netwerkconnector zo vastmaken dat deze niet meer los kan

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:58
Mensen,

ik zit met het volgende probleem.
Een publieke pc waar mensen CONSTANT de netwerk kabel uit trekken en deze in hun laptop doen.
Vervolgens stoppen ze de kabel niet weer terug in de pc, waardoor ik elke dag een keer langs mag komen om de kabel er weer in te steken.

Hier wil ik dus vanaf.
Ik kan natuurlijk gewoon die netwerk kabel erin "lijmen" ofzo, maar ik verwacht eigenlijk dat hier wel een mooie oplossing voor is met een sleutel ofzo.

Alvast bedankt voor jullie hulp

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, je kunt het moeilijk of makkelijk doen. Kennelijk (ken de situatie niet) is er behoefte aan laptop-aansluitingen, anders zou men die kabel er niet uit trekken B)
Makkelijkste oplossing zou imho het aanleggen van een extra wall-outlet zijn :Y) Evt kun je daar een kabel in vast lijmen; kunnen ze gewoon in 1 keer inpluggen :)
Wat ze hier bij mij op mijn werk doen is het afblokken op MAC-niveau van switches / NIC's: aan 1 wall outlet kan ook maar 1 PC hangen met 1 mac-adres. anders mac - adres: poot in switch geblockt, mag netwerkbeheer hem weer recht zetten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Grolsch
The_Eagle schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:05:
Mja, je kunt het moeilijk of makkelijk doen. Kennelijk (ken de situatie niet) is er behoefte aan laptop-aansluitingen, anders zou men die kabel er niet uit trekken B)
Makkelijkste oplossing zou imho het aanleggen van een extra wall-outlet zijn :Y) Evt kun je daar een kabel in vast lijmen; kunnen ze gewoon in 1 keer inpluggen :)
Wat ze hier bij mij op mijn werk doen is het afblokken op MAC-niveau van switches / NIC's: aan 1 wall outlet kan ook maar 1 PC hangen met 1 mac-adres. anders mac - adres: poot in switch geblockt, mag netwerkbeheer hem weer recht zetten ;)
extra kabel is geen optie

en dat mac adres kan wel, maar dan trekken ze me nog die stekker eruit.
en dan "uhhhhhhh, werkt niet" maar dan laten ze nog de connector slingeren.

Ik dacht dat er misschien wel apparaatjes, slotjes voor waren

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien de netwerkkabel erin pluggen en dan het pinnetje wat hem erin houd en je naar beneden kunt drukken vast omhoog drukken? Druppie superlijm erin en een soort wigje wat hem omhoog houd? Je lijmt dan wel, maar het wordt niet zo'n ranzige bende als je alles er omheen vast probeert te lijmen ofzo :P

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik weet niet wat voor een kast je hebt, maar er zijn bv van HP workstations waarbij er een kapje over de aansluitingen zit waarvoor je een sleutel nodig hebt. Wellicht kan je zelf een soort kapje in elkaar frobelen.

• Grolsch
kast is een kloon

kga toch eens wat met lijm proberen ofzo, maar het moet op één of andere manier toch wel weer demontabel zijn. ........

zucht, gebruikers :(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of je zet er een accespoint neer, waardoor je lappies wireless kunnen..

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
misschien de netwerkkabel met een tyripje vastmaken aan je kast vlakbij de netwerk aansluiting

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Grolsch
shure-fan schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:14:
misschien de netwerkkabel met een tyripje vastmaken aan je kast vlakbij de netwerk aansluiting
is ook een suggestie........

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Zodat mensen zelf kabel mee gaan sjouwen en vervolgens de wall outlet d'r uit halen :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom is een tweede kabel eigenlijk geen optie?

Als lastige gebruiker zou ik overigens een eigen kabel meenemen en de andere kant uittrekken als je m aan de pc vastmaakt.

overigens steek ik een kabel altijd terug, ik verplaats me in deze reply alleen ff in de lastige gebruiker

[ Voor 0% gewijzigd door itsme op 10-02-2005 16:28 . Reden: grrr te laat ;) ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"Waarschuwing. Dit is geen standaard netwerkkabel en kan een laptop beschadigen" ook aan tyripje vastmaken.

Simpel demontabel ben ik nog niet tegengekomen. Dan zit altijd heel de pc achter slot en grendel.

En maak voor laptops een speciale utp over power adapter beschikbaar: (niet te verwarren met powerline networking)

Afbeeldingslocatie: http://www.fiftythree.org/etherkiller/img/etherkiller-small.jpg

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:01

WarPuppy

Electronic Technology

Wat je kan doen,

Zorg ervoor de de pc kast op slot is, en haal de netwerkkabel door een leeg pci slot heen (dus dat beschermklepje even door boren, daar de kabel doorheen halen, zodat deze eerst de pc ingaat, dan er weer uit, en dan in je nic).

Als niet duidelijk is, post ik wel een plaatje ter verduidelijking ;)

Verwijderd

Knip het uitstekende lipje af tot de aanslag waar die blijft haken
dan kun je hem aleen nog maar met een speld losmaken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:27:
dan kun je hem aleen nog maar met een speld losmaken
dat was ook het eerste wat mij te binnen schoot :D

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:27:
dan kun je hem alleen nog maar met een speld losmaken
1x met kracht eruit trekken en het lipje ligt eraf. Hoe vaak je niet netwerkkabel tegen komt zonder lipje? hoe zou dat toch komen. :?

Je onderschat gebruikers... >:)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Kan je over de achterkant aan de uitbreidingssloten geen eigen 'backplate' maken die de achterkant van die kaarten afschermt ? Een soort deksel als het ware over de connectors aan de achterzijde waardoor niemand zomaar een stekker kan uittrekken of insteken...

Beetje werk om die te monteren ofzo mar dan kunnen ze niet snel even stekkers wisselen.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15
Gaatje boren in afdenk plaatje van netwerk kaart.
En dan netwerk kabel eraan vast maken met tyrap?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:04

DDX

kan je pc niet in een kast zetten ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

coax netwerkje leggen ?
ga wireless ?

je kan ook nog een gat in je stekker boren en daar een schroef inzeten ..

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 10-02-2005 21:13 ]

Iperf

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zou een drup lijm uit een lijmpistool onder het palletje doen, dat werkt wel redelijk goed. Vroegâh moest ik dat ook op de schroefjes in de kast doen op een oud stage bedrijf. Zodat je kon zien of er ook aan gesleuteld was als het stuk was.
Anders zou ik de kaart verbouwen dat de connector in de kast zit, maar je blijft met je wall outlet zitten dan...

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
je zal zowiezo in alle gevallen er voor moeten zorgen dat de kabel niet meer uit de pc kan, want hoe weinig speling er evt ook op zit er zal altijd een gogemert zijn die ondekt/weet dat er van die koppelstukjes bestaan en dan gaat men daarmee werken.
Als je op mac adres zou filteren op de switch dan komen ze daar snel genoeg achter en totdat ze op het idee van mac spoofing komen(wat je ook weer kan voorkomen door het mac adres van de pc's af te schermen met rechten misschien) ben je dan weer een poosje "veilig".
Ik denk dat ze zowiezo blijven proberen met van alles totdat de gebruikertjes met laptops faciliteiten krijgen ben ik bang.
Ik weet niet in wat voor situatie het is maar als het op een school is bijvoorbeeld zou je ook evt een tijdje de aangesloten mac adressen in de gaten kunnen houden en dan op het moment dat er een "vreemde" op het netwerk zit er op af kunnen gaan en in samenwerking met rector of iets van dien aard maatregelen treffen zodat de gebruiker tijdelijk niet meer op het netwerk kan, dit heeft vaak ook een goede afschrikkende werking is mijn ervaring.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

concept uitgewerkt :P

als die stekker loskomt weet ik het niet meer,
- blijft demontabel.
- goedkoop
- niet destructief

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/stekker.jpg

en als die loskomt zijn er op z'n minst 3 draadjes los })

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 10-02-2005 21:34 ]

Iperf

Pagina: 1