[Gezocht] Laptop voor vormgever

Pagina: 1
Acties:

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:00
*Zucht* Sorry, maar ook ik ben opzoek! :+

Volgend school jaar ga ik met de opleiding Multimedia & Vormgeving beginnen. Maar omdat ik nu stage heb wil ik mijn aankoop vervroegen. Nu zit ik al 2 weken op het internet, GoT, tijdschriften door te bladeren en kan geen keuze maken. Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer, want ik de hele tijd weer begin te twijfelen.

Eisen?
- Waar? Vooral school, etc
- Meest gebruikte programma's? Photoshop CS, Max 3D en Cinema 4D, Microsoft Office, Internet en als het kan game/dvd mogelijkheden.
- Hoeveel? Het liefst rond de 1650 euro (max. 1800 euro)

Wat moet er allemaal op zitten?
- Goed beeldscherm (hoge resolutie)
- Pentium M (waarschijnelijk?)
- 512 MB of zelfs meer?
- Standaard spul (netwerk, wireless, etc)

Wat heb ik zoal gezien?
- Acer Travelmate 800x serie ( 8003 of 8005)
- Vaio (FS115Z)
- Dell
- Alienware
- Toshiba (Tecra S1)
en nog veel meer leuke laptops...

Ik hoop dat iemand hier een goed advies op kan geven vooral met het beeldscherm. Want daar zijn zo veel soorten en maten van. :?

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 21:37
Wat het beeldscherm betreft: ik heb zelf een half jaar geleden een Acer Aspire gekocht met een beeldscherm van 1280x800 pixels en merk vooral onder 3dstudio dat ik graag meer ruimte had gehad voor menu's en knoppen, ik ben nu vaker aan het scrollen dan ik zou willen (behalve als ik een externe monitor aansluit en dualscreen kan werken :)). Dus ik zou zeggen, hoe meer pixels hoe beter.

En ik zou zeker een laptop uitkiezen met een redelijke videokaart, zodat je viewports in elk geval soepel lopen (waarbij een hogere resolutie misschien weer een nadeel is, maar daar zou ik me niet door laten weerhouden).

[ Voor 5% gewijzigd door Charango op 10-02-2005 16:18 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat een perfecte notebook voor jou niet makkelijk te vinden is. Ik heb redelijk wat notebooks voor me gehad, en de kleuren-echtheid van bijna alle schermen is niet om over naar huis te schrijven. Pagina's die spontaan een heel stuk blauwer lijken dan ze eigenlijk zijn. Als je gaan Photoshoppen, moet je hier wel rekening mee houden. Ik heb iig. vrij recent de Acer 201TXV en de 80x serie mogen bekijken, die waren vrij bedroevend.

• BeZaX
Als ik hetzo hoor dan word het er niet gemakkelijker op... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Een heel klein subtiel schopje... want ik weet nu echt niet meer wat ik moet kopen. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door BeZaX op 11-02-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb wel een advies om je keuze wat te beperken (en daarmee je kans op advies hier op GoT te vergroten):
- Maak strictere criteria ten aanzien van wat er allemaal op MOET zitten (denk ook aan de "simpele dingen" zoals aantal USB poorten, TV-out, Wi-Fi, optical drive, grootte HDD, rpm HDD etc, etc).
- Kies per merk 1/2 model(lijnen) die aan die eis voldoen
- Zet die eens naast elkaar en sla aan het vergelijken wat betreft specs, merk en prijs
- Maak een keuze welke 3/4 modellen je tussen twijfelt

Maak dan een nieuwe reply waarin je dit proces beschrijft. Dat garandeert een boel reacties van mensen die het wel/niet eens zijn met je denkproces en mensen die hun voorkeur uit kunnen spreken. Je TopicStart is nu veel te breed (qua eisen en modelkeuze), wat mensen ervan weerhoudt om te reageren... Succes in ieder geval en ik weet hoe moeilijk het is!!!

PS Dit: CSL FAQ heb je waarschijnlijk al gelezen???

[ Voor 14% gewijzigd door AJ1815 op 11-02-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:46
Zorg wel dat je een laptop neemt waarvan het scherm 16,77 miljoen (dus niet 16,2) kleuren kan weergeven. Anders is het designen hierop echt niet te doen. Geen idee welke laptops dat hebben overigens....

Verder maakt het allemaal niet zoveel uit. Een Pentium M 1.6 doet 3D studio max met gemak. Veel geheugen is fijn voor Photoshop. 512MB is het minimum om lekker te kunnen werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1