Beste zelfbouwers.
Ik hoop dat jullie me adviezen kunnen geven,
Ik ben op zoek naar een upgrade voor de kef B110 SP1003 units welke in nu gebruik als middentoners.
Welke hedendaagse unit komt er voor in aanmerking?.
Ik heb het idee dat de huidige units een beetje sloom overkomen en niet zo luchtig en transparant klinken als wat heden ten dage toch mogelijk is.
Is het touwens zo dat de B110 SP1057 wel beter klinkt of juist niet ?.
Het liefst zoek ik een unit die één op één over te zetten is met zo weinig mogelijk aanpassingen op het filter.
Het hoeven ook beslist geen kef units te wezen.
Ik heb IMF transmissielijn luidsprekers , maar dan met high-end filters voorzien van audyn-cap plus condensatoren, koperfoliespoelen voor het mid en trafokernspoelen voor het laag.
De T27 tweeter is vervangen voor een Audax two 25 als upgrade , maar nu wil ik dus ook de B110 vervangen.
Alvast bedankt
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mijn luidsprekers in originele staat :
http://imf-electronics.com/RSPM/index.html
Ik hoop dat jullie me adviezen kunnen geven,
Ik ben op zoek naar een upgrade voor de kef B110 SP1003 units welke in nu gebruik als middentoners.
Welke hedendaagse unit komt er voor in aanmerking?.
Ik heb het idee dat de huidige units een beetje sloom overkomen en niet zo luchtig en transparant klinken als wat heden ten dage toch mogelijk is.
Is het touwens zo dat de B110 SP1057 wel beter klinkt of juist niet ?.
Het liefst zoek ik een unit die één op één over te zetten is met zo weinig mogelijk aanpassingen op het filter.
Het hoeven ook beslist geen kef units te wezen.
Ik heb IMF transmissielijn luidsprekers , maar dan met high-end filters voorzien van audyn-cap plus condensatoren, koperfoliespoelen voor het mid en trafokernspoelen voor het laag.
De T27 tweeter is vervangen voor een Audax two 25 als upgrade , maar nu wil ik dus ook de B110 vervangen.
Alvast bedankt
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mijn luidsprekers in originele staat :
http://imf-electronics.com/RSPM/index.html