Savage 4 overclocking

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi!

Nadat ik op mijn armzalige mBo stepping 533 celeron :r ben uitgekeken (deze haalde max een fsb van 75) Ben ik begonnen met het tweaken van mijn Stealth Savage 4 kaartje. :D

Ik weet dat dit vrij onzinnig is omdat hij toch brakke prestaties heeft, maar ik had vanmiddag een 3dmark2000 index (met DX8) van 1250 en nu van 1380 :o!! Wow wat een vooruitgang! ;)

Mijn vraag is: hij loopt normaal op 125McLK en 125 EcLK. Hij staat nu 150/140 en ik durf nog niet echt hoger te gaan. Heb hem heel ff op 160/160 gehad, maar dan liep die in 3dmark direct vast. Nou vraag ik me af, hoe hoog krijgen jullie hem? En is het mogelijk (noodzakelijk) om op de heatsink nog een extra cooler te zetten? Ik zie op het eerste gezicht geen bevestigings mogelijkheden ofzo.

Nou laat maar horen, en aan dingen als "Gooi hem uit het raam enzo" :) Heb ik natuurlijk niets *D

edit:

WOW hij staat nu op 150(Memory) 160(CPU) En ik haalde de verbazingwekkende 3dmark van 1530!!!! :9~ ITS AMAZING! Maarre, hoe zie ik de temperatuur van de chipset/memory? Ik zou niet weten hoe gevaarlijk hoog die temperatuur nu is. Enne kan die nog hoger? >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als de temperatuur te hoog wordt, dan loopt ie vast. MCLK kan je verhogen tot je beeldfoutwen ziet, ECLK tot je vastlopers krijgt. Als ik nog verder ga met overklokken, dan gaat ie bij mij na 1 uurtje UT vastlopen, niet echt lekker.

BTW: 75MHz bus helpt echt veel. Ik heb het ook geprobeerd. K6/3-450 @ 6x75 liep beter dan K6/3-450 @ 4,5x100 en geheugen op 66...