Toon posts:

Is dit een goede pc ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg eind van de maand een nieuwe pc nu ad ik de voorkeur voor deze :

- DELL Dimension 8100 Intel® 850 chipset
- 400MHz Front Side Bus
- Dual Rambus DRAM
- 4 x AGP
- 3,5" Floppy Drive
- Norton AntiVirus 2000
- Minitower: 4 USB, 5 PCI, 1 AGP
- Dell Solution Center
- 512MB 400 MHZ DRAM
- 60 GB ATA-100 Ultra DMA 7200
- 12x DVD
- 64MB nVidia Geforce 2
- Dell Utra Scan 21" monitor
- Altec ADA 885

Is dit goede hardware die er in zit of niet?
En dell is dell een beetje goed ?

Verwijderd

Hallo,

Ik wilde je eigenlijk even waarschuwen dat de service van Dell ronduit SLECHT is!!!
Mijn broer heeft een laptop gekocht via zijn werk en binnen 1 week had hij er al tal van problemen mee.
Hij heeft de laptop meerdere keren moeten opsturen want hij bleef problemen geven.

Dell, deed overigens erg moeilijk!!!

Groetjes.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Ik heb hele goede ervaringen met dell zelf, en die systemen zijn heerlijk :9

jou keuze ook :))

doen!!!:)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:06
hardware zal wel ok wezen, maar Dell is ook veel $$$ voor de naam. Geef mij maar zelf in elkaar geknutseld :)

Flickr | Lego collectie

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat voor processor zit erin? (zie het niet staan :?)

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 02:07 schreef Longbowh het volgende:
Wat voor processor zit erin? (zie het niet staan :?)
Rambus RAM, i850 chipset, 400MHz FSB, wat denk je > P4 :r

Nee het is geen goede PC, pentium4 sucks, wacht op de AMD 760 chipset (met DDR) en BOUW JE PC zelf! met kwaliteits onderdelen en niet Dell onderdelen (alle onderdelen zijn door dell gemaakt).

Dacht dat tweakers hun PCs zelf bouwde? :?

Verwijderd

Je kan dus voor de prijs van die Dell zelf een veel beter systeem bouwen!

En vraag het maar op HA forum: P4 of AMD760, en guess what de menigte zal zeggen: juist, AMD :)

Verwijderd

en wat voor prijskaartje hangt eraan?

Verwijderd

Waarom kraakt iedereen dell af?
Ok ze zijn wel duur (en zeker als je een p4 krijgt), maar meestal zijn die dingen echt megastabiel en over het algemeen zijn d'r ook amper problemen mee. Valt zeer zeker niet te vergelijken met merken als Vobis en Dynabyte. Maar als je een beetje ervaren bent kun je voor dat geld idd een heel dik eigen systeempje bouwen.

Mzzls

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bouw hem toch zelf

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11
Blijkbaar hoef je niet elk dubbeltje om te draaien, in elk geval heb je daar een hele leuke machine met goede onderdelen. Er is niks mis met Dell.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
meneertje krijgt zomaar een pc van ik schat 7000 piek??

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:25
ja, zelf bouwen !!!!

dat scheeld je een hoop geld en je kunt je computertje zelf samen stellen
dell is veel te duur, je betaald alleen voor de naam !!
:):):):):)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Die PC kost geen 7000 pieken want je kan dr geen DVD's mee spelen en CD's mee schrijven. Dit ding kost ongeveer 2800 piek (als ik kijk naar de onderdelen), en das veels te veel.

Goed, Dell is een leuke club, maar voornamelijk omdat jij ze daarvoor betaalt. En het kan wel zo zijn dat je niet op de centen hoeft te kijken, maar als jij voor een paar uur knutselen F500 kan besparen... Ik zou het doen hoor! (Het besparen en het knutselen dus.)

Het antwoord op je vraag is: ja, dit is een goeie computer met goeie onderdelen. MAAR: het kan beter, sneller en goedkoper.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

kan je beter een t-bird 1,2 ghz voor kopen (of welke op dit moment het snelste is) en een gigantische hoeveelheid ram, ultra strak videokaartje(128mb:() enz

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 11:41 schreef Vilenin het volgende:
Die PC kost geen 7000 pieken want je kan dr geen DVD's mee spelen en CD's mee schrijven. Dit ding kost ongeveer 2800 piek (als ik kijk naar de onderdelen), en das veels te veel.

Goed, Dell is een leuke club, maar voornamelijk omdat jij ze daarvoor betaalt. En het kan wel zo zijn dat je niet op de centen hoeft te kijken, maar als jij voor een paar uur knutselen F500 kan besparen... Ik zou het doen hoor! (Het besparen en het knutselen dus.)

Het antwoord op je vraag is: ja, dit is een goeie computer met goeie onderdelen. MAAR: het kan beter, sneller en goedkoper.
GOEDE MORGEN!!!

P4 voor 2800 piek??? :Z :Z :Z

• Speedy
  • Laatst online: 10:06
Lever mij maar een vrachtwagen vol :+

Flickr | Lego collectie

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Beter lezen: geen DVD afspelen en waar is dan die DVD speler voor?. En als je me al die onderdelen voor 2800 piek kunt leveren, doe mij er dan maar 100.

Do as I say, don't do as I do.

• sinron
  • Laatst online: 15-10-2025

sinron

Heb even bij dell gekeken.

kost meer dan fl.12.000,-!!!!!!!!!!
(incl.)

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 07 januari 2001 04:48 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Rambus RAM, i850 chipset, 400MHz FSB, wat denk je > P4 :r

Nee het is geen goede PC, pentium4 sucks, wacht op de AMD 760 chipset (met DDR) en BOUW JE PC zelf! met kwaliteits onderdelen en niet Dell onderdelen (alle onderdelen zijn door dell gemaakt).

Dacht dat tweakers hun PCs zelf bouwde? :?
ehm, flamebait?

dat het een P4 is had ik ook wel door, vroeg me alleen af welke kloksnelheid....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 januari 2001 12:10 schreef sinron het volgende:
Heb even bij dell gekeken.

kost meer dan fl.12.000,-!!!!!!!!!!
(incl.)
Ik kwam rond de 10.000,-

Verwijderd

Meneer is een jaar of 17, 18 en krijgt zomaar een pc van 10.000 gulden. Pff dat kan ook veel goedkoper de helft ofsow en dan heb je nog dezelfde kwaliteit. Zeker rijke ouders of opa en oma. I.p.v. een computer betaald mijn oma mijn studie en ze heeft er mooi 25.000 piek voor apart gezet. Wat heb je liever een betaalde studie of een comp?? Of krijg jij allebei??

Sorry, ik ben een beteje verontwaardigt en jaloers en het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat je beter een goedkoper PC'tje kunt kopen en idd zelf samenstellen. je hoeft niet eens zelf te bouwen en een compuzaak zet hem al voor 100 piek in elkaar.

Verwijderd

Verwend snotkind. Volgens mij heb je dit alleen gepost om te laten zien hoe 'de man' jij wel niet bent.
Wat denk je.. dit ding kost zeker niet onder de 10.000,- en voor zo'n bedrag heb je natuurlijk wel een goede PC. Dus volgens mij probeer je alleen te laten zien dat je rijk bent of wat dan ook.:r :r |:(

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 07 januari 2001 12:37 schreef crazy_gijs het volgende:

[..]
Ik kwam rond de 10.000,-
10.000 hele fokking guldens!!!!
nouja, als je dat zomaar van pappa krijgt; veel plezier ermee

• Thefirstikke
  • Niet online
Owja, ik krijg morgen een deze:

een Silicon Graphics octane2
[img]"http://www.sgi.com/workstations/octane2/images/octane2.jpg "[/img]

van pappa en mamma uiteraard

Verwijderd

ik krijg ook altijd zo'n boekje van dell en die pc kost maar 5000 incl. en met 600 extra krijg je een upgrade van een MX naar GF2 Ultra en 1,5ghz ipv 1,4. Dat vind ik toch wel heel voordelig.

Verwijderd

Dan liever een Dual Pentium 3 1 Ghz op een SuperMicro bordje met 512 Mb en RAID 15k SCSI :9

Als ik dat geld had.....

Verwijderd

Miljaar... en ik zit hier met mijn systeem van 2000 gulden dat ik bijna helemaal zelf heb moeten betalen...

• DeTeraarist
  • Laatst online: 14:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Damn, wat een mannetje zeg.
Wat vinden jullie van de hardware?
Ja leuk, maar hij kent zelf het verschil nog niet.
Norton Antivirus 2000????? Hardware?????
Tuurlijk jochie, dat is zeker een pci-kaartje dat alle input langsgaat (keyboard ed) om te zorgen dat daar geen virus vandaan komt.

BTW: Ik zou toch minstens NA 2001 eisen.

---------------------------------
Supermacho bak met superveel gigahertzen en natuurlijk een heleboel rammetje, Geforce 3 Beta GTS met 128 MB DDR en veel extra bende.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Deel is wel goed, maar de PC die jij besteld is toch echt minder, die P4 doet het erg slecth, dit komt omdat er nog geen software voor is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

Wimo.

Shake and Bake!

Gewoon nemen .. zeker als je hem gratiz krijgt.. :9~

• PEPPI
  • Laatst online: 14:55

PEPPI

Informatiemanager

Gewoon een spelletje spelen op zo'n webserver van dell. wel de duurste van 65.000
piekies.

Met 32Gb mem en een aantal dikke scsi hd's

en natuurlijk 8 pentium 3 processoren allen van 1 ghz

Denk alleen niet dat het werkt maar duur is het wel.

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Eh, misschien werkt maar een keer klikken op het 'verstuur' knopje...

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 17:02 schreef PEPPI het volgende:
ik weet niet wat maar er ging iets fout.
hmmm dit hoort niet te kunnen, dubbelposten... Arjen?! BUG!

• sewer
  • Laatst online: 21:23
Wow, 512 MB rdram, dat kost wel een paar knaken.

Tja, alle onderdelen zijn het nieuwste van het nieuwste, dus hoe denk je zelf dat ie presteert? Natuurlijk is tie snel.

Prijs/kwaliteit verhouding is volgens mij vrij slecht, maar als de prijs je niets interesseert heb je zeker een mooi systeempje.

edit:
Oh ja, 2800 gulden :? |:( Als je bij pricewatch alleen al het geheugen pakt ben je 3800 piek kwijt.

• Xion
  • Laatst online: 18:37
Geplaatst door thefirstikke - zondag 07 januari 2001 13:35
Owja, ik krijg morgen een deze:
een Silicon Graphics octane2

[kapotte url]

van pappa en mamma uiteraard
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.sgi.com/workstations/octane2/images/octane2.jpg

Het zou me niks verbazen.
En volgende week? Zo'n IBM met 1336 procs en anderhalve terrabyte geheugen en 12 terrabyte harddisk?

edit: img tag vergeten af te sluiten

Verwijderd

Wil jij hem voor 2800 gulden in me kaar zetten voor me dan moet je wel zelf die 10000 gulden bij leggen :9~

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

10.000 gulden en dan zo'n systeem :?

ik denk als je hem zelf samensteld dat je een vele betere pc voor het zelfde bedrag kan krijgen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1