[MCE 2005]Folders verwijderen, codec kiezen, av kanaal

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:27
Omdat deze vragen niet gesteld mogen worden in het tips en tricks topic ben ik genoodzaakt deze hier te stellen, omdat ik na googlen en searchen niks heb kunnen vinden.

1. Ik wil in media center mijn muziek folders verwijderen. Enige probleem is dat ze dan ook gelijk van mijn pc verwijderd worden. Dit is dus niet de bedoeling, want ik wil ze alleen uit mce hebben.

Ik heb geprobeerd om ze een andere locatie te geven, maar je krijgt dan een bericht dat d:\music\example niet meer als folder dient in mce, maar dat wel de music bestanden in het archief zullen blijven |:(

2. Ik wil graag een aantal codecs proberen. Ik heb nu powerdvd 6 op mijn pc staan voor mpeg2, maar ik wil bijvoorbeeld ook die van nvidia proberen, omdat ik een nieuwe videokaart heb gekocht. Hoe kan ik in mediacenter een codec aangeven die hij moet gebruiken, want ik kan deze optie niet vinden.

3. Is het niet mogelijk dat ik gewoon via normale coax naar mijn tv kijk, dus kanaal 1 t/m 30 en dan bijvoorbeeld hem ook op kanaal 0 (av)kan zetten waaraan mijn canal+ of upc digital decoder hangt.

Je kan nu alleen zo instellen dat je alles digitaal kijkt via je decoder, maar ik wil gewoon ook in mijn channel lijst mijn s video uitgang zien staan, zoals showshifter heeft.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 18:48

iambig

* z.o.z *

PacinoAllstars schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:44:
1. Ik wil in media center mijn muziek folders verwijderen. Enige probleem is dat ze dan ook gelijk van mijn pc verwijderd worden. Dit is dus niet de bedoeling, want ik wil ze alleen uit mce hebben.

Ik heb geprobeerd om ze een andere locatie te geven, maar je krijgt dan een bericht dat d:\music\example niet meer als folder dient in mce, maar dat wel de music bestanden in het archief zullen blijven |:(
Sluit media center af en bewerk je speellijsten in Windows Media Player 10.
Alle veranderingen daar worden direct doorgevoerd voor MCE.
2. Ik wil graag een aantal codecs proberen. Ik heb nu powerdvd 6 op mijn pc staan voor mpeg2, maar ik wil bijvoorbeeld ook die van nvidia proberen, omdat ik een nieuwe videokaart heb gekocht. Hoe kan ik in mediacenter een codec aangeven die hij moet gebruiken, want ik kan deze optie niet vinden.
DECCHECKSetup.EXE
3. Is het niet mogelijk dat ik gewoon via normale coax naar mijn tv kijk, dus kanaal 1 t/m 30 en dan bijvoorbeeld hem ook op kanaal 0 (av)kan zetten waaraan mijn canal+ of upc digital decoder hangt.

Je kan nu alleen zo instellen dat je alles digitaal kijkt via je decoder, maar ik wil gewoon ook in mijn channel lijst mijn s video uitgang zien staan, zoals showshifter heeft.
Helaas heeft MCE deze functie AFAIK niet. Tenzij je met Set-top box setup werkt.

NEE: dit is geen signature...

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:27
iambig schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:52:
[...]

Sluit media center af en bewerk je speellijsten in Windows Media Player 10.
Alle veranderingen daar worden direct doorgevoerd voor MCE.

[...]

DECCHECKSetup.EXE

[...]

Helaas heeft MCE deze functie AFAIK niet. Tenzij je met Set-top box setup werkt.
Hey super man, heb er veel aan gehad. Alleen nu nog hopen dat in de toekomst vraag 3 geimplimenteerd wordt.

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 18:48

iambig

* z.o.z *

We're only here to help.
Bedankt voor je bedankje! :)

NEE: dit is geen signature...