Ik heb half internet al afgestruind om een antwoord op de vraag te krijgen wat nou beter/stabieler is een usb wireless receiver of een PCI Kaart. Eigenlijk heb ik nog nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden (kon hier op het forum ook niet echt een goede zoekterm voor vinden)Kan 1 van jullie vertellen wat nou een betere oplossing is?? Ik heb een wireless pci kaartje van Linksys op het oog (WMP54G) of de USB variant (WUSB54G) kan uit de specs ook niet echt opmaken wat stabieler cq een betere ontvangst geeft. BTW de pc waar het voor bedoeld is staat op zolder ( 2 etages hoger dan de wireless gateway).
Verwijderd
Over het algemeen is een PCI/PCMCIA kaartje stabieler dan een USB-variant. Ook kun je met een USB-adapter veel gezeik krijgen met drivers etc. Vermijd USB voor netwerkzaken dan ook.
Verwijderd
Ik heb met de USB netwerkproducten van linksys gewerkt, en ik ben uitermate te spreken over de compatibiliteit en betrouwbaarheid, hoor!
Waar je wel op moet letten is datje minimal USB2.0 hebt, omdat je anders niet de volledige potentie uit je netwerkverbinding haalt (USB 1.1 = 12mbit).
een ander probleem is dat USB 'shared bandwidth' is. Als je dus ook een usb harddisk, webcam etc. hebt, merk je dat in de verbinding.
Waar je wel op moet letten is datje minimal USB2.0 hebt, omdat je anders niet de volledige potentie uit je netwerkverbinding haalt (USB 1.1 = 12mbit).
een ander probleem is dat USB 'shared bandwidth' is. Als je dus ook een usb harddisk, webcam etc. hebt, merk je dat in de verbinding.
is er nog verschil tussen de usb stick en de los usb adapter met draad?
Verwijderd
Ik stem ook voor PCI. Betere ontvangst, geen/minder gekloot, stuk betrouwbaarder... Ontvangst vidn ik vooral een heikel punt bij die stikkies...