Toon posts:

[Gentoo] Xinerama support in Gnome

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een middag of twee geklootte hebben met zowel de fglrx als de x.org drivers voor mijn radeon heb ik mijn dual monitor setup uiteindelijk, met beide configuraties, aan de praat gekregen.

Het login scherm wordt nu correct eergegeven (dwz op een scherm) maar daar houdt het wat betreft de xinerama functionaliteit bij mij op. Bijvoorbeeld het maximaliseren van windows in een monitor werkt niet.
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat ik de USEflag "xinerama" niet aan had staan tijdens de installatie van mijn systeem en ik hierdoor een aantal, voor xinerama essentiele, paketten de xinerama functionaliteit missen. Ik heb gdm en gtk inmiddels recompiled (met de "xinerama" USE-flag aan) maar ik heb geen idee welke paketten nog meer met de xinerama extentie gecompileerd moeten worden.

Als een van jullie hier licht op zou kunnen schijnen dan graag!

Grtz!

• StefSybo
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je zou eventueel GNOME met al zijn dependencies opnieuw kunnen compileren met "emerge -e gnome", maar dat zijn dan wel alle dependencies, tot Glibc aan toe

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Mijn Gentoo is een beetje roestig, maar:

emerge -epv world | grep xinerama

Pakketen de men laat zien:

emerge --newuse <pkgname>

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
metacity met xinerama bakken zou ruim voldoende moeten zijn, het is toch echt je windowmanager die bepaalt of iets over 1 of 2 schermen gaat.

• StefSybo
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Racoontje, die oplossing van jou is een stuk handiger dan die van mij, deze pakketten wil hij dan emergen (ja ik ben er toevallig ook net mee bezig :p )

code:
1
2
3
4
5
stef etc # emerge -epv world|grep 'xinerama'
[ebuild  N    ] x11-misc/xscreensaver-4.16  -debug +gnome +gtk +gtk2 -icc +jpeg -kde -kerberos -krb4 +nls -offensive +opengl +pam +xinerama 0 kB
[ebuild  N    ] net-www/mozilla-1.7.5  +crypt -debug +gnome +java* -ldap -mozdevelop -moznomail -moznoxft -mozsvg -mozxmlterm +ssl +xinerama* -xprint 0 kB
[ebuild  N    ] gnome-base/gdm-2.6.0.6  -debug (-selinux) +tcpd +xinerama 0 kB
[ebuild  N    ] x11-wm/metacity-2.8.6-r1  -debug +xinerama* 2,123 kB

Bij emerge -e gnome wil hij op mijn systeem een slordige 250 pakketten opnieuw gaan emergen 8)7 , dus dan is dit toch "iets" handiger

Edit:
Het lijkt erop dat metacity opnieuw emergen inderdaad genoeg is, dat heb ik gedaan en nu kan ik vensters maximaliseren op een scherm 8)
Xscreensaver opnieuw emergen is trouwens ook geen verkeerd idee, anders gedragen veel screensavers zich vreemd, met xinerama gebruikt hij gewoon maar 1 scherm.

[ Voor 20% gewijzigd door StefSybo op 10-02-2005 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Top, works like a charm!

de oplossing was t recompilen van Metacity :)

grtz

Verwijderd

Als aanvulling:

emerge --update --deep --newuse world

Nadat een USE-flag is veranderd is ook wel handig :) -> Zie: Adapting your Entire System to New USE Flags @ http://www.gentoo.org/doc...l?part=2&chap=2#doc_chap2

Verwijderd

http://xchris.altervista.org/GECHI/usetool/
Dit tooltje is handig voor dit soort dingen. :)
Pagina: 1