Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

trojan horse in temporary internet files

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag. ik heb in mijn temporary internet files een trojan horse zitten. hier zit het virus om precies te zijn: C:\Documents and Settings\Owner\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\GLKN074F\s5[1].txt

ik gebruik norton antivirus 2005. op een gegeven moment komt in beeld dat ik een virus heb en dat norton het niet kan verwijderen. ik ga dan op de norton site kijken bij trojan horse in temporary internet files kijken en heb gedaan wat me opgedragen wordt maar het virus is er nog steeds. weet iemand wat ik moet doen?

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08
kun je hem niet handmatig verwijderen. of in veilige modus

Verwijderd

ja veilige modus en dan dos box ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 20:49 ]

Verwijderd

Of een knoppix cdtje gebruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
jaaoie17 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:46:
kun je hem niet handmatig verwijderen. of in veilige modus
ik weet niet waar het virus staat op mijn computer. hij zegt in mijn temporary internet files maar daar kan ik geen map vinden met content.ie5

wat bedoel je met veilige modus, mss probeer ik dat dan wel even
wat is dos box...

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 11:23
Probeer eens de tijdelijke internet bestanden te verwijderen: via Internet Explorer [extra] -> [internet opties] en dan bij tijdelijke internet bestanden, bestanden verwijderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:49:
[...]

ik weet niet waar het virus staat op mijn computer. hij zegt in mijn temporary internet files maar daar kan ik geen map vinden met content.ie5

wat bedoel je met veilige modus, mss probeer ik dat dan wel even

[...]

wat is dos box...
Wordt het niet eens tijd dat je de handleiding pakt / google gebruikt? NOFI, maar dit is erg basic :)

Veilige modus:

druk na de POST van de computer op F8, dus net voordat je het windows opstart scherm hebt, dan kan je de veilige modus in. Dan kan je start/uitvoeren/cmd doen om in de dosprompt te komen en daar de betreffende bestanden te verwijderen.

Verwijderd

Start->uitvoeren tik CMD
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~feer0011/dosbox.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Yezz schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:53:
Probeer eens de tijdelijke internet bestanden te verwijderen: via Internet Explorer [extra] -> [internet opties] en dan bij tijdelijke internet bestanden, bestanden verwijderen.
heb ik al geprobeerd, maar werkt niet, ik ga de veilige modus wel even gebruiken

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Yezz schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:53:
Jammer genoeg slaat IE de file 2x op, 1x die je op deze manier leeg maakt en nog een keer in de zelfde map onder een subdir en deze wordt dus niet automatisch hiermee leeg gegooid....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

via veilige modus handmatig verwijderen. Welk virus is het?

Verwijderd

Download Ccleaner en installeer het.

Start de computer op in veilige modus en laat ccleaner runnen.

Nu zijn al de tijdelijke internetbestanden weg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:29:
Download Ccleaner en installeer het.

Start de computer op in veilige modus en laat ccleaner runnen.

Nu zijn al de tijdelijke internetbestanden weg ;)
heb ik geprobeerd maar dan nog heb ik last van het virus... en ik heb op google gezocht maar ik snap niet precies wat in moet doen in de dos box?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:19:
[...]

heb ik geprobeerd maar dan nog heb ik last van het virus... en ik heb op google gezocht maar ik snap niet precies wat in moet doen in de dos box?
in de dos box probeer dit

Attrib *.* krijg je alle attribbuten van je fiels te zien
kijk of jou virus een SHR of zo heeft als dat zo is
attrib <naam bestad> -s -h -rr
dan del <naambestad>
en vervolgens tik je exit
en ben je uit het dos menu

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Sorry, maar McBBvB, hier op GoT verwachten we toch enigzins wat zelfonderzoek voor je een nieuw topic opent. Echter kan ik dit uit jou reacties niet achterhalen, vandaar dat ik je topic op slot zet. :)

Lees nog eens de stickies in Beveiliging & Virussen door, samen met Policy: Alle regels die op het forum gelden en De Algemene Voorwaarden :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.