Toon posts:

Videokaart naar de knoppen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een radeon 9700 pro kaartje, vanwege het geluid een arctic cooling silencer 1 gekocht en geinstalleerd. Echter het geluid was nog harder dan met de oude fan, veel hoger en irritanter! Dus ik bekijken, en de cooler eraf en er weer op gezet (zonder extra lijm) en nog steeds dat irritante geluid (beeld verder prima). Vervolgens nog een keer van elkaar afgehaald en er weer opgezet...en toen kreeg was het beeld totaal weg (alleen nog maar strepen).

Nu is mijn vraag: mol je je kaart als er de cooler in contact komt met de chip als er te weinig lijm tussen zit? Want ik heb de cooler er weer afgehaald, chip en cooler schoongemaakt, nieuwe lijm erop en weer geinstalleerd...nog steeds niks :'(

Als iemand alleen zou kunnen zeggen of ik de kaart beter kan weggooien of nog kan repareren ben ik een blij man!

Verwijderd

misschien je chip gemold, heb zelf een ti4600 die ook dood gegaanis na het installerenvan zo een zalman passieve koeler.

offtopic: grrr spatiedoet vervelend

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:01:

Nu is mijn vraag: mol je je kaart als er de cooler in contact komt met de chip als er te weinig lijm tussen zit?

!
Lijm? Hoezo dat?

Maar op zich kun je daar niet je chip mee mollen. Als je geen fysiek schade ziet (post eens een foto), hoef je hier IMHO de oorzaak niet te zoeken.

Je kunt je kaart ook hebben gemold door bijvoorbeeld statische elektriciteit.

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik denk dat hij geen lijm bedoeld, maar koelpasta.. dat smeer ik er tenminste altijd tussen :P

Ik neem aan dat je meteen toen je de koeler er weer op had gezet zonder nieuwe koelpasta erop te doen direct geen beeld meer kreeg. In dat geval kan het alleen maar (zoals Roamor zei) statische elektriciteit geweest zijn of je bent toch even iets te wild geweest waardoor er iets is beschadigd..

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:30

Steef

GoT's Most Eaten

Het kan zijn dat je met het herplaatsen van je koeler de chip of de kaart hebt beschadigd, maar het kan over het algemeen wel wat hebben hoor :)

Ander puntje: Het kan zijn dat je "lijm" (ook ik neem aan dat je koelpasta bedoeld ?) wat te veel is geweest waardoor deze nu eventueel sluiting staat te maken. Kijk even of de pasta niet over de randen van de chip heen kloddert. Koelpasta is namelijk wel een beetje gelijdend.

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art

Verwijderd

ThaRabbit schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:48:
Het kan zijn dat je met het herplaatsen van je koeler de chip of de kaart hebt beschadigd, maar het kan over het algemeen wel wat hebben hoor :)

Ander puntje: Het kan zijn dat je "lijm" (ook ik neem aan dat je koelpasta bedoeld ?) wat te veel is geweest waardoor deze nu eventueel sluiting staat te maken. Kijk even of de pasta niet over de randen van de chip heen kloddert. Koelpasta is namelijk wel een beetje gelijdend.
Koelpasta van Artic Silver is zelfs super geleidend maar koelt wel extreem goed. houd er rekening mee dat je van koelpasta maar een miniskuul druppeltje hoeft gebruiken.

kaart of chip kan meestal wel wat hebben. Heb je misschien toevallig met iets over het bordje geschraapt?

Verwijderd

Strepen komt wel overheen met mijn dode fx5700, schijnbaar zijn dat kapotte geheugenmodules die te barsten zijn gegaan bij het vervangen van cooler, statisch electriciteit ook wel geloof ik...

Search helpt je ook wel op weg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde koelpasta ja, bedankt voor de tips. Ik heb niet al teveel koelpaste erop gedaan, precies genoeg dat er geen zilver van de chip meer te zien is. Heb gekeken naar de chip zelf: geen krassen of andere beschadigingen. Maar die statische electriciteit kan de chip hebben gemold? Als ik het nog een keer probeer met wat minder koelpaste en hij doet het nog steeds niet is dat dan een dure afschrijver voor mij?

Verwijderd

strepen=rotte memory

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10
Ook ik heb een Hercules Radeon 9800 Pro gemold nadat ik de koeler eraf had gehaald en de core schoon gemaakt had. Ik denk dat het bij mij ook statische electriciteit is geweest, maar het kan ook zijn dat de core lichtjes beschadigd is geraakt. Ik vind het jammer van de ATI-kaarten dat de core open en bloot ligt als je de koeler eraf haalt. Bij een GeForce4-kaart bijvoorbeeld zit er nog een beschermende heatspreader over de core, die mol je dan ook niet zo snel.
Pagina: 1