[WinXP]Print-Spool Service kan niet worden gestart

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Mensen, ik heb een probleem wat buiten mijn eigen kennis reikt om op te lossen. Ik heb ook geen idee waar ik hiervoor de oplossing moet zoeken. Ik heb tot vorige week zonder enkel probleem kunnen printen. Ik had mijn eigen LexMark i3 geinstalleerd en de HP DeskJet 850C hangt in het netwerk. Die gebruikte ik overigens altijd om te printen, aangezien in de LM geen inkt meer zit :+ Echter als ik nu via Conf.scherm naar Printers ga, staat er geen enkele printer meer tussen.

Ik heb sinds de laatste keer dat ik heb geprint geen shit geinstalleerd. Alleen spul voor mijn Samsung E700 GSM, omdat ik daar sinds dit weekend een data-kabel bij heb gekocht. Maar het lijkt mij nógal sterk dat dat hier mee te maken heeft.

Wat is nu het probleem? Ik wou dus een e-mail printen, maar ik kreeg het afdruk-venster niet na op Bestand-->Afdrukken... geklikt te hebben. Ik dacht: "Huh?". Toen heb ik even het mailtje opgeslagen, en een al bestaand mailtje geprobeerd te printen. Toen kreeg ik de melding dat de Spool-service niet is gestart. Ik ga dus naar services.msc en wil de PrintSpool-service starten. Toen kreeg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/printspool.JPG

De PrintSpool-service is afhankelijk van:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/prntspl_rpc.jpg

Maar die LexBc-service is niet te starten. Het knopje "Starten" is gedisabled, daar kan ik dus niet op klikken. Hetzelfde verhaal geld voor de Remote Procedure Call-service.

Ik zit vast. Wie helpt me hier uit??

[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 10-02-2005 19:35 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
En het is opgelost! 8)7

Het zat namelijk zo: De RPC-service stond op Uitgeschakeld (wie of wat het daar op heeft gezet, ik heb geen idee). Deze heb ik op automatisch gezet, waardoor het "Starten"-knopje vrij kwam. Deze gestart, LexBce-service gestart --> probleem weg. Printers staan ook weer in het Conf.scherm :)

Sorry voor het hele topic, misschien nog wel handig als naslagwerk :)

:* !

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Printen werkt ook weer? Heb gisteren bij iemand die gezooi had gehad met eenzelfde telefoon met datakabel dat ie niet meer wilde booten, na terugzetten van laatst werkende configuratie deed de boel het weer, maar was de printerpoort foetsie. Na veel gezeik bleek dus dat usbmon.dll in c:\windows\system32 was overschreven door een windows 98 bestand :X
Printer werkte dus gewoon niet, omdat de USB poort niet werd gevonden, ook diverse driver reinstalls loste nix op. Pas na plaatsen van dat nieuwe bestand werkte alles weer (heb em ergens uit een bluetooth update van MS gehaald, had de officiele CD niet bij me :P)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ja alles werkt weer als voorheen. Geen reboot gedaan, niks. Alleen die services weer aan. Heeft echt niks met die telefoon te maken.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

/dicht: geen HW-topic :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Dit topic is gesloten.