Ik ben van plan een s-video verbinding te maken tussen mijn dvd-speler en de TV. Probleem is dat ik hiervoor losse kabel moet hebben om door de leiding te kunnen (15 meter). Bij mijn weten is er geen losse s-video kabel, dus vroeg ik me af of je met twee RCA-kabels (4 aders) deze verbinding kunt maken? En zijn er losse s-video plugjes in de handel? Conrad heeft ze namelijk niet. Dit is opzich geen probleem - ik zou natuurlijk het uiteinde van een originele s-video kabel eraan kunnen zetten - maar hoe zit het met de kwaliteit van het beeld als je zelf een s-video kabel gaat solderen?
goed solderen kan prima contact opleveren en dus prima kwaliteit, maar ja, beter dan een goede kabel kopen zal het natuurlijk nooit worden..
Een kwestie van proberen. Je kan ook een zendstationnetje kopen. bij je pc neerzetten, ontvanger bij je tv en klaar ben je,..
Een kwestie van proberen. Je kan ook een zendstationnetje kopen. bij je pc neerzetten, ontvanger bij je tv en klaar ben je,..
Ik zou je toch adviseren om deze verbinding niet met s-video op te gaan zetten. Bij kabels langer dan 10 meter bij s-video lopen de y en c component teveel uit elkaar in fase en is er een corrector voor nodig, die zijn nogal prijzig. Om het beste beeld te halen kun je beter gewoon een composite verbinding maken met een goede kwaliteit kabel en stekkers. Geloof het of niet maar het beeld ziet er beter uit met 15 meter composite dan 15 meter s-video.
Owjah voor videobeeld dus NOOIT gewone rca kabels (audio tulp-tulp) gebruiken, en zeker niet op zulke lange afstanden, als je tenminste nog een beetje fatsoenlijk beeld wilt houden.
Owjah voor videobeeld dus NOOIT gewone rca kabels (audio tulp-tulp) gebruiken, en zeker niet op zulke lange afstanden, als je tenminste nog een beetje fatsoenlijk beeld wilt houden.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Ik heb ook de ervaring dat een S-video kabel van meer dan 10 meter een dramatisch beeld oplevert. Ik gebruik nu de component-uitgang van mijn videokaart en een goed afgeschermde COAX-kabel, waar ik zelf de stekker op gesoldeerd heb. Dit levert een prima eindresultaat op.
Inmiddels heb ik de verbinding gefixt, ik heb een goede kabel die ook voor tulp-audio gebruikt wordt aangesoldeerd op de s-video pinout van een losse SCART stekker. Prima beeld!