[CopperJet 810] Zowel NAT als direct

Pagina: 1
Acties:

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Wij hebben ADSL van SurfSnel met een CopperJet 810. We wonen hier in een studentenhuis met 7 mensen.Nu zijn 3 van ons fervente downloaders en de rest gebruikt internet om hun mail te checken en te MSN-en. We hebben 8 IP adressen gekregen - 5 bruikbaar, dit is niet genoeg aangezien we met zijn 7'en zijn.

Nu had ik het graag zo ingesteld dat wij 3 downloaders allemaal één van die IP adressen krijgen en de rest achter NAT komt te hangen.

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Op de interne interface kan de CopperJet 2 IP adressen hebben. Ik had daarvoor dus het normale IP adres en 192.168.0.1 voor genomen en de DHCP ingesteld op 192.168.0.2 - 254. Toen begon 'ie al te klagen, blijkbaar moet de DHCP in het primary intern submask zitten. Afin, op de interne interface de adressen omgedraaid en dat werkte. Nu kon ik van de 'echte' IP's nog steeds internetten maar van 192.. niet. Dus heb ik NAT maar aangezet op de externe interface et voila. Nieuw probleem, mijn oude 'echte' IP werd nu ook geNAT. Dus ik naar geavanceerde NAT instellingen en proberen ofwel een 'echt' IP te mappen naar een IP achter de NAT, of om de 'echte' IPs niet mee te nemen in de NAT.

Dit is me niet gelukt. Verschillende dingen proberen in te voeren in de geavanceerde NAT instellingen met verschillende resultaten (helemaal geen internet, nog steeds alles geNAT) maar nooit waar ik op doelde. Ook de handleiding is niet veel hulp (GOT voorbeeld: hieronder staat een knop 'verstuur bericht'. Klik daarop om die actie uit te voeren 8)7 ). Schrijf dan geen handleiding.

Kan deze combo uberhaupt wel met deze modem/router? Heeft iemand dit voor elkaar gekregen? Andere ideeen? (Behalve een extra router kopen)

• Aceton
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
Andere optie: meer IP-adressen aanvragen? (die optie bestaat toch ook bij Surfsnel?)

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06-2025
Dat is eigenlijk wel een goeie, ik zal het eens vragen!