Ik zit te twijfelen wat ik moet doen... Als ik de printer werkend krijg op CUPS, kan ik dan gewoon windows drivers blijven gebruiken, en blijft alle functionaliteit behouden? Zo'n printerservertje kost 50 euro ofzo, dus als het via CUPS kan is dat natuurlijk relaxter...
?? hoe bedoel je dat?Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:09:
als je de windows drivers persé wilt blijven gebruiken, heb je CUPS niet eens nodig.
Verwijderd
printer definieeren in linux voor lp of lpr
dan gewoon met samba printer delen.
dan gewoon met samba printer delen.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 20:32 ]
Als je per se cups wilt gebruiken: gewoon een raw queue maken en je windows printerdrivers installeren via samba en een win2k/xp doos.
Evt kan je ook gewoon een poort toevoegen naar http://server:631/printers/printernaam, nadat je in cupsd.conf hebt opgegeven dat je LAN toegang heeft tot je printer URL (apache style configuratie)
Mocht het om een HP Deskjet of Officejet gaan die je normaal via USB aansluit: ik geef je weinig kans, die dingen willen alleen naar USB, LPT of bestand printen, een HTTP URL hebben ze iig geen zin in. Optie om hieromheen te komen is simpelweg LPT2 doormappen naar je samba server met "net use".
Evt kan je ook gewoon een poort toevoegen naar http://server:631/printers/printernaam, nadat je in cupsd.conf hebt opgegeven dat je LAN toegang heeft tot je printer URL (apache style configuratie)
Mocht het om een HP Deskjet of Officejet gaan die je normaal via USB aansluit: ik geef je weinig kans, die dingen willen alleen naar USB, LPT of bestand printen, een HTTP URL hebben ze iig geen zin in. Optie om hieromheen te komen is simpelweg LPT2 doormappen naar je samba server met "net use".
Alle oplossingen werken niet... Ik heb een Canon LBP 810, en ik zie op Linuxprinting.org dat dit niet echt gaat werken... Is er geen manier om hem alleen maar te delen...? Ik hoef er helemaal niet mee te printen vanuit linux, het hoeft alleen maar een gedeelde printer voor windows te worden...
ik gebruik al een tijdje debian - cups - samba om op mijn windows bak te printen. Loopt perfect al was het wel ff klooien om het de eerste keer aan de praat te krijgen. 't gaat om een hp deskjet usb, maar daar zijn gewoon linux drivers voor gelukkig.
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Precies... Betekent dit dat het zeker niet gaat werken? Dus als er geen drivers voor zijn? Kan niet gewoon de data 1 op 1 doorgestuurd worden naar de usb / lpt op de server?rac-on schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:48:
ik gebruik al een tijdje debian - cups - samba om op mijn windows bak te printen. Loopt perfect al was het wel ff klooien om het de eerste keer aan de praat te krijgen. 't gaat om een hp deskjet usb, maar daar zijn gewoon linux drivers voor gelukkig.
Waarom lees je JGC zijn post niet?Martijn schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:50:
[...]
Precies... Betekent dit dat het zeker niet gaat werken? Dus als er geen drivers voor zijn? Kan niet gewoon de data 1 op 1 doorgestuurd worden naar de usb / lpt op de server?
Voor de rest zou je ook iets meer zelf kunnen zoeken en lezen ipv voor elke letter waar je over twijfelt hier te komen vragen wat je nou moet doen._JGC_ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:45:
Als je per se cups wilt gebruiken: gewoon een raw queue maken en je windows printerdrivers installeren via samba en een win2k/xp doos.
Loop me niet te beschuldigen jah, alles in dit topic heb ik geprobeerd... En ik heb al een paar dagen zitten zoeken en proberen, dussuh je moet niet zeuren... Dit is een forum, dus als ik iets te vragen heb, doe ik dat. Als je het niet zint is dat jouw probleem, ik vraag geen domme dingen zoals 'wat is CUPS' of 'wat kun je met CUPS', ik vraag wat specifiekere zaken die je niet makkelijk op internet vind...blaataaps schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:52:
[...]
Waarom lees je JGC zijn post niet?
[...]
Voor de rest zou je ook iets meer zelf kunnen zoeken en lezen ipv voor elke letter waar je over twijfelt hier te komen vragen wat je nou moet doen.
Ik geloof dat jij even het begrip van hoe het op GoT gaat niet meer kent. En dat valt me tegen van iemand die al zeer lang hier rondloopt.Martijn schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:22:
[...]
Loop me niet te beschuldigen jah, alles in dit topic heb ik geprobeerd... En ik heb al een paar dagen zitten zoeken en proberen, dussuh je moet niet zeuren... Dit is een forum, dus als ik iets te vragen heb, doe ik dat. Als je het niet zint is dat jouw probleem, ik vraag geen domme dingen zoals 'wat is CUPS' of 'wat kun je met CUPS', ik vraag wat specifiekere zaken die je niet makkelijk op internet vind...
Ten eerste: Mensen met zo'n mooi rood kleurtje zijn er om mensen die hun best niet doen bij te sturen.
Ten tweede: Je vraag valt imho toch echt onder de category dom, dit is makkelijk zelf uit te zoeken zonder dat iemand het voorkauwt.
Ten derde: Moderators zeuren niet, ze proberen dingen bij te sturen.
Ten vierde: Je manier van reageren staat me niet aan.
Ten vijfde: ........ dicht
[ Voor 4% gewijzigd door Zwerver op 10-02-2005 22:42 ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()