Toon posts:

Welke muis bij RSI klachten

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik last heb van mijn pols wil ik een muis kopen die ergonomisch verantwoord is. Ik ben nu op zoek naar informatie over verschillende type muizen en algemene informatie waarop ik moet letten bij de aanschaf.

Ik heb ooit iemand gezien die een muis had in de vorm van een joystick (waardoor je je hand minder kantelde). Verder ligt de Logitech MX1000 lekker in de hand, maar of dit nou de beste is.....????

Wie helpt mij ,met goed advies? Alvast bedankt!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat een trackball dan je beste keuze is. Je moet jezelf natuurlijk de kans geven om hier aan te wennen maar eenmaal je het gewoon bent is het wel lekker :)

Maar voor het gamen kun je best een gewoon knaagdier bij de hand houden...

[ Voor 1% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-10-2005 23:11 . Reden: heel oude typfout ]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Op me werkt had iemand daar ook eens last van en hij is toen opzoek gegaan naar een vrij lage muis, met een niet al te grote bolling, ik weet niet of het helpt maar daar had de arbo-opzichter zo'n muis geadviseerd, succes met je rsi klachten iig

offtopic:
Koude handen zijn toch een beginnende vorm van rsi of is dat een fabel ?

[ Voor 18% gewijzigd door Moffin op 10-02-2005 17:08 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 11:40

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ik snap niet eigenlijk waarom zo'n trackball goed voor je hand is (ik snap 't dus echt niet, ik ontken 't absoluut ook niet ;)).. je maakt toch juist onwijs veel repetitive bewegingen?

Verwijderd

Mijn ervaring is juist dat je muis niet te hoog moet zijn om klachten te voorkomen. De MX1000 is voor mij veel te hoog. Gewoon een relatief platte Wheel mouse werkt in mijn geval veel beter, ook al is deze niet ergonomisch.
Maar ja, ik beschouw mezelf niet als iemand met RSI.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
apNia schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:07:
ik snap niet eigenlijk waarom zo'n trackball goed voor je hand is (ik snap 't dus echt niet, ik ontken 't absoluut ook niet ;)).. je maakt toch juist onwijs veel repetitive bewegingen?
Je maakt inderdaad best veel herhalende bewegingen maar vooral met je vingers. Je pols ligt vast op het bureau en de TS geeft aan last van zijn pols te hebben.

Verwijderd

Ik denk dat je een muis moet hebben die heel lekker licht in de hand ligt

• Apex
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07-2023
Ik zou zeggen, neem een mooi tekentablet, liefst een van Wacom uiteraard. Moet je veel meer langere bewegingen maken en je houdt dat pennetje anders vast dan een muis. Naar mijn weten is dat altijd al de oplossing geweest voor RSI, plus dat het zo geweldig werkt met Photoshop ;)

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 11:40

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

amour021 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:12:
[...]

Je maakt inderdaad best veel herhalende bewegingen maar vooral met je vingers. Je pols ligt vast op het bureau en de TS geeft aan last van zijn pols te hebben.
ja maar verplaats je daar dan niet het probleem mee naar je vingers...? want ik heb sowieso gehoord dat die dingen goed zijn tegen RSI, maar ik vraag me eigenlijk meer af waarom, niet zozeer in relatie tot de startpost..

Verwijderd

Ik ben voor een trackball en een normale muis..
Eventueel ook nog een tekentablet erbij.

Ik heb zelf de mx-700 en dan heb je iig minder snel last van je hand doe de goede houvast.

RSI krijg je juist door TE vaak dezelfde bewegingen.
Als je nou gewoon een aantal muizen op je systeem aansluit- en dan dus af en toe een wisselt tijdens het gebruikt-, dan ben je van je problemen af.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 17:36 ]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:15
Ik heb zelf aardig wat RSI klachten gehad. Dit heb ik opgelost door een MX-310 van logitech te kopen, waar ik ook linkshandig mee kan werken. Dat heb ik me vrij snel aangeleerd. Ik heb ongeveer 2 maand linkshandig gewerkt tot ik niet veel pijn meer had. Nu werk ik weer meestal rechts, maar als ik ook maar iets voel ga ik verder met links. Ook neem ik vaker even afstand van de pc.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

bij mij op stage wordt er altijd een wacom tablet aan bevolen en het werkt echt zegt de persoon die last van had.
ook is er bepaalde rsi software geinstaleerd die je verplicht rust te nemen .. .

Verwijderd

Kijk eens op:

het rsiforum hardware topic !

daar staan logitech muizen getest en toetsenborden, e.d. 8)

gr dj

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:04:
Aangezien ik last heb van mijn pols wil ik een muis kopen die ergonomisch verantwoord is. Ik ben nu op zoek naar informatie over verschillende type muizen en algemene informatie waarop ik moet letten bij de aanschaf.

Ik heb ooit iemand gezien die een muis had in de vorm van een joystick (waardoor je je hand minder kantelde). Verder ligt de Logitech MX1000 lekker in de hand, maar of dit nou de beste is.....????

Wie helpt mij ,met goed advies? Alvast bedankt!
Joystick is ten zeerste af te raden. Maakt het alleen maar erger.
Pagina: 1