Toon posts:

[2000] Port already in use*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Zodra ik de modem wil gebruiken (model LG standard 56K internal modem, - hayes compatible) krijg ik de foutmelding: "Port already in use"
Ik kan deze dus totaal niet benaderen door elk willekeurig programma.
Na installatie van de server (w2k server) heeft alles goed gewerkt. Maar na verloop van tijd zijn er een aantal programma's erop geinstalleerd en krijg ik deze foutmelding.

Reeds geprobeerde oplossingen:
- Via diagnostics "modem vragen" geeft dezelde fout, hetgeen aangeeft dat de poort ook echt dicht is,
- Via hyperterminal en andere progs geprobeert. dezelfde fout,
- Modem op andere poort (com 2 i.p.v. 3) gezet,
- Stuurprogramma verwijderd en opnieuw op geinstalleerd volgens de juiste methode,
- Routing en Remote Access uitgeschakeld en server gereboot
- Stuurprogramma van SIS vga teruggezet naar windows standaard (kon soms problemen veroorzaken)
- Windows faxservice uitgeschakeld

En allemaal heeft dit niet geholpen.

Mogelijke oplossing:
De enigste oplossing ligt volgens mij als volgt. Ik ben nu op zoek naar een programma dat alle lopende programma's, processen en services scant op hardware resources. Dus ik wil op die manier proberen erachter te komen welk programma of service de modem gebruikt. Hoogstwaarschijnlijk zonder mijn medeweten.

Wie kan me hiermee helpen want ik word echt knetter 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 22:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

CyBeRiZzy,

Op GoT verwachten we van een topic veel meer dan jij hier laat zien:
  • Het begint allemaal met een goede topic titel - op zich is jouw topic titel nog wel goed, maar in Windows Operating Systems eisen we dat je het OS tussen vierkantje haakjes in de titel zet.
  • Daarnaast verwachten we een duidelijke probleem omschrijving - ook daar slaag je nog redelijk in. Wel zouden specifieke foutmeldingen, hardware (welk modem?), e.d. erg nuttig zijn :)
  • maar in het laatste punt gaat het echt mis. Wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem of vraag op te lossen, en wat heb je al gevonden toen je er op zocht? Wat lukte er niet aan gevonden oplossingen?
Kan je je topic start nog even aanpassen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan je je topic start nog even aanpassen? :)
Als het goed is moet deze nu juist zijn. Thanxxx voor de tips. ;-)

Verwijderd

Topicstarter
kick!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 00:31

Jimbolino

troep.com

"port already in use" is een beetje de meest voorkomende foutmelding, en wil helemaal niet betekenen dat de poort al in gebruik is, maar simpelweg dat windows de poort niet kan gebruiken...

het modem al in een andere pc geprobeerd? dan weet je zeker dat het niet kapot is...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Yep, al het ondenkbare uitgeprobeerd. Vervolgens de server opnieuw geinstalleerd en vervolgens werkte weer alles.
De server opnieuw installeren is geen optie, omdat het probleem niet verholpen is. Een ander programma geeft dezelfde fout.
|:(

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 21:17
Dus als het met een nieuwe install wel werkt zal er nu een programma zijn dat gebruik blijft maken van het modem/ de poort. Ga eens stooien met lopende processen van programma's of verwijder hier en daar een programma dat ook zomaar iets met een modem te maken kan hebben. Het zit dus ergens in een stukje software maar precies aangeven welk kunnen we niet aangezien jij achter die server zit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens met SysInternals' process explorer kunnen kijken ofdat je iemand \\.\Serial0 \\.\Com1: en dergelijke in gebruik ziet hebben - dat zijn namelijk de 'filenames' van je comporten en zou het probleem wel eens kunnen zijn :)

Verder - heb je het probleem in safe mode ook? :)
Pagina: 1