Toon posts:

Nieuwe videokaart kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen, maar ik weet nog niet welke.
Mijn budget bedraagt 250 euro en niet hoger.
Ik zou graag een paar goede tips willen krijgen en wat informatie als het kan.
Ik speel games zoals Far Cry en Half - Life 2.

Alvast bedankt.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Speel je veel Direct3D spellen? ATi
Speel je veel OpenGL spellen? nVidia

Bijvoorbeeld:

pricewatch: Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD

of

pricewatch: Asus Radeon X700 Pro 256MB DDR3 (PCI-e), Extreme AX700PRO/TVD

[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 10-02-2005 16:45 ]

Verwijderd

http://gathering.tweakers..._message/22262237#welkevk

lees dus wat review's. Ik wil je graag helpen maar dan moet je wel met meer informatie komen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Ik speel veel 3D spellen en gebruik nooit OpenGL.

Verwijderd

Voor FC en HF2 Nvidia geforce 6600 GT+ of ATI Radeon X700Pro+ (als je instellingen op max. wilt.

Als je geld genoeg hebt, ga dan voor een geforce 6800GT of ATI X800XL videokaart. Dan kan je ook met AA en AF gaan rommelen.

Met minder geld ben je goed af met een gewone 6600 of x700, lager zou ik niet gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al gedacht aan een 6800LE of TD.
Ik speel veel met AA en AF.
Mijn budget bedraagt 250 euro.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk ns wat rond op GoT en zoek wat reviews met Google, dan moet je een heel eind kunnen komen :)
Ik kan je iig de 6600GT aanraden, prima kwaliteit/prijs verhouding

Verwijderd

Zelf ben ik een voorstander van ati kaarten, dees vind ik nou eenmaal beter dan Nvidia kaarten. Dat neemt niet weg dat beide merken harstikke goed zijn hoor. Maar jah ieder heeft zijn eigen voorkeur. Lees anders is wat Reviews ofzo door. Een goede website hiervoor is :

http://www.tomshardware.com/

Veel geluk met je aanschaf :)

"Als je geld genoeg hebt, ga dan voor een geforce 6800GT of ATI X800XL videokaart "

In dit geval kun je beter voor een Ati X800Pro gaan deze is klein beetje langzamer maar levert de zelfde resultaten. En is goedkoper :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn 9800 Pro verkocht en zocht dus een nieuwe kaart.
Ik heb al veel gezocht maar ben er nog niet uit.
6600GT
6800LE
6800TD
X700

Ik heb een AGP moederbord.

Verwijderd

Ik dacht dat de Ati X700 alleen voor Pci express is ? of zit ik nu fout?

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk.
Is misschien de 6800GT 128 MB versie van Asus een goede keus of de AGP uitvoering van een X800

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:17

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

de X700 is PCIe, dus die valt sowieso af (dat geldt ook voor de 6800TD). Als je niet vies bent van overklokken ddan zou ik de 6800 LE aanraden (kun je ook extra vertex-shaders en pipelines open gooien mbv rivatuner)

in benchmarks komt de 6800GT er wel (marginaal) beter uit dan de X800 Pro, dit komt o.a. omdat de 6800 GT niet is gekort op pipelines en vertex-shaders zoals de X800 Pro tov de XT.

[ Voor 51% gewijzigd door SleutelMan op 10-02-2005 16:59 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind alle kaarten mooi, maar ik moet wel op mijn budget letten: 250 euro.

Verwijderd

en wat is het verschil tusen de normale 6800 128 MB en 6800 LE

enig verschil dat ik zie is de prijsverschil van 60 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Het zit in de vertex shaders en de extra pipelines

Verwijderd

Albatron GeForce 6800 voor 245,99 bij Coolprices.nl, zonder twijfel! Of je moet wachten totdat de ATi X800 uitkomt voor AGP (dus de non pro) !

Verwijderd

Topicstarter
Mooie prijs, maar wat denken jullie dat de X800 gaat kosten.

Verwijderd

wrm geen good old 9800 pro, speelt die games nog prima hoor.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe videokaart ga kopen moet die natuurlijk wel beter presteren dan mijn oude 9800 Pro.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:17

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

de prijs van een X800 pro is wel stevig, zo kom ik ongeveer prijzen tegen (in de Pricewatch van rond de 360 euro tot maar liefst 520 euro! De 6800 Gt van Asus is 298 euro, dus nog steeds boven je budget. De enige betaalbare optie die ik zie is iderdaad de 6800 LE (van XFX, deze klokt het makkelijkst over). Let er wel op dat het officieel een OEM versie is, bij een aantal internetshops moet je er een kast bijkopen. (zie voor meer info over de 6800 LE ook hier)

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 10-02-2005 17:08 ]

Logius | Somda | Twitter

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Goedkoopste ATI X800 kost nu nog meer dan 300euro, maar alleen in china kan je hem voor 250euro krijgen.

Hope for the best, prepare for the worst...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik vind dat je zelf totaal geen moeite hebt genomen om er zelf achter te komen. Vergelijk een aantal benches, kijk in de pricewatch en jij weet welke kaart de jouwe moet worden. Zelf een klein beetje moeite doen, kan nooit kwaad.

Voor de rest is, ik zeg dit als ati fan, de 6800 serie zeer goed, kijkend naar de prijs kwaliteit. Niet over de ultra gesproken maar goed.

Edit, ik vind het verkopen van je 9800 pro en daarna voor 250 euro een nieuwe kaart kopen, niet zo'n handige actie. Vergeet niet dat de 9800 pro nu nog ong 200 euro in de winkel kost, dus zoveel zit je nieuwe kaart niet boven het bedrag van je oude... Dat betekent dat de snelheidswinst ook niet gigantisch is. Je oude kaart kan je ook niet verkopen voor een zeer groot bedrag, dus had je beter kunnen wachten met de aanschaf van een nieuwe kaart.

[ Voor 38% gewijzigd door Hann1BaL op 10-02-2005 17:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:06:
Als ik een nieuwe videokaart ga kopen moet die natuurlijk wel beter presteren dan mijn oude 9800 Pro.
lol wist ik niet :)

Verwijderd

Je kunt toch lezen? :p

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
persoonlijk zou ik als je een radeon 9800 hebt nu nog geen nieuwe kaart kopen, je kan namelijk met deze kaart alles nog prima spelen

maar als je dan toch een andere wilt hebben neem dan een 6600GT of 6800LE

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm met registratievoorwaarden te zien. Ga die aub heel snel nog eens lezen want je hebt er weinig van gesnapt :o

GoT is geen helpdesk, we verwachtend dat je eerst zelf op zoek gaat voor je hier een topic opent en dat je - als anderen op je vraag antwoorden - ook daar eerst uitzoekt wat iemand betekent voor je gelijk weer een andere vraag lanceert. Zo wordt het nogal loze slowchat. Ga dus eens wat reviews lezen en als je hier post, doe het uitgebreid, onderbouwd en vraag niet om het wiel voor de 1001-ste keer uit te vinden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.