[XP] Raar probleem: geluidsschema werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10
Een windows xp computer (SP2), net opnieuw geinstalleerd heeft het probleem dat je geen geluiden via het geluidsschema van windows kan afspelen.
Afspelen via muziekspelers werkt prima, de geluidskaart wordt ook goed herkend, maar geluidjes afspelen zoals bij het opstarten of afsluiten van windows xp doet hij niet.

In het geluidsschema is de lokatie van de geluiden correct en zijn deze ook gewoon afspeelbaar in hun eigen mappen.
Het enige wat ik kon vinden met mijn keywords was deze link, die ook niet direct betrekking heeft op mijn probleem:
http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=40609 - het reg file'tje veroorzaakt nu een probleem van onvindbare standaardgeluiden en de tweede optie werkt bij mij niet omdat hij dan aangeeft het niet te kunnen verwijderen.
Ik heb de geluidskaart (Cmedia 8738) al opnieuw geinstalleerd met nieuwere (wdm) drivers.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die laatste oplossing (namelijk de 'Default' waarde van die key verwijderen) - wat lukt daar aan niet? :)

• Zeus
de tweede optie werkt bij mij niet omdat hij dan aangeeft het niet te kunnen verwijderen.
error: kan waarde niet verwijderen
(oid)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En je bent op dat moment wel als administrator aangelogd?
Geef in ieder geval (altijd trouwens) de volledige melding - interpretaties van foutmeldingen hebben we niets aan :)

• Zeus
Ik er voortaan op letten, maar ik moest nogal redelijk snel weg en had al behoorlijk veel geprobeerd.
Daarom kan ik nu ook niet ff checken of de een of andere oplossing werkt.
Heb de foutmelding gesimuleerd op mijn eigen computer (tenminste dat denk ik, heb gewoon dezelfde stap 2x uitgevoerd) en krijg dan deze fout:
[titel]Er is een fout opgetreden bij het verwijderen van de waarden
[code]Kan niet alle opgegeven waarden verwijderen

Goed, klinkt heel logisch want deze waarde zou dus eventueel veranderd kunnen zijn en de default waarde, dus de standaard waarde, verschijnt automatisch bij het verwijderen en iets 'defaults' kan je niet verwijderen.

Maar ik vind het zo'n raar probleem. Is ook al sinds het begin aanwezig.
Ik heb nog een probleem met dezelfde computer, valt ook onder windows operating systems en ook daar kom ik niet uit, nog zo'n 'vaag' probleem. Wil je dat ik een apart topic maak of kan ik dat hier gewoon neerzetten? Ik zie geen relatie tussen deze 2 problemen al is de factor ongewoon wel schrikbarend hoog :D .

• Zeus
iemand nog een idee?

Pagina: 1