Toon posts:

[XP] Computer loopt zomaar vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerlijk gezegt weet ik niet goed waar ik deze topic zou moeten posten aangezien ik niet weet of het probleem dat ik heb met windows te maken heeft of met m'n hardware of wat dan ook...
M'n probleem is het volgende, als ik gewoon rustig loopt te surfen op internet of aan het chatten bent via MSN loopt m'n computer ineens vast, het scherm bevriest, en als ik de muis beweegt of m'n toetsenbord gebruikt gebeurd er niks. De muziek die ik heb aanstaan in winamp gaat wel vrolijk door dus ik heb geen idee wat er aan de hand zou zijn..
Heef iemand ook zo'n soort probleem gehad? of heeft iemand een sugestie over wat ik eraan zou kunnen doen? b.v.d,
hier zijn m'n specs:

Athlon XP 1800+
Asus a7v8x
512mb ram
Ati radeon 8500/9100 128mb
seagate 120gb
maxtor 20gb
Nec3500A
O.S: WinXP pro edition SP1

Greetz,
Rafa

Verwijderd

kijk eens in je event viewer staan daar wat messages?
heb je al gescand op virusjus en dat soor ongein?
sinds wanneer doet hij dat? Na het installeren van bepaalde software misschien?
ben je aant overklokken? zo ja schroef hem dan maar eens ff terug?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 08:45
Ik kan zo wel zeggen dat het niets met Windows te maken heeft en dus wel hardwarematig is ;)

Durf ik 10 euro op te zetten :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:45:
kijk eens in je event viewer staan daar wat messages?
heb je al gescand op virusjus en dat soor ongein?
sinds wanneer doet hij dat? Na het installeren van bepaalde software misschien?
ben je aant overklokken? zo ja schroef hem dan maar eens ff terug?
event viewer.. geen errors..
Ik heb geen virussen of spyware m'n computer is redelijk schoon :)
Hij is er gister mee begonnen en ik heb er geen rare software op geinstalleerd, vanmiddag is ie weer 3 keer vastgelopen maar tot nu toe weer niet...
Eerst had ik m'n pc op 2ghz draaien en m'n videokaart een beetje overgeclocked maar dat heb ik weer naar z'n oude settings gezet nadat ik problemen hadt met m'n fan van m'n voeding die ik weer aan het praten kreeg door hem open te schroeven,s choon te maken en er een paar tikjes eraan te geven (dat was 2 of 3 weken geleden)...
Sindsdien doet m'n videokaart aleen raar als ik ut2k4 speelt in sommige levels worden groepen pixels heel snel wit en dan weer de normale kleur, maar dat kan misschien ook door verkeerde settings van direct3d komen aangezien andere spellen gewoon goed gaan..

Ik snap er zelf ook niks van waarom het beeld, muis keyboard vastloopen en de muziek van winamp gewoon doordraait -_-...

Aan 1 kant heb ik een vermoeden dat het de voeding zou kunnen zijn maar aan de andere kant ook weer niet, want toen m'n fan het niet dede, was m'n kast heel heet maar m'n pc liep gewoon lekker verder zonder uit te vallen...

In ieder geval hartelijk bedankt voor de snelle reply's ;) En ik hoop dat we het probleem kunnen oplossen...

Verwijderd

1. [quote]...hadt...[/quote] :'(
is NOOIT Met DT

2. ik denk wel dat het je videokaart zou kunnen zijn. Voeding is kwestie van: ALTIJD werken, soms werken of NOOIT werken. maar al je apparaten dan tegelijkertijd. dat je muziek nog voorspeelt terwijl beeld vast slaat kan alleszins niet aan voeding liggen, tenzij je een molex aansluiting hebt op je videokaart.

3. Ik schat echt je videokaart. heb je al geprobeerd drivers te installeren? WHQL? Driver cleaner geprobeerd? Geen rare opstartprogramma's zoals rivatuner waarmee je nog iets o/c'ed openstaan hebt? Gebruik anders eens rivatuner om alles op default te zetten van je videokaart, NA je driver cleaner.

mss heeft die EVENTJES overclock genoeg schade gedaan... dat kan wel, die kans bestaat dus ECHT wel.

4. Hitte probleem? statische elec.? aarding? kast verzet? euh... al die kleinge dingetjes, of herinner je totaal niets? :?

Verwijderd

Topicstarter
1.- Sorry voor m'n nederlandse spel fouten, ik woon momenteel al 5 jaar in Spanje en m'n Nederlands is erg achteruit gegaan :$

2.- Inderdaad je hebt gelijk daarmee, anders zou de hele computer moeten uitvallen.. en idd heb ik geen molex aansluiting op m'n oude ati radeon 9100 ^^

3.- Ik heb niks geprobeert met de videokaart eigelijk heel stom van me... -_- Ik zal je adviesen direct opvolgen en kijken of het probleem ermee opgelost wordt, zoja zal ik het wel posten binnen een paar dagen aangezien ik het toch een beetje moet "test-runnen" En als het niet werkt zal ik het direct laten weten

4.- Ik denk niet dat het probeel daaraan kan liggen aangezien ik m'n kast altijd op de zelfde plek heb, en het rare is dat ik niks anders met m'n pc heb gedaan dan normaal, vanmiddag is ie ineens heel vaak vastgelopen de laatste twee uur is er nog niks gebeurt (gelukkig :))

Hartelijk bedankt voor je reply en laten we hopen dat het geen permanente schade is!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net drivers geunistalled en nieuwe geinstalled en het probleem dat ik had met Ut2k4 is al verholpen daarvoor wil ik jullie alvast bedanken :)

Verwijderd

// off topic
1. ivm je fouten, ok, dan kan ik het begrijpe. (btw, het is geprobeerd :) ik probeerde ==> geprobeerd. :X (ik kan het niet laten 8)7 ) Dank is niet nodig. daarvoor kan jij posten en antwoorden wij. :) dus no prob :) (welk deel van spanje zit/zat je? + situering? aardrijkskunde :r )

//on topic
2. wat ook kan is je geheugen. Of statische draden in de buurt van je geheugen. (voedingskabels, molexen, etc.) je kan dat iet of wat voorkomen door de kabels uit de buurt van het geheugen te houden, of door de molexen en je kabels te omringen met anti statisch plastic (plastic dat komt bij je hdd en bij je moederbord enzo is goed genoeg hoor).
Dus je geheugen kan ook nog. (alhoewel... je muziek die blijft verder spelen is het rare.) Bij een geheugenfout zou hij moet stoppen, tenzij hij nog zijn buffer uitspeelt? Heb je je voltage hoger gezet van je geheugen bij het beetje OC/n?

edit :
ik heb nu net drivers geunistalled en nieuwe geinstalled en het probleem dat ik had met Ut2k4 is al verholpen daarvoor wil ik jullie alvast bedanken
ik zie dat je gepost hebt:
no problemo é

Nu ben ik benieuwd of het problem uit blijft. want als het niet zo is, kan het hitte zijn. of steeds memory...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 21:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic tietl staat - probeer daar ook zelf op te letten aub :)

Verwijderd

Topicstarter
hey! ik vindt het helemaal niet erg dat je me corrigeert want zo hou ik het een beetje bij :)
Ik woon aan de costa blanca, om exact te zijn in Altea, een dorpje dicht bij Benidorm (in Alicante), het is hier wel gezellig al mis ik toch ook wel een beetje NL hier lijkt het net of het een paar jaar achterloopt -_-

@topic: ik heb net weer het probleem gehad -_-, en nu heb ik de kast aangeraakt en die is opzich niet heet, alleen waar de voeding zit en nu leek het erop dat er nauwlijks lucht uitkomt dat de fan weer niet goedt draait (ik zal morgen met het daglicht ernaar kijken), ik heb nu een laterale kant van de kast gehaald en dan zal ik wel kijken of het aan de temperatuur ligt...
Ik heb gewoon m'n default bios settings ingesteld (2 of 3 weken geleden) dus ik denk dat voltage etc allemaal wel goed zit...
Ik heb wel inderdaad wat kabeltjes dicht bij m'n geheugen hangen maarja dat heb ik altijd al gehad... :/
anyway ik heb een screenshot met m'n temperaturen en het ziet er ok uit (hoe kan ik een plaatje vanaf m'n pc uploaden dus niet vanaf een url)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:53:
Kleine titel edit zodat het OS in je topic tietl staat - probeer daar ook zelf op te letten aub :)
Sorry ik wist het niet, ik zal er vortaan op letten, om eerlijk te zijn heb ik de rules niet doorgelezen O-)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 20:50
* FireWood komt me ergens extreem bekend voor.

Je moet dan in je BIOS de "apature size"(o.i.d.) vergroten, totdat er geen problemen meer zijn.

Vrij simpel lijkt mij, maar ik heb er zelf drie maand last van gehad, voordat ik er achter kwam m.b.v. GOT.

[ Voor 7% gewijzigd door FireWood op 10-02-2005 22:46 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:45:
/me komt me ergens extreem bekend voor.

Je moet dan in je BIOS de "apature size"(o.i.d.) vergroten, totdat er geen problemen meer zijn.

Vrij simpel lijkt mij, maar ik heb er zelf drie maand last van gehad, voordat ik er achter kwam m.b.v. GOT.
Hartelijk bedankt voor je reply, Heb je prcies het zelfde probleem gehad?
Anyways, ik heb nog even een vraagje, welke apature size moet ik vergroten die van m'n videokaart (ik heb hem nu op 64mb staan)?
b.v.d.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de aperture size op 256mb gezet en idd het heeft geholpen, erg bedankt voor te tip want ik zelf zou er nooit opgekomen zijn, eigelijk toch raar...

Hartelijk bedankt voor jullie help :)
Pagina: 1