Toon posts:

[ASP] Trage site: ADODB.Connection niet geclosed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is misschien een retorische vraag, maar als ik een ADODB.Connection op geen enkele pagina sluit (.close), kan dit dan resulteren in een overbelaste (en dus trage) server? Of is "Set adoCon = Nothing" goed genoeg?
code:
1
2
3
4
Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
adoCon.Open DBS
'adoCon.Close
Set adoCon = Nothing

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb eens een keer een live-server laten vastlopen door mijn connecties niet te sluiten en mijn variabelen niet op Null te zetten. En hoe dan ook: als je weet dat het netter is om je rotzooi te sluiten/op te ruimen, waarom doe je het dan niet gewoon? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
't is de rotzooi van een ander, en ik zoek mogelijkheden om zijn/haar zooi sneller te krijgen... :)
Als het sluiten van de connectie daadwerkelijk veel load zal schelen sluit ik 'm :)

Edit:
Done! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 21:42 ]

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 11:57
Toch schijnt de carbage collection van IIS5 dit redelijk voor zijn rekening te nemen met het veranderen van pagina toch? Ik heb wel 'es een security bulletin van Microsoft gelezen wat hierover ging (over het activeren van de garbage collection onder ASP en de daarbij behordende vernietiging van objecten). Volgens Microsoft is dit sinds IIS5 overbodig.

Overigens vind ik het nog steeds good practice hoor, om dit wel te doen. Daarnaast ben ik het met NMe eens dat ik ook een server compleet over de zeik heb gekregen door dit niet te doen.

Vraag me echter wel af hoe MS dit dan toetst, of met welke load.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...