Upgrade Kef B110

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 63856

Topicstarter
Beste zelfbouwers.

Ik hoop dat jullie me adviezen kunnen geven,
Ik ben op zoek naar een upgrade voor de kef B110 SP1003 units welke in nu gebruik als middentoners.
Welke hedendaagse unit komt er voor in aanmerking?.
Ik heb het idee dat de huidige units een beetje sloom overkomen en niet zo luchtig en transparant klinken als wat heden ten dage toch mogelijk is.
Is het touwens zo dat de B110 SP1057 wel beter klinkt of juist niet ?.
Het liefst zoek ik een unit die één op één over te zetten is met zo weinig mogelijk aanpassingen op het filter.
Het hoeven ook beslist geen kef units te wezen.
Ik heb IMF transmissielijn luidsprekers , maar dan met high-end filters voorzien van audyn-cap plus condensatoren, koperfoliespoelen voor het mid en trafokernspoelen voor het laag.
De T27 tweeter is vervangen voor een Audax two 25 als upgrade , maar nu wil ik dus ook de B110 vervangen.
Alvast bedankt

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn luidsprekers in originele staat :
http://imf-electronics.com/RSPM/index.html

Anoniem: 57842

Er heeft nooit een Kef T27 origineel in de RSPM gezeten, de tweeters waren van Celestion. Later heeft (in de laatsde dagen van ) IMF alle speakers vervangen door speakers met eigen modificaties. De tweeters waren met olie gevulde spreekspoelen uitgevoerd en de B139 kreeg een andere conus ( geen polystireen meer, zie de tekening van de IMF prof monitor). Ik heb voor mijn TLS80 (de iets kleinere uitvoering van de RSPM, maar wel met de voet van de IMF prof. mon.De TLS80 op de deze site zie je nergens ) al deze speakers vervangen, wat een meer helder geluidsbeeld gaf. Maar deze zijn, voor zover ik weet, niet meer verkrijgbaar. De B110 die je noemt is (als hij origineel is) speciaal voor bij de B139. De andere is voor bij de B200. Het verschil zit in de overname-frequentie. Ook bekend als de B110A en B110B.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 57842 op 10-02-2005 22:54 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63856

Topicstarter
Het klopt wat je zegt, het is niet de originele speakerbezetting voor dit type luidspreker, ik heb ze met deze speakerbezetting gekocht.
De gehele bezetting is : B139 Sp1044 voor het laag, B110 sp1003 (B110A) voor het mid En de T27 sp1032 voor het hoog, laatstgenoemde is nu de Audax TWO 25,
Het upgraden van de tweeter is een hele verfrissing.
Maar doordat ikzelf het idee heb dat het mid toch wel luchtiger kan hoopte ik dat er misschien mensen zijn die ervaring hebben met een goede upgrade voor de B110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57842

Is dit iets :http://www.t-linespeakers.org/classics/TLS80/TLS80_mods.html
Kan ook bij de RSPM. Kijk ook verder op deze site.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 57842 op 11-02-2005 22:16 ]