Toon posts:

video-dvd branden met nero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Onlangs ben ik gestart met het digitaliseren van mijn video-opnamen. Ik gebruik het programma nero 6.6.0.5 om de video dvd's mee te branden.

Nu zit ik met een probleem, sommige video's duren langer dan 1 uur waardoor ik constant eindeloos aan vooruit en achteruit aan het spoelen ben met mijn dvd speler.

Weet iemand of er in nero een optie is ingebouwd om de film in te delen in hoofstukken net zoals bij dvd van films van de videotheek?

Ik heb trouwens het programma windows moviemaker gebruikt om de film te monteren; misschien zit hier een optie in gebouwd.

Groeten ,

Stephan

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33
Ik denk dat Moviemaker de optie moet bieden om Chapters te maken. Volgens mij kan Nero alleen maar branden.

Limbids

Verwijderd

Topicstarter
heren,

Ik ben nu bezig met de bestanden te bewerken en vervolgens wil ik het op dvd branden. Ik gebruik hiervoor het programma nero 6.6.0.5.

Ik deed eerder de filmpjes altijd op een cd branden met de optie video-cd in nero. Dit werkt prima, nero encode dan de bestanden en brand het vervolgens met goed gevolg.

Ik kan echter nergens de optie vinden om dit op een dvd te branden. Er staat wel dvd-videobestanden branden maar dat werkt niet, ik kan het dan niet branden, waarschijnlijk verkeerd formaat??? Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb de films bewerkt met Windows Moviemaker en niets aan het bestandstype veranderd. Heb ik toevallig een speciaal programma-tje nodig om de files geschikt te maken voor dvd(lezers)?

Bij voorbaat dank

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 09:31
Hier moet met een beetje zoekwerk toch wel antwoord op te vinden zijn. Er staan complete how-to's voor dit soort zaken op internet. Wil je trouwens geen advies van vrouwen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het maakt mij niets uit of het advies van een man of een vrouw afkomstig is als het maar bruikbaar is.

Ik heb gezocht op het net en de zoekfunctie op dit forum gehanteerd echter dit gaf geen bevredigend resultaat. Als logisch gevolg heb ik daardoor een topic gestart met dit onderwerp teneinde een oplossing te verkrijgen.

Heeft iemand een simpele doch effectieve oplossing voor dit probleem?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De bestanden die Moviemaker uitspuugt zijn nog geen DVD bestanden. Een DVD kan alleen VOB bestanden aan. Kijk maar eens op een DVD wat daar zoal op staat. Om van bijv. een mpg bestand VOB bestanden te maken zal je een DVD moeten "authoren". Hierbij lees je het mpg bestand in, en komt er een DVD structuur uitrollen, die je dan op DVD kan branden. Kijk bijv. eens naar Pinnacle Studio, of DVD Lab.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Gaa eens googelen naar guides, bijvoorbeeld Deze

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1