[backpacken] Hoe simpel foto's online zetten?

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:07
Ik ben al een paar dagen bezig met een paar concepten om tijdens mijn reis in Thailand, Laos en Cambodja het thuisfront op de hoogte te houden van mijn avonturen. Ik zoek het volgende:

Het ideale systeem ziet er zo uit:
-Ik wil foto's uploaden, bij voorkeur meerdere in één keer.
-Thumbnails moeten automatisch gecreerd worden.
-Ik moet commentaar kunnen geven bij foto's (één zinnetje is genoeg).
-Alles moet bij voorkeur online kunnen gebeuren. Ik zit waarschijnlijk namelijk in gammele internetcafés.
-Ik moet het zonder teveel reclame op mijn website kunnen laten zien: www.tomsmulders.nl

Ik heb op hotscrips gekeken, maar veel doet het niet. Mijn server zit bij digitalus.nl en de configuratie daar is redelijk brakjes. Dus bij voorkeur een externe service.

Heeft iemand goede sites of progs?

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je www.pivotlog.net al bekeken?

Die voldoet aan al je eisen :)

[ Voor 33% gewijzigd door --Erik-- op 10-02-2005 16:47 ]

Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec). Interessant voor jouw huis? DM me maar :)

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:07
--Erik-- schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:46:
Heb je www.pivotlog.net al bekeken?

Die voldoet aan al je eisen :)
Ziet er prima uit, ben het nu aan het bekijken. Nog meer goede tips?

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
http://coppermine.sourceforge.net/

nog nooit gebruikt, maar heb vernomen dat het goed werkt.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik weet niet in welk formaat je foto's maak en wilt uploaden? Maar houd er rekening mee dat je een beperkte bandbreedte hebt in die landen. Niet overal kun je gemakkelijk ff 100mb aan foto's uppen. Dus misschien moet je ze eerst resizen voordat je gaat uploaden.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Bram77 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:50:
http://coppermine.sourceforge.net/

nog nooit gebruikt, maar heb vernomen dat het goed werkt.
Ik heb coppermine een tijd gebruikt, het kost niks en werkt prima! Vrijwel alles is naar wens in te stellen. Ook heb ik goede ervaringen met http://gallery.menalto.com :)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:51

reiker

dan jij!

Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van Gallery. :) Kost net als Coppermine helemaal niks. Zelfs de zgn. "installatie" is simpel :p

[ Voor 31% gewijzigd door reiker op 10-02-2005 17:06 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:32
Een fotoalbum script downloaden en wat webruimte zoeken (gratis of betaald).

/dev/null

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Aristos:
Ik ben al een paar dagen bezig met een paar concepten om tijdens mijn reis in Thailand, Laos en Cambodja het thuisfront op de hoogte te houden van mijn avonturen.
Grappig, mijn vriendin heeft dat net achter de rug en vertrekt morgen vanuit bangkok naar jakarta :P

Ik heb met haar afgesproken dat ze eens in de zoveel tijd 2 cd'tjes brandt met de foto's. 1 Houdt ze zelf, de ander stuurt ze naar mij op. Als ik 'm ontvangen heb laat ik 't haar weten en gooit ze die van haar weg.

De voordelen zijn:
• Mij kost internetten niks (extra's), in die landen daar kan 't nogal eens in de dollars gaan lopen als je een uurtje zit te klooien, laat staan dat de snelheid niet altijd geweldig is. Ik weet niet wat je dagbudget is (hoef ik ook niet te weten), maar je gaat vast niet naar die landen om je geld uit te geven aan internetten wat je thuis ook kunt doen. (En anders moet je je na laten kijken :+)
• De foto's zijn vast in Nederland, mocht ze haar tas kwijtraken, of whatever, de foto's zijn in ieder geval veilig :P
• Ik klik in photoshop drie keer en ik heb een web gallery. Niet geweldig mooi, maar wel snel, safe en simpel.

Ik stuur haar ook altijd de linkjes en mocht ze verhalen willen vertellen bij foto's kan ze gewoon naar de betreffende foto op de gallery linken in de mailtjes.

Ik raad je dus aan een vriendje/broertje/neefje/whatever te vragen hetzelfde voor je te doen :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik kan mij herinneren dat er ook diverse topics over zijn geweest in de andere subfora hier op GoT. Zie bijvoorbeeld onderstaand topic:

[rml][ Erv./Gez.] Weblog software met gallery, aanbevelingen?*[/rml]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

eth0 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:53:
Ik weet niet in welk formaat je foto's maak en wilt uploaden? Maar houd er rekening mee dat je een beperkte bandbreedte hebt in die landen. Niet overal kun je gemakkelijk ff 100mb aan foto's uppen. Dus misschien moet je ze eerst resizen voordat je gaat uploaden.
Sterker nog, je word qua internetverbinding meestal zo'n jaar of 10 teruggeworpen in de tijd. Zelfs in de grote steden, en sjiek uitziende internetcafe's, gaat het vre-se-lijk traag. Been there, done that :P

Als je er de tijd (en het geduld) voor hebt, kan je het opzich wel proberen, want aan de kosten zal het niet liggen.

Een alternatief is om je foto's gewoon op 2 cd's te laten branden, waarvan je er 1tje zelf houd, en 1tje opstuurt naar huis. Kosten voor het branden varieren van €0,50 tot €2,- , vrijwel niets dus.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Zoefff
Een alternatief is om je foto's gewoon op 2 cd's te laten branden, waarvan je er 1tje zelf houd, en 1tje opstuurt naar huis. Kosten voor het branden varieren van €0,50 tot €2,- , vrijwel niets dus.
Goed idee! :+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

Ja vond ik ook, daarom herhaalde ik het nog maar even :P :+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1