Toon posts:

Groupware, web en desktop client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een imap-server (Courier-IMAP), OpenLDAP-server voor contactpersonen, met Horde als webapplicatie voor mail, agenda, contactpersonen. Op m'n desktop gebruik ik Thunderbird voor mail en contacts maar ik ben niet zo tevreden over thunderbird, vooral vanwege belabberde ldap-support en dat suffe prefs.js. Verder ken ik geen client om op mijn desktop mijn agenda te bekijken die Kronolith (het Horde agenda-programma) in een MySQL-database opslaat.

Ik ben nu dus op zoek naar alternatieven en vroeg me af of mensen hier dingen hebben draaien waar ze tevreden over zijn? Ik wil dus dezelfde agenda, inbox en contacten via een webinterface en een desktop-programmaatje kunnen bekijken en bewerken. 't Hoeft allemaal niet perse met LDAP en MySQL. Op de desktop hoeft 't niet perse een programma te zijn, mogen ook losse programma's zijn.

Ik heb zitten kijken naar egroupware, opengroupware, kolab-server, allen icm. Kontakt; Evolution en nog wat dingen en vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee of met andere combinaties zijn?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:33
Ik gebruik voor mail een IMAP-server, met Squirrelmail als webmailapp. Op de desktop kun je kiezen.

Voor m'n agenda/todolist gebruik ik een iCal-bestand, dat door Apache+WebDAV wordt aangeboden. Dit gebruik ik in KOrganizer op m'n desktop. Verder lees ik het via PHPiCalendar (helaas read-only).

Voor contactpersonen heb ik nog niets.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Kontact (uit kdepim) ondersteunt phpgroupware en egroupware, beide hebben webinterfaces. [1] Dan heb je webinterface en een mooie agenda / mail / addressbook client bij elkaar. Je zit alleen wel op een UNIX desktop vast (maar dat wil je toch wel, he? :)).

Ik heb zelf met phpgroupware geen recente ervaringen, wel met kontact en dat bevalt me erg goed.

\edit:
Ik kwam net nog [2] tegen.

[1] http://www.kontact.org/groupwareservers.php
[2] http://www.kde.nl/doc/egw-kontact/

[ Voor 9% gewijzigd door sebas op 11-02-2005 02:51 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.