Dringende vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Na aanleding van het Topic "Orange world Gprs" ben ik ook ff wat uit gaan proberen met mijn mobiel "t630" en een gewone Pc. Wat blijkt nou, ik kan dus ook gewoon via me Internet explorer Orange world gebruik maar dan met de APN naam "WAP" en de Settings: http:10.250.255.188:5080. Ook uit de website's die ik bezoek kan ik opmaken dat ik GEEN geen gebruik maak van iets wat dan ook te maken heeft INTERNET ACCES. bv

nou zul je zeggen "wat is dan het probleem?" aangezien ik dus gebruik maak van me internet explorer ga ik dus ontzettend veel data generen wat later op me factuur terecht komt. Normaliter is dit tussen de 30 en 40 mb... Nu gebruik ik dit dus al in een uurtje...

een vrouw van de klantenservice dat je voor Orange world 6,- betaalt mits je niet teveel surft..
Ik geloofde dit dus niet, dus ik heb contact opgenomen met de afdeling Technical, die zeggen dat ze de data die je genereerd met je wap profiel, dus niet Internet acces, geeneens kunnen zien zo 1,2,3... en dat het niet uitmaakt hoeveel je aan het eind verbruikt hebt, mits je geen gerbuik van maakt van internet acces... wel is het zo dat je als je natuuurlijk 80mb verbruikt hebt 80 x 3,-= 240,- ze er zo uit kunnen pikken en je een waarschuwing geven..

Dit alles lijkt me duidelijk, alleen maak ik me toch zo zorgen, voor dat vele verbuik, want als ze het alsnog in rekening brengen, dan heb ik nu een flink probleem...

hopend dat iemand mij helpen kan die ook gerbuik maakt van orange world..

bijvb. dank

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 14:34

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Met alle respect maar wat een vaag verhaal. Wat bedoel je uberhaupt met "Internet Access"?

In ieder geval 2 feitjes voor je:
- Als je met GPRS internet, betaal je alleen voor het dataverkeer.
- Als je via inbellen internet, betaal je alleen voor de periode die je ingebeld bent, geen dataverkeer dus.

In het geval van veel dataverkeer is inbellen dus voordeliger, in het geval van weinig dataverkeer over langere periode is GPRS dus voordeliger.

• djgear17
R4NCOR schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:28:
Met alle respect maar wat een vaag verhaal. Wat bedoel je uberhaupt met "Internet Access"?

In ieder geval 2 feitjes voor je:
- Als je met GPRS internet, betaal je alleen voor het dataverkeer.
- Als je via inbellen internet, betaal je alleen voor de periode die je ingebeld bent, geen dataverkeer dus.

In het geval van veel dataverkeer is inbellen dus voordeliger, in het geval van weinig dataverkeer over langere periode is GPRS dus voordeliger.
Internet acces is in dit geval, het gebruik kunnen maken van HELE internet, waarbij je 2 mb gratis krijgt en daarna 3 euro pe mb betaald

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Begrijp ik het nu goed dat je met de verbinding die normaal alleen voor gprs via je telefoon is ook via je gewone computer kan internetten? Het lijkt me sterk, maar als dat zo is ben ik heel erg geinteresseerd in hoe je dat gedaan hebt, en met mij nog heel veel andere Orange World gebruikers :)

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 14:59

Scrummie

Think different

djgear17 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:33:
[...]

Internet acces is in dit geval, het gebruik kunnen maken van HELE internet, waarbij je 2 mb gratis krijgt en daarna 3 euro pe mb betaald
GPRS dus. Ik gok op een dikke rekening, en dat is best klote voor je.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• djgear17
[rml][ GPRS] Orange World[/rml] lees deze forum maar een van het BEGIN TOT EIND

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ff een beetje brainstormen, als dit verhaal klopt wil ik ook wel een Orange abonnement hebben voor 'gratis' internet access via WAP :+

Ik denk dat het pas lastig wordt als Orange zeer regelmatig een hoog dataverbuik constateert en dus heb je het zelf in de hand.
Data via de WAP verbinding is als het goed is data die in een cache van Orange staat en dat kost voor Orange geen bandbreedte.
Die bandbreedte is wat je betaalt als je de gewone internet verbinding gebruikt (2MB per maand heb je al betaald, de rest brengt Orange in rekening).

Het wordt een ander verhaal als je 'nieuwe' internet data via de WAP verbinding kunt opvragen, dan gaat bij Orange de data-teller lopen en zou je idd een keer de rekening kunnen krijgen, of een eerste waarschuwing als je geluk hebt.
Je zult het dus zelf in de gaten moeten houden, wellicht staat e.e.a. in je contract vermeld, ik ken dat contract niet :/

Als ik er ver naast zit dan hoor ik het wel, anders ga ik ook via Orange internetten O-)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• djgear17
Het is heel simpel. Orange heeft 2 APN's, 2 portals waarmee je kunt connecten. Via de "wap APN" of via het "internet APN". Dit kun je instellen bij verschillende GPRS profielen.

Alles via de "wap APN" is flat-fee. Hiervoor moet je wel via een proxy of wapgateway surfen; deze kunt je instellen in de browser van je telefoon (of van je laptop als je via je gsm connectie maakt) of bij sommige telefoons gewoon in het gprs profiel. Je krijgt ook een private ip adres. Bij deze connectie is het dus niet mogelijk om directe conectie met internet te hebben (alleen verkeer over poort 80). Wat het verschil is tussen de wapgateway en de proxy kun je ergens in dit topic lezen.

"Internet APN"; hierbij krijg je dus een public ip adres en heb je een voltallig internet connectie, hier kun je dus alles mee doen zoals mail ophalen, RDP connectie, ICQ, MSN etc. Maar dit gaat wel van je 2MB bundel af.

• djgear17
Speedy-Andre schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:41:

de data-teller lopen en zou je idd een keer de rekening kunnen krijgen, of O-)
orange heeft een data teller, die jezelf kunt opvragen ;-)
Pagina: 1