Toon posts:

Verlengen kabel(scart) voor digitale ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Samsung DCB-9401R gehaald voor de Casema digitale tv. Nou heb ik een probleem. Deze ontvanger staat normaal gesproken in de huiskamer, maar ik zou graag ook kunnen kijken in de slaapkamer. (Maakt niet uit dat ik niet kan zappen).

Maar wat nou op het eerste gezicht het idee was was om een scart adapter the gebruiken naar composite en zo het signaal dragen. Dat werkt dus voor geen fluitketel. Beeld blijft gewoon zwart.

Nou had ik ook geprobeerd de ontvanger de slaapkamer in te krijgen en zo maar steeds heen en weer te wandelen met dat ding..... Maarja zal je zien, is je signaal te zwak in de slaapkamer en krijg je een flikkerend groen beeld.

Mijn ideeen waren nog niet op dus ik denk als ik nou de coax die naar mijn slaapkamer toeloopt aan te sluiten aan de videorecorder in de huiskamer en zo het signaal in de slaapkamer te krijgen.
Maarja op zich werkte dit goed maar niet als ik iets wou opnemen met de videorecorder in de slaapkamer... Ruis. Opzich was dit weg te krijgen door het stelschroefje van die ouwe bak (video recorder) te draaien maar dan zijn al mijn andere kanalen aan het flikkeren op de videorecorder.

Ok mijn vraag is dus na het uitsluiten van de bovenstaande opties, op welke mogelijkheden het mogelijk is om hem te verlengen?
Ik heb er zelf 2 in mijn hoofd, maar weet niet of het gaat lukken aangezien het ook niet lukte met composite.

S-video? Zou het hierbij wel lukken?

Draadloos verlengen? Of gaat ie hier eerst naar composite toe?

thnx

Verwijderd

Topicstarter
kleine bump

Verwijderd

schoppen mag pas na 24 uur ;)

(giga)videolink kopen... marmitek heeft die dingen geloof ik...

http://www.marmitek.com/en/manual/9516.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 17:35 ]