Toon posts:

moederbord voor amd64 2800+ & msi fx5600vtdr128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een msi fx5600 vtdr 128 gekocht op ebay en ben van plan een amd64 2800+ te kopen.Maar ik zoek nog een geschikt moederbord en heb de volgende moederborden inoverweging genomen:
-asus k8n nvidia nforce3 250
-asus k8v-x via k8t800
-gigabyte k8ns nvidia nforce3 250
-msi k8t neo-fsr via k8t800
-msi k8mm-ilsr via k8m800
Of hebben jullie nog andere voorstellen?
Wat is het verschil tussen al die chipsets en welk type raad u mij aan?
Ik wil mijn PC gebruiken voor : videobewerking,fotobewerking,downloads,games en online games.
Ik hoop dat dit genoeg informatie is voor jullie om mij advies te geven.
Dank bij voorbaat , Z

Verwijderd

Modjes vinden dit niet zo leuk, zo'n topic (schijnbaar) zonder eigen research :z
Probeer het eens @ Google; zoek reviews van de verschillende mobo's en bekijk welke features voor jouw belangrijk zijn, en maak zo je keuze.

De K8T800 bevalt me goed. Er zitten overigens geen PCI/AGP locks op. De K8T800Pro heeft dit echter wel.

Ach maar zoveel verschil zit er niet in die chipsets van je. Het is niet zo dat de ene echt veel beter zal gaan presteren. De ene chipset heeft soms gewoon iets meer features als dus AGP/PCI locks, beter overklokmogelijkheden etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 20:21 ]

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18
Ik heb ook gekeken naar meerder merken mobo's voor mijn Athlon 64 3400+ (754). Nadeel van MSI is het compabilieit met bepaalde merken geheugen (o.a. Kingston ValueRam). Uiteindelijk de Asus K8N gekocht. En tot nu toe loopt die erg stabiel met zowel Windows XP Pro 32-bit als 64-bit.

Je hebt alleen wel maar 2 SATA poorten bij de ASUS en geen gigabyte lan. De K8T800 is opzich ook een goede chipset met veel features. De K8M800 zou ik niet nemen i.v.m. ingebouwde videokaart die je waarschijnlijk niet nodig hebt.

Verwijderd

Gigabit LAN :). Dat heb je overigens wel bij de K8T800, en ook 4 SATA poorten (2 @ VIA, 2 @ Promise)