Toon posts:

SiI 3114 controller Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb toch een redelijke poos doorgebracht in de segmenten FAQ, MoBo-Manual en internet, maar wordt niet wijzer m.b.t mijn probleem.

Ik heb twee Maxtor diamondMaxPlus 9 80G.Sata's aangesloten op mijn controllertje de SiIicon 3114.
Nadat mijn machine van cd-rom opstartte heb ik op F10 gedrukt om een Array RAID 0 Striping te maken..dit is gelukt en heb tijdens de setup van Windows XP Home de F6 ingedrukt om vervolgens de driver te laden van mijn controller.
Tot zover alles goed, maar kom ik bij de mogelijkheden van het maken van een partitie of een installatie van het O/S zie ik twee schijven van iets minder dan 80G.

Wie weet me te vertellen hoe ik er 1 van maak?

Het mogelijke wat ik weet is is dat alles in het BIOS goed staat, Sata enabled, RAID enabled.

Abit NF7-s2g
Athlon XP3200
2 Maxtors 80G. Sata
1024 DDR400
450Watt voeding

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 21:55 ]

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik denk dat het builden niet goed gelukt is.
prober het eens compleet opnieuw.

[ Voor 58% gewijzigd door flippy op 11-02-2005 11:24 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Aangezien het firmware/driver-RAID is: je BIOS wijst dat ding als een 160GB stripe toe en vervolgens laad je de juiste driver in WinXP setup?
Als je nml een driver laadt die die controller alleen als losse SATA controller ondersteunt ipv SATA-RAID controller, zal je idd maar 2 disks zien. Dit is ook wat je onder linux ziet met die nep-RAID controllers.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:31:
Aangezien het firmware/driver-RAID is: je BIOS wijst dat ding als een 160GB stripe toe en vervolgens laad je de juiste driver in WinXP setup?
Als je nml een driver laadt die die controller alleen als losse SATA controller ondersteunt ipv SATA-RAID controller, zal je idd maar 2 disks zien. Dit is ook wat je onder linux ziet met die nep-RAID controllers.
Het is een vreemde situatie, het builden is gelukt...Heb een Array RAID 0 striping staan, maar op de 1 of andere manier weet het O/S niet te communiceren met de Array.

Op dit adres van mijn Moederbord staan de drivers, maar geen van alle is consistent aan de controller...

Is het ook niet vreemd dat wanneer ik in de setup van de controller zit er wordt gesproken over NVIDIA terwijl het een Silicon is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt hier zo langzamerhand een beetje gallisch.

Is iemand bekent met de volgende melding van Windows?

"Setup heeft meerdere schijven in deze computer gevonden die niet van elkaar zijn te onderscheiden. Het probleem is verholpen maar de computer moet opnieuw worden opgestart."
Na dit te hebben gedaan veranderde er niets.

Deze melding krijg ik als ik mijn driver laat laden nadat ik op f6 heb gedrukt en halverwege de setup..

Een objectieve blik geven op de situatie leert me dat ik iets niet goed doe, maar wat? :?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt hier zo langzamerhand een beetje gallisch.

Is iemand bekent met de volgende melding van Windows?

"Setup heeft meerdere schijven in deze computer gevonden die niet van elkaar zijn te onderscheiden. Het probleem is verholpen maar de computer moet opnieuw worden opgestart."
Na dit te hebben gedaan veranderde er niets.

Deze melding krijg ik als ik mijn driver laat laden nadat ik op f6 heb gedrukt en halverwege de setup..

Een objectieve blik geven op de situatie leert me dat ik iets niet goed doe, maar wat? :?

Verwijderd

Geef eens specificaties van je moederbord.
Zo te zien denk ik:
*2 IDE kanalen, elk kan 2 apparaten bevatten
*2 SATA kanalen via onboard Nvidia controller
*2 of 4 SATA kanalen via embedded Sil3114 controller.

Kortom, zorg dat je
-nieuwste BIOS hebt
-De Sil3114 drivers download (2e download) ipv de Nvidia (1e download)
-Je RAID array aan de Sil3114 controller hangt.

Verwijderd

Topicstarter
SATA 150 RAID
- Support SATA 150 NV RAID
- Support 2 channels SATA 150 RAID 0/1

Ik heb 2 IDE kanalen
IDE 1: 1 master Maxtortje 10G.
IDE 2: CDrom-master / DVDrom-slave

2 SATA kanalen via onboard Nvidia controller waar ik de twee SATA schijven aan heb hangen.
En,
Dat Nvidia RAID ROM wat ik zie in de buurt van het F10-moment, dat is toch niet Silicon maar Nvidia?
Dit zie ik bij apparatenbeheer in Windows:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.eikenhorst/Apparaten.gif

Verwijderd

Jij komt aan met een Sil3114 controller (zie topictitel en startpost)..
150GB stripe op Nvidia, ook weer duidelijk. Je hebt dus Nvidia drivers nodig, en aangezien je screenshots kan plaatsen werkt het allemaal ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan is die onboard Silcon Image dus de PCI Controller. Maar, als ik in apparatenbeheer die Array zie, dan moet dat toch een software RAID-Configuration zijn, die drivers zaten immers bij de chipsetdrivers.

Het gaat me erom dat ik Windows op de schijf wil gaan installeren en telkens geconfronteerd wordt met twee schijven in de omgeving waar je kunt installeren en partities kunt aan maken.

Ik heb voor nood even XP geinstalleerd, op de 10G.schijf
Pagina: 1