[XP] Vastloper tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier een systeem waarop ik windows XP Pro wil hebben:

Mobo: Asus A7V600-X Socket A
Proc: AMD Sempron 2600+ Socket A 1.583GH 256 Boxed
Geheugen: Kingston DDR 512 MB/ 400 Kingston
HD: Maxtor Diamondmax Plus9 80 GB Serial ATA
Videokaart: Asus 9550 128 MB
Brander: NEC +-RW ND-3520 16x DL beige bulk
Voeding: Enhance 360Watt
Verder nog een netwerkkaart en modem.

Als ik de XP cd erin stop, dan gaat ie de drivers laden etc. Ik druk op F6 om de SATA Drivers te laden... Dat lukt, geen probleem, dan gaat ie verder met het laden van drivers, als ie daarmee klaar is krijg je normaal een zwart scherm met bovenin een knipperend wit streepje.... Krijg ik niet. Ik krijg een blauw scherm met de meldingen: 0x0000008c en 0x00000050. Dus ik dacht, dat ligt aan de harde schijf. Ik heb er een 6gb harde schijf aangehangen aan de ide connector op het mobo.
Nog steeds de zelfde melding op dezelfde plek tijdens de installatie. Toen heb ik de netwerkkaart en modem uitgehaald. Setup weer opnieuw gedraaid: Nu geen blauw scherm en wel het zwarte scherm met en knipperend streepje, maar helaas, na een kwartier aan laten staan nog steeds totaal geen reactie.
Dus ik daarna een windows 2000 cd gepakt, hiermee slaat ie vast bij het kopieren van bestanden. Daarna heb ik een cd van windows 98 gepakt, maar daar herstart de computer ineens bij het invoeren van de product key (bestanden kopieren lukt wel).
Ook heb ik knoppix 3.6 geprobeerd, op een gegeven moment laad ie alle drivers etc, dan krijg je dit te zien: Starting x11. Daarna krijg je een knoppix venster en dan slaat ie vast (hij doet niks meer).

Alle hardware is nieuw. De computer werkt nu op zo min mogelijk spul (processor, geheugen, hd, videokaart en cd-rom speler.
Ik ben nu het geheugen aan het testen, maar hij heeft nog geen fouten gevonden....

Wie helpt me :'(

Verwijderd

probeer de voeding te verwisselen en dan te testen...
al naar de temp van je proc gekeken?

• Double J
Ik heb net de orginele 230 watt voeding erin gedaan, de installatie ging wel verder. Ik kwam dat je op F8 moest drukken om de gebruiksvoorwaarden te accepteren. Toen heb ik even gewacht, daarna kreeg ik een blauw scherm. Ik kan er nog een andere voeding inzetten: Zalman 300Watt.
Temperaturen van proc zijn ok.

Maar kan ik hieruit concluderen dat het aan de voeding ligt of niet?

• Double J
Ik heb nu een ander reepje geheugen van 256 mb geprobeert, maakt niks uit. Ik krijg weer een zwart scherm met wit knipperend streepje. Ook de voeding maakt niks uit, de setup gaat nog steeds niet door!!! Ook heb ik een andere videokaart erin gedaan (radeon 9000) maar ook dit maakt niks uit. Ook heb ik een andere cd-rom speler geprobeert, werkt niet.
Temperatuur van de proc is zo'n 45 graden.
Ik heb volgens mij alles vervangen, behalve het moederbord natuurlijk. Ik ben ten einde raad! Wie heeft er een oplossing?

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 20:19

THiCE

Say it with a flourish!

Is je HD misschien brak? Kijk ook eens hier voor wat meer info over die stopcodes bij die foutmelding.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• Double J
Het zijn steeds verschillende blauwe schermen, ik had er daarstraks weer een met 0x0000007c. Ook heb ik twee verschillende harde schijven geprobeert, dus daar ligt het ook niet aan. Het lijkt erop alsof ik alles gehad heb, maar misschien zie ik iets over het oog (ben al zo'n 12 uur bezig).

Verwijderd

als ik het zow even snel gelezen heb is denk ik je moederboard een beetje gaar. want je hebt al het andere uitgesloten. ben bang dat het rmatje word.

• Double J
Ja, mij lijkt ook dat het moederbord het opgegeven heeft. Maar als ik die blauwe schermen zie, dan denk ik toch eigenlijk meteen aan het geheugen (terwijl ik met 3 verschillende reepjes getest heb).
Ik heb de spullen los bij informatique besteld. Zouden ze zo maar een nieuw moederbord opsturen?

Verwijderd

Het gebeurt wel vaker dat er een niet goed werkende bios is meegelevert op een moederbord, ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad met en gigabyte, ze hebben hem toen geflasht, daarna was het weer goed.

• Double J
Zal ik hem dan terug sturen en laten flashen, of zal ik het zelf doen?

EDIT: Ik zit nog even in het boekje van het moederbord te lezen:

1.9.1 DDR400 Qualified Vendor List

The following table lists the PC3200-DDR400 memory modules that have been tested and qualified for use with this motherboard. Make sure to use only the tested and qualified DDR400 DIMMs listed below.

1.9.1.1 DDR400 One DIM support only
Samsung 512mb
Kingmax 512mb
Micron 256mb
micron 512mb
NANYA 512mb
infineon 512mb

1.9.1.2 DDR400 Two DIMM Support only
Geil 512mb
Micron 512mb
Nanya 256mb
ADATA 256mb

Heb ik nu een probleem? Want ik heb Kingston 512mb PC3200. En die staat er niet bij in het lijstje. (waarom staat er one DIMM Support only en two DIMM Support only?)
Maar er staat ook in het boekje:

The motherboard ha three Double DATA Rate (DDR) DIMM sockets that supports up to 3gb unbuffered non-ECC PC3200/2700/2100 DDR DIMMs.

Het geheugen waar ik mee getest heb, dat was PC2700 DDR, dus eigenlijk zou het dan met dat geheugen wel moeten werken toch?
Ik ben een beetje bang dat als ik bijvoorbeeld nieuw samsung geheugen bestel voor €75, het nog niet werkt.

Dit hele gebeuren heeft niet veel meer met windows te maken, is het daarom zo dat er zo weinig mensen reageren?

EDIT2: Ik heb nog een keer grondig het geheugen getest, en daarbij krijg ik foutmeldingen, dus die gaat terug naar infomatique. Toch vind ik het raar dat de computer ook niet opstart met het pc2700 geheugen.

[ Voor 118% gewijzigd door Double J op 11-02-2005 15:13 ]

• Double J
Ik heb nu het geheugen terug gestuurd en nieuw geheugen gekregen. Maar ik heb nog steeds last van dezelfde problemen: Het zwarte zwarte scherm met wit streepje na het laden van de drivers. Wat moet ik nu? Het moederbord terugsturen, want ja de rest heb ik allemaal gehad?
Pagina: 1