Ik ben nu al tijden bezig en aan het zoeken, maar ik heb onderweg een verkeerde afslag genomen en zit nu op een dood spoor.
Dit is mijn probleem.
Ik heb een tabel in MySQL met links. Een veld in deze tabel is 'added' hier wordt bij in het toevoegen van een rij door MySQL now() in gezet. added is van het type timestamp(12).
Een voorbeeld van de waarde is dan 050210181022
Als ik de rij wil tonen doe ik dat als volgt:
select date_format(added,'%d-%m-%Y') AS added from links
Nu krijg ik de datum in het juiste format.
Maar ik wil een plaatje toevoegen aan de link als de link binnen de afgelopen 10 dagen is toegevoegd.
Nu heb ik dus enorme problemen om te kijken of added minder dan 10 dagen geleden is.
Nu kan ik dit niet doen via MySQL omdat die 10 dagen een instelling is die in een include file staat.
Dit moet toch op een of andere manier via PHP kunnen?
Wat ik dus wil doen is bekijken of een variable plus 10 dagen groter is dan de huidige datum.
Ik heb het al geprobeerd met date() en strtotime(), maar zonder succes.
Ik heb me al een slag in de rondte gezocht via Google en op php.net maar ik kan de oplossing niet vinden.
Kan iemand me in de juiste richting duwen?
Bij voorbaat hartelijk dank.
Dit is mijn probleem.
Ik heb een tabel in MySQL met links. Een veld in deze tabel is 'added' hier wordt bij in het toevoegen van een rij door MySQL now() in gezet. added is van het type timestamp(12).
Een voorbeeld van de waarde is dan 050210181022
Als ik de rij wil tonen doe ik dat als volgt:
select date_format(added,'%d-%m-%Y') AS added from links
Nu krijg ik de datum in het juiste format.
Maar ik wil een plaatje toevoegen aan de link als de link binnen de afgelopen 10 dagen is toegevoegd.
Nu heb ik dus enorme problemen om te kijken of added minder dan 10 dagen geleden is.
Nu kan ik dit niet doen via MySQL omdat die 10 dagen een instelling is die in een include file staat.
Dit moet toch op een of andere manier via PHP kunnen?
Wat ik dus wil doen is bekijken of een variable plus 10 dagen groter is dan de huidige datum.
Ik heb het al geprobeerd met date() en strtotime(), maar zonder succes.
Ik heb me al een slag in de rondte gezocht via Google en op php.net maar ik kan de oplossing niet vinden.
Kan iemand me in de juiste richting duwen?
Bij voorbaat hartelijk dank.