Toon posts:

dvd shrink rate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik altijd het programma dvd shrink versie 3.2 om een image te plaatsen op mijn harde schijf om daarna het met nero op een dvd te branden.

De computer die ik hiervoor gebruik is uitgerust met o.a . de volgende componenten:
- P4 3.0 Ghz
- 1024 MB intern geheugen etc.

Mijn dvd lezer (lite-on) en brander (nec3520) ondersteunen beide 16X lezen. Wat ik nu niet begrijp is dat mijn rate langzaam oploopt en vaak stopt bij 6.000 Kb/s. Ik dacht dat het veel sneller zou kunnen minimaal tot 12.000 Kb/s

Kan iemand mij uitleggen waarom de rate niet verder oploopt zodat het proces zich sneller voltrekt?

Verwijderd

Heb je de RipLock al verwijderd door er een andere firmware in te flashen?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Rippen is meestal gelockt tot 2x (~6000k/s), tenzij je de oplossing van euss volgt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 10-02-2005 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
zit er ook een riplock op mijn lite-on dvd lezer?

Ik heb trouwens wel eens een snelheid gehaald van 12.000 Kb/s. Dit is echter 1x gebeurd waarna de snelheid altijd is blijven steken tussen de 6.000 en de 8000 Kb/s

Is het overigens gemakkelijk om deze lock er vanaf te krijgen en zijn er risico's aan verbonden zoals het eventueel pertinent beschadigen van de dvd-lezer cq. brander?

Verwijderd

Aan iedere flash zit de kans dat er een onweersbui opsteekt en net inslaat tijdens het flashen (en welke oorzaak dan ook die het flashen kan beinvloeden zodat je met een onherkenbare device zit).

Overigens is die 12000KB/s wel een maximum en niet een minimum. Het wordt nog lager door:
- inlezen van -R/+R ipv originelen
- leesproblemen
- kopieerbeveiliging
- bandbreedte overhead
- verzadiging van andere schakels (zoals CPU, IDE channel, geheugen, harddisk en de efficientie van het programma etc).
- en andere stoorinvloeden zoals slechte voedingsfiltering, slechte ophanging, miniscule afwijkingen in schijfjes etc.

Check in ieder geval of je chipsetdrivers en ASPI-set OK zijn en of DMA wel is ingeschakeld.

Als het alleen om rippen (direct op HDD zetten zonder bewerkingen) gaat zijn er trouwens ook snellere ripprogramma's die ook minder problemen hebben met leesfouten. Zie bijv. [rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml] en dan met name DVDdecrypter :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is 8000 Kb/s wel een geaccepteerde snelheid zodat het geen meerwaarde heeft om mijn lezer + brander te flashen.

Als ik ongelijk heb, hoor ik het graag
Pagina: 1