Toon posts:

[XP] standaard FTP client port

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel domme vraag mogelijk maar ik vind er nergens iets over, zelfs niet in de MS KB.

De standaard commandline FTP client die in XP zit, hoe kan ik die wijsmaken dat ik wil connecten op een custom poort op een server ? Dus niet de standaard port 21.

Onder Linux gaat dan simpel door gewoon een portnummer achter de hostname/ip te geven, maar de XP versie lijkt dat niet te snappen.

En ik vind nergens een uitleg over hoe het wel kan. Dus ik vrees dat het simpelweg niet kan.

Of zie ik iets over het hoofd ?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 20:19

jotheman

Was like that when I got here!

dubbel punt en dan poortnr.?

I see dead pixels...

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:20
bij browser; in adresbalk;

ftp://ip:poort
dus bijv;
ftp://10.0.0.138:1337

bij commandline;

ip poort
dus;
open blaat.com 1337

[ Voor 40% gewijzigd door 0fbe op 10-02-2005 17:17 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

cmd
ftp
open
host.com 666
user
pass

:? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

hij zei commandline, niet browser. Gewoon een spatie na de hostname/het ip en dan poortnummer.

[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 10-02-2005 17:14 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
MaxBurn schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:14:
hij zei commandline, niet browser. Gewoon een spatie na de hostname/het ip en dan poortnummer.
Dat werkt dus niet, de optie van DeMon werkt wel.

Alleen moet ik na het connecten de boel nog in passive mode krijgen...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:27:
Alleen moet ik na het connecten de boel nog in passive mode krijgen...
Dat doet de command line niet. kan niet doet hij niet. Moet je maar iets downloaden dat dat wel doet.
[google=passive ftp command line ftp xp]

levert o.a. op:

http://www.softpedia.com/...ients/MOVEit-Freely.shtml

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

edit: zie reply hierboven mij..

zoek ook eens met google op bijv:

dos ftp command pasv

[ Voor 67% gewijzigd door DeMoN op 10-02-2005 17:38 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:36:
[...]

Dat doet de command line niet. kan niet doet hij niet. Moet je maar iets downloaden dat dat wel doet.
[google=passive ftp command line ftp xp]

levert o.a. op:

http://www.softpedia.com/...ients/MOVEit-Freely.shtml
Ik probeer net gewoon met de basic commando's op mijn eigen server te raken, dit omdat ik vanuit het buitenland makkelijk files wil kunnen uploaden indien nodig.

En ik probeer met de simpelste dingen te werken omdat ik geen idee heb welk computers ik ga tegenkomen :)

Dus het gebruik van handige extra tools is geen optie omdat het kan zijn dat ik daar geen toegang tot heb of ze niet kan of mag installeren.

:)

En via IE of een andere browser kan ook een optie zijn, maar ik verwacht me hier en daar aan een firewall waar ik mogelijk niet door raak.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 17:48 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sjouw dan ieder gevan een knoppix& memory stick mee. Kun je ftp'en en balderen zonder iets op HD te installeren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:10:
Sjouw dan ieder gevan een knoppix& memory stick mee. Kun je ftp'en en balderen zonder iets op HD te installeren.
heb ik ook al aan gedacht, amar dan heb ik ook weer de kleine kans dat er een not-supported nic ofzo inzit. En als het systeem daar niet op DHCP gebaseerd is moet ik ook nog een deel inlog settings krijgen, welke in dan wel niet zal krijgen... :)
Pagina: 1