Ik heb een script geschreven dat een lijst met waardes met behulp van foreach manipuleerd. Aan de hand van de waarde die door een netstat commando wordt gehaald komen er knoppen op het scherm. Een gedeelte van de code:
Dit geeft het volgende resultaat op het scherm:

Nu wil ik het volgende voor elkaar krijgen. Zodra er op een van de knoppen wordt gedrukt wordt de waarde van inhoud (de users) gepost in een sessie. Deze waarde moet worden meegenomen naar een volgende pagina. Ik heb dit al op meedere manieren geprobeerd door de waarde van de inhoud te kopieren en deze te unsetten. Maar het lijkt wat ik ook doe of de eerste waarde of de laatste waarde wordt getoond op het volgende scherm:
volgende scherm:
Weet iemand hoe je dit oplost?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| foreach ($result as $inhoud) { exec ("netstat -ea | grep $inhoud", $userstatus); echo $inhoud; if ( $userstatus == NULL ) { echo "<font color=\"red\"> Server status offline!</font><br>"; echo "<form action='start.php' method='post'>"; echo "<input type='hidden' value='$inhoud' name='inhoud'>"; echo "<input type='submit' value='Start'>"; echo "</form><br>"; unset($userstatus); //unset($inhoud); } $_SESSION['inhoud'] = $inhoud; // $_SESSION['inhoud'] = $_POST['inhoud'] //echo "$inhoud"; echo ($_SESSION['inhoud']); |
Dit geeft het volgende resultaat op het scherm:

Nu wil ik het volgende voor elkaar krijgen. Zodra er op een van de knoppen wordt gedrukt wordt de waarde van inhoud (de users) gepost in een sessie. Deze waarde moet worden meegenomen naar een volgende pagina. Ik heb dit al op meedere manieren geprobeerd door de waarde van de inhoud te kopieren en deze te unsetten. Maar het lijkt wat ik ook doe of de eerste waarde of de laatste waarde wordt getoond op het volgende scherm:
volgende scherm:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? session_start(); echo $_SESSION[user]; // is admin echo "<br>"; echo $_SESSION[inhoud]; echo "<br>"; |
Weet iemand hoe je dit oplost?
http://www.xbmcfreak.nl/