[UPC Digital] Synchronisatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb sinds 2 daagjes upc digital. Eerst bleek mijn smartcard niet goed geactiveerd (had maar paar zenders), maar dat is nu verholpen.

Ik heb alleen nu het probleem dat het soms heel lang duurt voordat het beeld en geluid gelijk loopt. Ik heb zelfs bij Veronica dat het beeld en geluid nooit gelijk loopt.

Even ter informatie:

Regio: Dordrecht (netwerknummer 2222)
Set-top: Sagem (mr. zap)
Abbo: Upc digital start

Wat ik al geprobeerd heb, is het aansluiten op de beneden aansluiting (hij is voor mn slaapkamer). Helaas geen verandering. Een andere coax kabel (dikke en goede kwaliteit) hielp ook niet. Ook heb ik de tv versterker ertussenuit gehaald, wat helaas ook geen verschil maakte.

Verder is de beeldkwaliteit wel goed. Het is vooral bij Net5 en Yorin waar het synchroniseren lang kan duren, en het klopt dus nooit bij Veronica (ik zie daar ook het beeld niet even stilstaan).

Ik heb uiteraard ook al met UPC gebeld. Maar omdat men de instelling "de klant is dom" heeft, bleef hij maar volhouden dat een andere coaxkabel het probleem waarschijnlijk zou oplossen, ook al heb ik zelf al een andere geprobeerd die bij m'n Chello zat.

Waarschijnlijk zou dit gewoon aan UPC liggen, en ik zie dit probleem nu al niet opgelost worden, maar daarom eerst maar even een topic om te kijken of iemand ervaring heeft met dit probleem, of misschien wel hetzelfde probleem ondervind.

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-02-2005 23:02 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Het probleem zoals jij het omschrijft heb ik ook hier, duurt soms 15-30 sec voordat het geluid goed loopt. Vaak gaat het goed, maar regelmatig gaat het fout. Verder blijft bij mij het apparaat 'hangen' en duurt het soms bijna een minuut voordat het apparaat verder gaat. Heb ook al klantenservice gebeld maar die geven ook de schuld aan de coaxkabels. Als er iets geen oorzaak kan zijn is het wel mijn coax kabels. Ligt een compleet nieuw Hirschman kabelnetwerk hier in huis. Mijn 82cm Loewe tv geeft een haarscherp beeld, en dat op mijn zolderkamertje. Verder heb ik het kastje ook in de meterkast geprobeerd voor de antenneversterker en internet modem, maar zelfde probleem. En toch geloven ze me niet bij UPC :( Verder is de beeld kwaliteit van het sagem box ook niet je-van-het. Heb onlangs een panasonic dvb-c tuner geprobeerd en die gaf een veel beter beeld, echt een verademing. Maar daar kon ik alleen Ned 1,2 en 3 op ontvangen, blijken ze bij de UPC een antiek coderingssysteem te gebruiken (Viaccess). Hopelijk wordt dit in de toekomst vervangen, zoiezo moet je dan een andere box krijgen en zullen de problemen wel verholpen zijn.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:27:
Het probleem zoals jij het omschrijft heb ik ook hier, duurt soms 15-30 sec voordat het geluid goed loopt. Vaak gaat het goed, maar regelmatig gaat het fout. Verder blijft bij mij het apparaat 'hangen' en duurt het soms bijna een minuut voordat het apparaat verder gaat. Heb ook al klantenservice gebeld maar die geven ook de schuld aan de coaxkabels. Als er iets geen oorzaak kan zijn is het wel mijn coax kabels. Ligt een compleet nieuw Hirschman kabelnetwerk hier in huis. Mijn 82cm Loewe tv geeft een haarscherp beeld, en dat op mijn zolderkamertje. Verder heb ik het kastje ook in de meterkast geprobeerd voor de antenneversterker en internet modem, maar zelfde probleem. En toch geloven ze me niet bij UPC :( Verder is de beeld kwaliteit van het sagem box ook niet je-van-het. Heb onlangs een panasonic dvb-c tuner geprobeerd en die gaf een veel beter beeld, echt een verademing. Maar daar kon ik alleen Ned 1,2 en 3 op ontvangen, blijken ze bij de UPC een antiek coderingssysteem te gebruiken (Viaccess). Hopelijk wordt dit in de toekomst vervangen, zoiezo moet je dan een andere box krijgen en zullen de problemen wel verholpen zijn.
Grr.. als dit zo blijft annuleer ik alles gewoon hoor.. simpel zat, het werkt niet naar behoren. Maar bij upc hebben ze ook een nokia box. Ik weet niet of dat de nieuwe is, en of daarmee misschien wel het probleem opgelost is.

Heb je met die andere box trouwens geen probleem met synchronisatie?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Nee, niet opgevallen, maar heb um niet langer dan een uur geprobeerd. Maar ik heb UPC digital voornamelijk voor een aantal zenders; VH1, VH1 classic en de extra discovery kanalen, dus ik ga het niet zo snel afzeggen, leer er wel mee leven en blijf hopen dat er ooit een nieuwe box komt.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:43:
Nee, niet opgevallen, maar heb um niet langer dan een uur geprobeerd. Maar ik heb UPC digital voornamelijk voor een aantal zenders; VH1, VH1 classic en de extra discovery kanalen, dus ik ga het niet zo snel afzeggen, leer er wel mee leven en blijf hopen dat er ooit een nieuwe box komt.
Aha. Nou.. ik ga lekker weer bellen morgen. Ik heb het voor de kwaliteit genomen (lcd-tv), maar dit zapt dus niet zo lekker :).
Het liefst had ik gewoon schotel, maarja, wil ik neit op mn huis ;)

4015Wp west (Dordrecht)