leuk_he schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:27:
dit probleem kwamen meer mensen tegen sinds xp sp2. Maar precies de waarom is me niet duidelijk geworden, en tenslotte is het bij mij verdwenen, dus kon ik niet meer zoeken waardoor het kwam.
upnp is een verdachte.
Ik heb tevens een computer met Windows Millennium en Windows 2000 waarmee dit verschijnsel dus ook zo is,
dus mij lijkt WindowsXP SP2 dus uitgesloten.
De optie uPnP in het modem heb ik al uitgeschakeld gehad maar ook dit mocht niet baten...
Ik dacht op een gegeven moment ook nog aan de gebruikte webbrowser(s) en heb diverse geprobeerd, IE, Firefox, Netscape maar niets helpt. Telnet werkt dus ook niet (alleen, net na een restart), firewalls en virusscanners aan/uit enz., modem reset naar fabrieks instellingen
(zie: noot), opnieuw firmware en ik weet al niet eens meer wat ik al niet nog meer heb uitgeprobeerd... op internet kom ik ook nergens een oplossing tegen.
Ik kom er even in maar dan is het gewoon over: "Page not found" en daarmee is de kous af, het internet blijft het gewoon doen...
Oh ja... en ook met een andere ISP getest want ik heb sinds kort dus een andere internet provider...
en dus ook een andere configuratie in het modem. Gelukkig lukt het dus wel als de computer net is opgestart om deze configuratie te laden... daarna is het dus over en sluiten.
Ik kan er verder wel mee leven maar het blijft vreemd!
Noot voor 500 en 600 serie modems:
Om na een upgrade naar R4.2.x alle nieuwe functies beschikbaar te krijgen dient de modem met het betreffende R4.2.x configuratie tool geconfigureerd te worden.
Noot voor downgrade:
Indien men weer wil downgraden na een upgrade dan is het aan te bevelen om voorafgaand aan de downgrade de betreffende modem naar factory defaults te resetten en na de downgrade de modem weer met de oorspronkelijke configuratie tool te configureren.
[
Voor 56% gewijzigd door
MaximumPower op 08-05-2005 01:51
. Reden: extra informatie bijgeplaatst ]