SMTP en POP3 IIS6 windows 2003

Pagina: 1
Acties:

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Het volgende ik heb een domein naam daar zitten geen mailboxen bij, maar een doorstuur mogelijkheid. Hier was ik zeer tevreden over.

Nu heb ik een windows 2003 server. Heb op het internet een programma gevonden pullmail.
Deze haalt de mail uit een mail box en stuurt hem door naar een smtp server. Dit werkt programma werkt perfect. Maar mijn smtp server plaats de berichten in de map drop. En niet in de mailbox van de beterfende persoon.

Als ik de emails in de map drop open staat er netjes de mailbox naam in. Maar om een of andere vage reden kan ik ze niet in de pop3 mailbox van de juiste persoon krijgen.

Wat doe ik verkeerd.

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Als ik het goed begrijp is het dus nogsteeds zo dat mail via SMTP aan je server wordt aangeboden (waarschijnlijk door een MX-record)?

Ik begrijp het verhaal rond PullMail niet, maar ok.. ik ga er van uit dat je ?geen? Exchange draait, maar iets met losse POP3 boxen doet op je server? Maak je hiervoor gebruik van de POP3-Server functies van Windows 2003 Server?

Verwijderd

pullmail werkt blijkbaar niet zo perfect... waarom je de mails popt ipv laten doorsturen zoals je zelf al aangeeft is mij een raadsel.

Dat de mails in de drop folder terecht komen, komt waarschijnlijk doordat iis smtp geen idee heeft wat er mee te doen. kijk eens in je log zou ik zeggen...

• voodoo202
Zoetjuh schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:40:
Als ik het goed begrijp is het dus nogsteeds zo dat mail via SMTP aan je server wordt aangeboden (waarschijnlijk door een MX-record)?

Ik begrijp het verhaal rond PullMail niet, maar ok.. ik ga er van uit dat je ?geen? Exchange draait, maar iets met losse POP3 boxen doet op je server? Maak je hiervoor gebruik van de POP3-Server functies van Windows 2003 Server?
Ja ik maak gebruik van de pop3 server functies van windows 2003.

In de log files kan ik niks bijzonders vinden.

Verwijderd

en wat doet pullmail dan? volgens mij zei je dat pullmail de mail popt en naar de win2k3 smtp connector stuurt...

Je zal in de logs zeker iets aan moeten treffen dat de mails in de dropfolder gezet zijn en met een beetje geluk ook een verklaarbare reden waarom... als mijn bovenstaande aanname klopt zal je dus in je smtp logging moeten kijken.

• voodoo202
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:37:
en wat doet pullmail dan? volgens mij zei je dat pullmail de mail popt en naar de win2k3 smtp connector stuurt...

Je zal in de logs zeker iets aan moeten treffen dat de mails in de dropfolder gezet zijn en met een beetje geluk ook een verklaarbare reden waarom... als mijn bovenstaande aanname klopt zal je dus in je smtp logging moeten kijken.
Na wat storing met de server (ip adres gewijzigd, en kon hem niet meer bereiken). Ben ik weer gaan proberen. Van voor af aan. Ik heb de logging bekeken en er staat helemaal niks bijzonders in.

behalve deze melding van de SMTPSVC.

Time spent on preparing to reset routes: [0] milliseconds Time spent on recalculating next hops: [0] milliseconds Queue length : [1]

Verwijderd

Pullmail popt de email en stuurd deze door naar een smtp server.
Als er wat fout gaat in pullmail (wordt niet geaccepteerd bv.) dan blijft de mail hier staan.
Gaat er wat fout op de mail (SMTP) server van windows 2k3 dan wordt de mail gedropt.
De fout zit dus daar.

Probeer eens een email client in te stellen met als uitgaande mailserver jou smtp server. Gaat het dan ook fout?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoe heb je de POP3SVC geconfigureerd?
't Klint alsof je voor de smtp stack wel een local domain hebt aangemaakt maar voor de POP3 service niet. Bestaat de folder C:\InetPub\MailRoot\MailBox\<domain name>\<mailbox name>?
Heb je voor al je users een mailbox aangemaakt? Zonder lock en met voldoende quota?
Oh en draait je POP3SVC?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1