Toon posts:

[athlon xp] Nieuwe proc past niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net (via via) een tweedehands "nieuwe" athlon xp gekocht.
Verwisseld met mijn duron, maar nu past hij niet in de socket. Aangezien die duron er zo in gleed en deze niet, ben ik bang dat ik een verkeerde proc. gekocht heb. Ook een beetje kracht zetten bracht geen soelaas.
Na een rondje zoeken op t net, zag ik dat de code wel bij een athlon xp past, dus t zou er een moeten zijn...

Nu mijn vragen: komt dit vaker voor? wat zou ik eraan kunnen doen? En wel de belangrijkste: heb ik een fake gekocht?/hoe zie ik wat een fake athlon xp 2200 is?

Gegevens:
ASROCK k7vm2
Athlon xp 2200+, thoroughbred

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Post eens wat foto's :)
Verder kan hij er maar op 1 manier in, zeker weten dat je het goed doet? Kijk eens of er geen pinnetjes verbogen zijn,

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Tweakertje schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:31:
Verder kan hij er maar op 1 manier in, zeker weten dat je het goed doet? Kijk eens of er geen pinnetjes verbogen zijn,
Volgens de ASrock site moet je mobo een Socket 462, oftewel Socket A hebben.. in principe moet het dus passen.

EDIT:

O-M-G wat een typo's :P

[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-02-2005 21:34 ]

www.google.nl

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 09:50
heb je al geprobeerd om je cpu 90º, 180º of 270º te draaien ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:31:
Hmmm.. batterijen camera op... de pinnen even bekeken, allemaal recht... bij het passen in de socket ging een kant van de cpu er ook wel in, maar de andere kant niet...

Verwijderd

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:35:
heb je al geprobeerd om je cpu 90º, 180º of 270º te draaien ?
zelfs ondersteboven ;) maar ja, ik heb alle posities geprobeerd...

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:00
Kijk nog eens heeeel goed naar de pinnetjes. Vooral de hoeken.

Verwijderd

Topicstarter
enermax schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:38:
Kijk nog eens heeeel goed naar de pinnetjes. Vooral de hoeken.
Doe ik nu, en zie inderdaad wel heeele lichte standsafwijkingen... heeft cpu daar geen marge voor? en hoe krijg ik ze dan recht?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Je kunt ze voorzichtig rechtbuigen m.b.v. een mesje. Die zet je erlangs en je kantelt het mesje iets.

Je moet wel heel voorzichtig zijn. Je kun ook proberen om de kant met de kromme pinnen eerst iets in het socket te drukken. De rest komt dan vanzelf. Zorg er dan wel voor dat je de pinnen niet nog krommer maakt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ga 't morgen proberen...bedankt voor alle hulp tot nog toe! Update volgt!

Verwijderd

Het is een ZIF-socket: zero insertion force. Erop leggen is genoeg. Haal je de hefboom wel genoeg omhoog?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-08 09:50
kijk eens naar de pinnetjes van je vorrige cpu, zitten die er allameaal nog wel op ? als er daar 1 van afgebroken is en die zit nog in de socket, past je nieuwe ook niet...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:13
Staat het hefboompje nog wel omhoog??

Afbeeldingslocatie: http://support.ap.dell.com/docs/systems/opgx200/en/sm/mp_repl.gif

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

en
bij het passen in de socket ging een kant van de cpu er ook wel in, maar de andere kant niet...
Dat zit wel goed dus ;)

Kijk anders ook hier voor waar je op moet letten (Socket A staat op Pagina 2, maar de images gaan eigenlijk voor alle CPU's op)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 07:29 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Gaatjes <--> pinnetjes

Kijk en vergelijk. Hij kan er maar op 1 manier in! SockA = SockA , ookal zal een barton cpu niet werken in een A7v133 bordje, fysiek passen doet ie wel.

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen, hij past! T was inderdaad een kwestie van wat pinnetjes verbuigen... Bedankt voor alle hulp!

Groet,
C

• xander88
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Dat moet passen. Ik heb dat moederbord+processor zelf draaien.
Pagina: 1