haggard schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:42:
[...]
Sorry, maar zo was het niet bedoeld hoor!!!
Maar als je nou iets meer info geeft kunnen we je misschien ook beter helpen.... Er stond nergens in je post dat je interlace al uitgesloten had...
Wat voor programma's gebruik je?!? Video(bewerking) is a bitch to learn en er zijn zoveel factoren die invloed hebben op de kwaliteit ervan....
Zijn de beelden wel goed als je ze gecaptured hebt of is de kwaliteit dan ook al slecht?!? etc. etc. etc.
Hoewel ik aan de hand van je laatste post het gevoel krijg dat het iets met CCIR601 te maken heeft...(TMPGEnc?!?)
Maakt niet uit, maar goed. Zucht. Inderdaad, misschien kunnen jullie mij nu wel helpen.
Ik gebruik van allerlei programma's. Van Ulead Video Editor 7.0 tot Adobe Premiere 6.5, tot Pinnacle Studio 8 (maar die is niet echt stabiel). Het resultaat van alle 3 programma's is even slecht, alleen Ulead Video Editor vind ik het fijnst om mee te werken.
De gecapturde beelden zijn o.k.a.y. Door de interlace is het niet zo heel goed te beoordelen, maar op de TV rechtstreeks zijn de beelden in ieder geval duidelijk beter. Op de computer is namelijk ruis (maar goed, monitor is scherper daar zal 't ruis wel aan liggen), maar ook het slechte detail fenomeen (dat wat kleinere objecten helemaal geen details hebben en vaak gewoon wit ofzo zijn met een lelijke antialising lijn) en dat probleem heb ik niet rechtstreeks. Verder zijn de kleuren van de cam en de DV beelden op de PC ook al iets modderiger en afwijkend maar nog niet gigantisch. En dat ligt niet aan mijn monitor ofzo.
In ieder geval zijn de beelden als ze uit de Vid editor komen echt afschuwelijk lelijk. Terwijl ik dus in die topic van een paar maanden geleden alle settings heb ingevoerd die mij werden aangeraden, andere software heb gebruikt, maar niks echt niks hielp. Maakt niet uit welke instelling of welk programma. En omdat ik al eerder heb geprobeerd dit optelossen maar dat niet mogelijk was, heb ik een beetje de moed verloren.