Speed Touch 510 Downgrade

Pagina: 1
Acties:

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 11:11

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
Ik heb dus een Speedtouch 510 met de nieuwste firmware, nu geeft deze firm ware dus veel problemen met de webinterface, kom er gewoon niet goed in.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik de firmware er uit halen (downgraden) of wat is de oplossing voor dit probleem, Ik heb al gezocht hier maar helaas , niet echt veel hulp

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Stronkie schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:41:
Ik heb dus een Speedtouch 510 met de nieuwste firmware, nu geeft deze firm ware dus veel problemen met de webinterface, kom er gewoon niet goed in.
De laatste firmware is 4.2.10.0.0 heb je die?

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
SpeedTouch 510 en 510i.
Onderstaande geldt voor type 510v4, die met de lampjes aan de bovenzijde van de modem.
Laatste Firmware versie van de router modem software.

Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients.

[ Voor 94% gewijzigd door Stronkie op 10-02-2005 22:08 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Lichtelijk offtopic: ik heb momenteel 4.2.3.0.0 en die lijkt goed te werken (al een jaartje). Is het dan toch aan te raden om te upgraden naar 4.2.10.0.0?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
ach ben ook al naar 4.2.3.0.0 gegeaan , maar ik blijf de webinterface/ telnet slecht te bereiken
alleen als ik hem restart kan ik er even in en nog geen minuutje later hangt de webpagina en kan ik er niet meer in :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je dat probleem vanaf één PC of vanaf meerdere PCs? Ik vind het namelijk een 'raar' probleem.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
alle pc;s die ik heb zowel laptop met 2000
computer met xp
en nog 1 met 98
alles werkt niet

Ik kom er even in maar dan is het gewoon over

Page not found en daarmee is de kous af

Maar het rare is internet blijft het gewoon doen

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 21:03
epias schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:49:
[...]
De laatste firmware is 4.2.10.0.0 heb je die?
Waar heb je die dan vandaan? Ik vind hem niet bij www.speedtouch.nl en www.speedtouch.com . Wat zijn de release notes etc.?

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Topicstarter
ik ook nie is die officieel?

• MaximumPower
  • Laatst online: 09-04-2025
Stronkie schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:26:
[...] ik blijf de webinterface/telnet slecht te bereiken alleen als ik hem restart kan ik er even in en nog geen minuutje later hangt de webpagina en kan ik er niet meer in...
Toevallig kwam ik (nu pas) dit bericht hier tegen op GoT. Ik wil alleen even melden dat je niet de enige bent want ik heb namelijk precies hetzelfde, exact zoals je het hier omschrijft.

Ik heb 2 stuks van het zelfde type Speedtouch 510i v4 nu met firmware 4.2.7 en de vorige firmware 4.2.3 deed ook dit zelfde verschijnsel met de webinterface en/of telnet.

Ik kan het probleem verder niet vinden maar zeg er tevens bij dat ik het ook niet zo heel erg vind, omdat als het modem nu eenmaal geconfigureerd is kom je er toch verder niet meer aan.

Maar als iemand hier de oplossing vind is het wel plezierig om dit te weten. Mij lukt het in ieder geval niet om dit probleem te traceren, wie weet er wel een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door MaximumPower op 30-04-2005 00:38 ]

Minimum to the MaximumPower!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dit probleem kwamen meer mensen tegen sinds xp sp2. Maar precies de waarom is me niet duidelijk geworden, en tenslotte is het bij mij verdwenen, dus kon ik niet meer zoeken waardoor het kwam.

upnp is een verdachte.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MaximumPower
leuk_he schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:27:
dit probleem kwamen meer mensen tegen sinds xp sp2. Maar precies de waarom is me niet duidelijk geworden, en tenslotte is het bij mij verdwenen, dus kon ik niet meer zoeken waardoor het kwam.

upnp is een verdachte.
Ik heb tevens een computer met Windows Millennium en Windows 2000 waarmee dit verschijnsel dus ook zo is, dus mij lijkt WindowsXP SP2 dus uitgesloten.

De optie uPnP in het modem heb ik al uitgeschakeld gehad maar ook dit mocht niet baten...

Ik dacht op een gegeven moment ook nog aan de gebruikte webbrowser(s) en heb diverse geprobeerd, IE, Firefox, Netscape maar niets helpt. Telnet werkt dus ook niet (alleen, net na een restart), firewalls en virusscanners aan/uit enz., modem reset naar fabrieks instellingen (zie: noot), opnieuw firmware en ik weet al niet eens meer wat ik al niet nog meer heb uitgeprobeerd... op internet kom ik ook nergens een oplossing tegen.
Ik kom er even in maar dan is het gewoon over: "Page not found" en daarmee is de kous af, het internet blijft het gewoon doen...
Oh ja... en ook met een andere ISP getest want ik heb sinds kort dus een andere internet provider...
en dus ook een andere configuratie in het modem. Gelukkig lukt het dus wel als de computer net is opgestart om deze configuratie te laden... daarna is het dus over en sluiten.

Ik kan er verder wel mee leven maar het blijft vreemd!

Noot voor 500 en 600 serie modems:
Om na een upgrade naar R4.2.x alle nieuwe functies beschikbaar te krijgen dient de modem met het betreffende R4.2.x configuratie tool geconfigureerd te worden.
Noot voor downgrade:
Indien men weer wil downgraden na een upgrade dan is het aan te bevelen om voorafgaand aan de downgrade de betreffende modem naar factory defaults te resetten en na de downgrade de modem weer met de oorspronkelijke configuratie tool te configureren.

[ Voor 56% gewijzigd door MaximumPower op 08-05-2005 01:51 . Reden: extra informatie bijgeplaatst ]

Verwijderd

Zijn er inmiddels nog steeds geen mensen die dit hebben weten op te lossen en weten hoe ze dat gedaan hebben?
Ik wil een poort open zetten, maar kan dus ook niet bij de configuratie komen en dan wordt dat lastig...

Bij mij is het precies met de upgrade naar SP2 gebeurd trouwens.

• MaximumPower
Ik heb het eindelijk gevonden om de web-interface (10.0.0.138) van m'n Speedtouch 510 te benaderen via de web-browser:

- in Windows XP Pro (NL met SP2) ga je naar: Instellingen > Configuratiescherm > Software > Windows Onderdelen toevoegen of verwijderen...
- selecteer Netwerkservices en klik op Details...
- disable de "Client voor het opsporen van en het beheren van Internet-gatewayapparaten"...
- bevestig met OK, Volgende, etcetera...
- computer moet wel even opnieuw opgestart worden en klaar is Kees...

Hierna kom ik via m'n webbrowser en/of telnet wel in één keer op de web-interface van de Speedtouch 510 en het blijft het nu ook altijd doen!

Héhé... voor mij is het nu in ieder geval eindelijk een keer opgelost :*)

[ Voor 12% gewijzigd door MaximumPower op 08-05-2005 10:34 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MaximumPower schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:43:
- disable de "Client voor het opsporen van en het beheren van Internet-gatewayapparaten"...
Dat is dus software van xp die uPnP gebruikt. Maar soms keert het gewoon terug. affijn, i heb ook met die softwar een keer lopen rommelen, wellicht is disbalen en enabalen van die sofware genoeg.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1