manier.
Misschien mogelijk om via je poort of AVR/PIC elke keer die characters te wijzigen?

Ik heb nog weinig verstand van elektronica, maar ik denk ook dat je het in die hoek moet zoeken.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• RafkeP
  • Laatst online: 11-05-2023
HD44780 compatibel LCDs hebben ruimte voor 8 custom characters.
Dus als je je plaatje kan maken met 8 characters, dan is het mogelijk.

Het is vrij eenvoudig zelf te programmeren : je moet eerst de characters naar de "character RAM" schrijven en dan kan je ze gewoon als characters oproepen.
In de datasheets vind je hier meer over. Als je hulp nodig hebt, mag je mij altijd contacteren.

Ik neem aan dat je het zelf niet wil programmeren... Als ik mij niet vergis ondersteunt "jaLCDs" custom characters en kan dit programma ook temperaturen laten zien.
Met smartie heb ik echter geen ervaring.

Veel succes,

Rafke P.

Verwijderd

Het is erg lang geleden dat ik bijvoorbeeld LCD Smartie gebruikt heb (volgends mij kon Smartie wel Custom Chars, lang geleden voor me iig), tegenwoordig ben ik verslaafd aan LCDHype. Daar zo ongeveer alles mee doen wat je maar zou kunnen bedenken, het is dan wel wat leerwerk (scripen) om data op je scherm te krijgen.
Het maken van custom chars via LCDHype gaat super simpel, je gaat naar "Custom chars" (carcasme: Had je niet verwacht hè?), daar maak je een nieuw bestand aan. Voegt binnen dat bestand een aantal caracters toe, en slaat het op. Daarna kan je per venster (daar werkt LCD Hype mee) een aparte custom char file instellen.

Hier een voorbeeldje van de scripttaal voor LCDHype (zit een goeie handleiding bij, online forum heeft ook veel voorbeelden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
#Header
 /insert header code here/
#EndHeader

#TextMode
 /insert textmode script code here/

%If(%WinAmp.Status() = 0)Then{
    %Common.ChangeScreen(100,12)
}

/First Rule/
'System.Drive ( C: )'
%Common.CreateNewLine()
%Common.CreateNewLine()

/Second rule/
'Usage '
%Trunc(%Div(%Div(%Dec(%System.Drive(C,Size),%System.Drive(C,Free)),1024),1024),1)
'/'
%Trunc(%Div(%Div(%System.Drive(C,Size),1024),1024),1)
'GB'
%Common.CreateNewLine()

/Last rule/
'  Free ' 
%Trunc(%Div(%Div(%System.Drive(C,Free),1024),1024),1)
'GB'

/Change screen/
%Common.ChangeScreen(5000,Next)

/some cleanup/
%CleanUp.InvertArea(All)
%CleanUp.TextArea(All)
%CleanUp.ClearInputBuffer(All)
%CleanUp.RefreshArea(All)
#EndTextMode

#GfxMode
 /insert gfxmode script code here/
#EndGfxMode

De bovenstaande code genereerd ongeveer het volgende op mijn Noritake 4x20 VFD (met hellaas maar 2 custom chars):
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/hardsteel/vfd_shot_drivec.jpg

Hier een voorbeeldje van het LCD Custom Char schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/got/cme/lcdhype-customchar_thumb.jpg
(onclick = full size)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 11:11 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:04:
Het is erg lang geleden dat ik bijvoorbeeld LCD Smartie gebruikt heb (volgends mij kon Smartie wel Custom Chars, lang geleden voor me iig), tegenwoordig ben ik verslaafd aan LCDHype. Daar zo ongeveer alles mee doen wat je maar zou kunnen bedenken, het is dan wel wat leerwerk (scripen) om data op je scherm te krijgen.
Het maken van custom chars via LCDHype gaat super simpel, je gaat naar "Custom chars" (carcasme: Had je niet verwacht hè?), daar maak je een nieuw bestand aan. Voegt binnen dat bestand een aantal caracters toe, en slaat het op. Daarna kan je per venster (daar werkt LCD Hype mee) een aparte custom char file instellen.

Hier een voorbeeldje van de scripttaal voor LCDHype (zit een goeie handleiding bij, online forum heeft ook veel voorbeelden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
#Header
 /insert header code here/
#EndHeader

#TextMode
 /insert textmode script code here/

%If(%WinAmp.Status() = 0)Then{
    %Common.ChangeScreen(100,12)
}

/First Rule/
'System.Drive ( C: )'
%Common.CreateNewLine()
%Common.CreateNewLine()

/Second rule/
'Usage '
%Trunc(%Div(%Div(%Dec(%System.Drive(C,Size),%System.Drive(C,Free)),1024),1024),1)
'/'
%Trunc(%Div(%Div(%System.Drive(C,Size),1024),1024),1)
'GB'
%Common.CreateNewLine()

/Last rule/
'  Free ' 
%Trunc(%Div(%Div(%System.Drive(C,Free),1024),1024),1)
'GB'

/Change screen/
%Common.ChangeScreen(5000,Next)

/some cleanup/
%CleanUp.InvertArea(All)
%CleanUp.TextArea(All)
%CleanUp.ClearInputBuffer(All)
%CleanUp.RefreshArea(All)
#EndTextMode

#GfxMode
 /insert gfxmode script code here/
#EndGfxMode

Hier een voorbeeldje van het LCD Custom Char schermpje:
[afbeelding]
(onclick = full size)
Kijk dit is het betere werk....
Ik ga binnenkort ook weer eens m'n lcd'tje in m'n nieuwe pc modden,
en uiteraard dan GFX op m'n character lcd showen :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Dit kan idd met jaLCDs, dat heb ik ook gedaan maar meer dan 8 kan je er niet maken, anders krijg je errors en worden je andere custom characters niet meer goed weergegeven.

Het is dus wel leuk maar stel je er niet teveel van voor want geloof me, 8 characters is echt wel weinig... Zeker op de 20x4 = 80 characters die ik heb :P

• Xato
Ik heb net LCDhype en JALCDs geprobeerd en ik snap van beide geen kl*te, ik kan nog niet programeren en ik snap het dus nog niet erg. Maar is er geen programma waarbij je gewoon een scherm krijg waar je puntjes kan inkleuren als het ware en die dat dan automatisch omzet naar je LCD toe?

• RafkeP
Xato,

Ik heb net even gecheckt (maar heb helaas mijn LCD bij de hand).
Bij jaLCDs kan je gewoon vakjes inkleuren. Je moet wel eerst een .char file aanmaken.

Open de config tool.
Maak eventueel een nieuwe configuratie.
Onderaan vind je een button "Edit char-file"
Er gaat nu een nieuw venster open waar je nieuwe characters kan teken om toe te voegen aan je .char file.

Ik geef toe dat het allemaal wat verwarrend is, maar met een beetje spelen kom je er vast wel uit.

Als je er niet in slaagt (en er heeft nog niemand anders iets eenvoudiger gevonden) wil ik morgen wel een configuratie voor je maken. Je moet me dan wel laten weten wat je precies op je LCD wil zien : enkel het logo of moet er nog andere info bij ?

Als het logo niet goed is dat op http://www.jalcds.de/features.php staat, moet je wel zelf een schets maken van wat je wil. Enkel gebruik makend van 8 characters van 5 op 8 pixels.

Rafke P.

• Xato
Ik snap er nog steeds niet van want als ik hem heb getekend kan hij hem niet afspelen ofzo.

Maar ik wil gewoon een AMD logo waar naast staat AMD 2400+ en dan daaronder de snelheid en temp (is temp4 is MBM). (deze moet alleen aan als winamp uitstaat)
En een leuk schermpje met datum en tijd. Mag je zelf wel wat leuks van maken. (deze moet alleen aan als winamp uitstaat)
En als het lukt wil ik ook een ATI logo met daarna Sapphire en dan daaronder 9600XT. (deze moet alleen aan als winamp uitstaat)
En ik wil een winamp schermpje waarin staat het nummer dat hij afspeelt en een balkje die op de maat van de muziek mee gaat. (deze moet alleen aan als winamp aanstaat)
En misschien ook een playlist van winamp met een logo van winamp. (deze moet alleen aan als winamp aanstaat)

dus 5 screens in totaal als het kan.

Ik hoop dat je het kan en wil maken voor me,
Bijvoorbaat dank,
Xato

[ Voor 3% gewijzigd door Xato op 12-02-2005 00:48 ]

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Tis in het begin een beetje een gekut, maar met jalcd en bijbehorende char editor kun je best leuke plaatjes maken :)

Als je je registreerd op de jalcd website krijg je toegang tot een beste lading custom characters, die je gewoon kunt downloaden. bovendien kun je je eigen gemaakte characters downloaden.

suc6

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Download AMD logo voor JaLCDs (config file)

Download AMD logo voor JaLCSs (charset file)

Rechtermuisknop: Koppeling opslaan als...

Het bestaat uit 4 blokjes in totaal... om acht blokjes te gebruiken dat gaat je denk ik niet lukken omdat dit LCD maar 6 eigen gemaakte blokjes ondersteund...

correct me if im wrong :)

T was ff wat gekloot om het te maken, maar het wil wel :)

Edit:

een grotere logo gemaakt wat bestaat uit 6 blokjes...

Download AMD logo voor JaLCSs 6 blokjes!(Config file)

Download AMD logo voor JaLCSs 6 blokjes!(Charset file)

Nog mooiere! :)

[ Voor 58% gewijzigd door peddro op 12-02-2005 11:42 ]

• RafkeP
Ow, ik dacht dat je enkel een AMD logo nodig had :)

Ik heb een poging gedaan om een jaLCDs file voor je te maken.
Je kan hem hier downloaden :
http://users.skynet.be/RafkeP/downloads/xato.zip

Alles unzippen naar je jaLCDs directory
(ik geef toe : het ATI logo is niet zo goed gelukt, maar met behulp van deze files kan je je eigen verbeteringen aanbrengen)

Wat winamp betreft raad ik de plugin van Markus Zehnder aan in combinatie met de albumlist plugin (http://www.markuszehnder.ch).

Als je met BSplayer werkt is er een uitstekende plugin te vinden op :
http://users.skynet.be/RafkeP/tutorials/BSspy/ ;)

Veel plezier,
Rafke P.

EDIT : heb de hele tijd dat ik met dat logo en config file bezig ben geweest het topic niet meer gevolgd en bij gevolg de antwoorden van Fuzzems en Peddro niet gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door RafkeP op 12-02-2005 12:10 ]

Verwijderd

Pics!
Pics!
kwil ze zien! :D

• peddro

peddro

ik maak zo een foto... edit ik deze post ff!

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://peddro.clubs4you.nl/GoT/DSC01356.JPG

*klikkerdeklik :)

[ Voor 67% gewijzigd door peddro op 12-02-2005 12:45 ]

• Xato
RafkeP schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:05:
Ow, ik dacht dat je enkel een AMD logo nodig had :)

Ik heb een poging gedaan om een jaLCDs file voor je te maken.
Je kan hem hier downloaden :
http://users.skynet.be/RafkeP/downloads/xato.zip
Ik heb hem gedownload erg bedankt, aleen die plaatjes doen het niet. Ik had ondertussen wel zelf een AMD logo voorelkaar gekregen aleen ati lukt bij mij ook niet.

Ik ga zo dat winamp programma proberen.

• peddro

peddro

met hoeveel blokjes probeer jij een ATi te maken?

:X

ATi logo werkt ook bij mij :) goed werk!

[ Voor 38% gewijzigd door peddro op 12-02-2005 12:51 ]

• Xato
Xato schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:31:
[...]

Ik heb hem gedownload erg bedankt, aleen die plaatjes doen het niet. Ik had ondertussen wel zelf een AMD logo voorelkaar gekregen aleen ati lukt bij mij ook niet.

Ik ga zo dat winamp programma proberen.
Ik had hem ff geunistalled en opnieuw geinstalleerd en nu doet alles het perfect!!!
Groot dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• peddro

peddro

voor de Nvidia liefhebbers:

Nvidia Logo voor JaLCDs.rar

Verwijderd

peddro schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:31:
ik maak zo een foto... edit ik deze post ff!

Foto:

[afbeelding]

*klikkerdeklik :)
Ohhhh, mooi!
:D
*slijm* ;)

• Xato
Maar nu heb ik nog een vraag. Ik probeer een winamp spectrum te gebruiken op mijn LCDtje maar die spectrum speelt zich altijd af op de 3de en 4de rij en die heeft mijn LCD niet. Ik kan ook niet naar boven zetten. Weet iemand hoe ik deze wel omhoog krijg zodat ik een spectrum heb van 1 rij of van 2 rijen het liefst 1 rij maar ik wil zowieso in beeld hebben.

Ik zal zo wel ff webcam pics nemen van wat ik nu allemaal heb.

Brakke webcam nam helaas kut foto's.
Ik krijg die spectrum ook niet voorelkaar want die zit wel standaard in jaLCDs maar hij is gemaakt voor een 4 regels LCD want hij zet de spectrum auto op de 3de en 4de regel.

[ Voor 22% gewijzigd door Xato op 12-02-2005 14:00 ]

• peddro

peddro

ben benieuwd hoe je het gaat doen... ik heb spectrums nog niet voor elkaar gekregen namelijk... :)

• RafkeP
Ik kan niet meer volgen of jullie nu met jaLCDs of met de markus Zehnder plugin bezig zijn,
maar ik zal in ieder geval vertellen hoe je dat met die laatste moet doen.

Download de plugin en extract alles naar je winamp plugin directory.
(zou kunnen dat hij alleen met winamp v2.x werkt, maar het is zeker de moeite waard)

Herstart winamp en ga naar : options/preferences/plug-ins/general purpose
Selecteer de plugin en klik configure
Select display type : HD44780 (windows NT)
Nu kan je onderaan rechts aanduiden waar je spectrum analyser wil.
In jullie geval dus Row: 2 height : 2
Configuratie terug sluiten.
Als je nu op "*" drukt op je keypad zou hij normaal gezien tevoorschijn moeten komen.

Rafke P.

• Xato
RafkeP schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:19:
Ik kan niet meer volgen of jullie nu met jaLCDs of met de markus Zehnder plugin bezig zijn,
maar ik zal in ieder geval vertellen hoe je dat met die laatste moet doen.
Ik heb het over jaLCDs maar ik ga het nu ff met de Zehnder plugin proberen.

Ik heb het net geinstalleerd en het is wel een strak programma maar kan je dat programma ook in jaLCD zetten. En is het ook mogelijk om dit aan je com-poort te verbinden zodat je dat menu met gewone knoppen kan bedienen en niet met je num-pad. Want ik gebruik al winamp-compoort en dat is wel handig als je in game zit ofzo.

Of misschien met afstandsbediening dat is nog verser :D
(zulke goeie soldeer skills heb ik niet :P)

[ Voor 40% gewijzigd door Xato op 12-02-2005 14:55 ]

• RafkeP
Xato,

Dat is precies de reden waarom ik die plugin heb geïnstalleerd :)
Hij is bestuurbaar met com-control, maar enkel als winamp op de voorgrond staat.
Daarom gebruik ik hem liever met Girder : dan kan ik ofwel 15 buttons aan m'n seriële poort hangen ofwel men IR afstandsbediening.

Je moet er enkel voor zorgen dat je in de MZ plugin de toetsen goed configureert en in Girder de targetting goed zet.
In combinatie met die albumlist plugin heb je dan zelfs geen VGA scherm of keyboard meer nodig. (enkel je character LCD en remote)

Ik heb er echt geen voordeel bij , maar ik kan het niet genoeg zeggen : die MZ plugin is echt fantastisch :)

• Xato
Ja maar hoe zit het dat dan met die remote control en dat Gider ofzo. Ik kan wel een beetje schema 's solderen als het goed staat aangegeven maar als het erg moelijk word dan gaat dat me waarschijnlijk niet lukken. Ik heb wel de 4 knoppen voor compoort-winamp in elkaar gesoldeerd en die draaien ook goed.

voeg me anders even toe op MSN als je dat heb: xato_nl (appestaatje) hotmail (punt) com

[ Voor 14% gewijzigd door Xato op 12-02-2005 15:23 ]

• RafkeP
Xato, ik heb je ondertussen toegevoegd, maar zal hier de verdere uitleg geven.

Wat een IR remote betreft denk ik dat er voldoende informatie hier op GOT te vinden is, maar voor diegenen die het gemakkelijk willen heb ik de informatie verzameld op :
http://users.skynet.be/RafkeP/tutorials/remote/

Het is lang geleden dat ik die pagina nog eens ge-update heb, maar het schema blijft uiteraard geldig.
De BSplayer gml file voor Girder werkt helaas niet meer met de nieuwste versies van BSPlayer.
Het is zo opgelost, maar ik ben er te lui voor om het aan te passen :)

Je kan je 4 compoort buttons gebruiken om de MZ plugin te besturen (maar 4 is volgens mij wat weinig vandaar dat ik een 10 button versie heb gemaakt).
Je moet dan wel in de MZ plugin je buttons instellen als "winamp keyboard"

Zoals ik al zei werkt die compoort winamp enkel als Winamp op de voorgrond staat.
Daar heb je dus niks aan als je aan het gamen bent.

Met Girder kan je ook gebruik maken van die compoort buttons.
Daarvoor moet je volgende plugins installeren bij Girder : serial port en iets van LUA.
In de zip-file van de serial port vind je een directory "switches". Daar vind je dan wel een readme die zegt hoe je alles moet instellen en welk LUA ding je precies nodig hebt.
Ik herinner mij dat het op het eerste zicht allemaal wat verwarrend overkwam, maar uiteindelijk ben ik er ook in geslaagd, dus moeilijk kan het niet zijn :)

Spijtig genoeg is Girder niet langer freeware.
Dus 1 van mijn volgende projecten zal waarschijnlijk iets in die richting zijn.

• Xato
Ik heb nu al een tijdje zitten zoeken maar ik kan nergens een schema vinden voor de com-poort te bediening. Ik wil bijna alle knopen we gebruiken maar ik kan nergens een schema vinden.

En een afstandsbedienig zit er voorlopig even niet in.

• peddro

peddro

[How-To] Winamp Poort control - deel 2 :) Met schema...

edit:

Je spectrum al werkend?

[ Voor 21% gewijzigd door peddro op 15-02-2005 22:46 ]

• Xato
Ik gebruik nu de plugin van Markus Zehnder (http://www.markuszehnder.ch)
en daar doet hij het gewoon. Een hele mooie plugin. Er zit een heel groot menu in en je kan bladeren in je computer via je LCD zeer strak dus. Maar ik wil die ook via de COM bedienen maar ik kan nergens een schema daarvan vinden. En ik weet niet of het werkt als ik het schema van de Winamp Poort control gebruik. (De 4 knops versie heb ik daar al van.)

• RafkeP
@Xato : Het werkt als je het schema van de Winamp Poort control gebruikt, maar je moet je winamp keyboard activeren/configureren in de settings van de MZ plugin.

Nogmaals: maar het werkt enkel als je winamp de foreground task is.

Ik zal vanavond nog eens een poging doen om het bij mij weer werkend te krijgen en de resultaten posten.

@Peddro : ik heb de jaLCDs spectrum nog niet geprobeerd, maar ik heb wel gelezen dat je er nog een extra plugin voor moet downloaden. Heb je die al geïnstalleerd?

• peddro

peddro

ik gebruik ook de plugin van markus, maar als het onder JaLCDs ook wil werken is dat natuurlijk wel wat mooier omdat je daar wat meer mee kan... :)

maar het werkt iig al wel :)

• RafkeP
@ Xato : vergeet gewoon wat ik gezegd heb van winamp keyboard. In de plugin laat je alles zoals het is. In comcontrol ga je dan naar het tabblad "winamp" .
Kies een button (1..4 in jouw geval)
Kies een type (ik zou opteren voor "Clicks")
Dan kan je bij bij "single click" een winamp functie kiezen ofwel "keyboard button".
Kies je voor "keyboard button" dan komt er een beetje meer naar onder "#0" te staan.
Selecteer dat vakje en kies het vakje en druk de toets die je wil toekennen (vb "Num *" voor de spectrum analyser)

Dit zou moeten werken.

@Peddro : de link naar die winamp plugin is precies down. (vanop jaLCDs)

• SilentSimon
  • Laatst online: 23-11 11:09

SilentSimon

Have you been hopped?

2 vraagjes :)
1. heeft iemand dat ATI logo :)
2. kan ik eigengemaakte chars of dat ATI logo ook bijvoorbeeld in crystalcontrol laten zien?

• peddro

peddro

1. ja, RafkeP in Plaatje op Character LCD

2. Geen idee, probeer het uit zou ik zeggen :)

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Elke LCD heeft een Character map list welke voor alle Hd4480's gelijk zijn, Ik vraag me dus af waar het LCD de custom chars bewaart.
Zo is bijvoorbeeld nummer "2" op de character map "50"

gevonden :p
1 tm 8 op de character map :)

[ Voor 18% gewijzigd door SilentSimon op 16-02-2005 21:33 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verder kun je ook animaties maken op je character lcd:
filmpje 760KB, divx5
Dit kan met behulp van de blinkenleds plugin voor jalcd :)

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Das idd erg ph4t :) Alleen heb ik een 16x2 LCD en gebruik ik dus Crystalcontrol :)

Behold: mijn ATI logo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.silent-simon.nl/hop/forum/upload/SilentSimon/images/2005-02-16_220522_atilcd.jpg
brakke telefooncam :p

om het nog maar ff makkelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.riemersma/lcd_character_map.gif

[ Voor 69% gewijzigd door SilentSimon op 17-02-2005 00:27 ]

• RafkeP
@SilentSimon : hou er wel rekening mee dat die tabel verschilt van LCD tot LCD.
De normale characters zijn natuurlijk overal hetzelfde.

Verwijderd

_ferry_ schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:50:
Verder kun je ook animaties maken op je character lcd:
filmpje 760KB, divx5
Dit kan met behulp van de blinkenleds plugin voor jalcd :)
Cool ik gebruik ook al een tijdje JaLCD, maar deze plugin kende ik niet. Ga ik gelijk ff proberen. :)

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 09:24
de plaatjes-plugin voor JaLCD is een briljante functie, ben het nog niet tegen gekomen in andere programma's. In ieder geval niet in combinatie met alle andere functies die je met JaLCD tot je beschikking hebt.

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Xato
Is het trouwens ook mogelijk om de MZ plugin te besturen via een ATI Remote Wonder? Want mijn broer heeft die maar hij gebruikt hem nooit. Ik heb zelf een ATI 9600XT videokaart.

• peddro

peddro

Ferry, mag ik aan je vragen waar je die Blinkenleds plugin vandaan hebt? :)

ik heb een hele tijd zitten te zoeken, maar niets gevonden, ja voor ledjes maar ik wou eigenlijk die LCD plugin... :)

en zou dit ook kunnen werken met een 16 X 2 LCD? :)

edit:

Ik heb em al gevonden, ik zat eerst te zoeken op blinkenleds LCD plugin :X :)

[ Voor 20% gewijzigd door peddro op 18-02-2005 18:25 ]

• RafkeP
@Xato : volgens mij wel. Op de girder site is er een ATI remote wonder plugin.
Girder kennende zal dat wel werken

• SilentSimon

SilentSimon

Have you been hopped?

Die tabel hoort bij de hd4480 LCD's :)
Pagina: 1