Toon posts:

[internet] geen internet meer na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zostraks is in Leiden de stroom heel even uitgevallen. Mijn vriendin zat op dat moment op internet. Maar nu is internet op geen enkele manier meer aan de praat te krijgen. Het is een draadloze KPN verbinding met een Speedtouch 570 (modem) met een Speedtouch 120 ontvanger (zo'n haaievin). Systeemherstel werkt niet, verbinding herstellen werkt niet.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
Toevallig Modem kapot? Ik weet wel dat dit kan met bliksem inslag dus, laat hem even een dagje uit het stopcontact rusten

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Welke lampjes branden op het modem? :)

Verwijderd

Topicstarter
timcooijmans schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:54:
Toevallig Modem kapot? Ik weet wel dat dit kan met bliksem inslag dus, laat hem even een dagje uit het stopcontact rusten
Had ik er even bij moeten zeggen, het modem en de ontvanger zijn allebei in orde volgens mij. Ze ontvangt haar eigen draadloze netwerk en nog een ander draadloos netwerk van iemand die dat gewoon vrij toegankelijk heeft gemaakt of zo (ander vaag verhaal). Maar beiden werken niet... Het ligt dus aan de internet-instellingen.

Op het modem branden line sync brandt constant groen, twr/ alarm brandt constant groen, line tx knippert heel soms, groen, lan en line rx branden niet. Maar dit klopt gewoon, zegt ze..

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

Misschien is alles bij je provider ook uitgevallen en licht het daaraan?

Zie ondertitel

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Indien mogelijk, maak dan eens verbinding via een netwekkabel (dus niet draadloos) en probeer eens naar je ADSL modem te surfen

Verwijderd

Topicstarter
Yezz schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:04:
Indien mogelijk, maak dan eens verbinding via een netwekkabel (dus niet draadloos) en probeer eens naar je ADSL modem te surfen
Pingen werkt gewoon via de draadloze verbinding

Verwijderd

bij stroomuitval raakt de speedtouch 510 ontregeld. even naar fabrieksinstellingen resetten en opnieuw installeren helpt dan. mss ook van toepassing op jouw modem.

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11-2025

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

resetten kan een goede optie zijn.
Heb mijn modem vandaag ook moeten resetten! ;)

das nu al duidelijk

[ Voor 13% gewijzigd door kompjoeterfreak op 10-02-2005 15:27 . Reden: sorry van de dubbelpost ]

Verwijderd

Hier staat ook een Speedtouch5x0, je moet mestaal gewoon even op het reset knopje drukken. (achter op het kastjhe)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:24:
bij stroomuitval raakt de speedtouch 510 ontregeld. even naar fabrieksinstellingen resetten en opnieuw installeren helpt dan. mss ook van toepassing op jouw modem.
Ze heeft al een gewone reset geprobeerd, maar ik begreep zonet van haar dat alleen op haar kamer de stroom is uitgevallen en de modem is dus nooit van het stroom af geweest. Maar goed, de reset hielp niet. Haar pc geeft wel aan dat er een zeer goede ontvangst is maar internet werkt gewoon niet. Als ze alt+ctrl+delete doet en op de netwerktab klikt staat er dat het netwerk wel operationeel is, maar het netwerkgebruik is 0%

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:20

OMD

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:52:
Zostraks is in Leiden de stroom heel even uitgevallen. Mijn vriendin zat op dat moment op internet. Maar nu is internet op geen enkele manier meer aan de praat te krijgen. Het is een draadloze KPN verbinding met een Speedtouch 570 (modem) met een Speedtouch 120 ontvanger (zo'n haaievin). Systeemherstel werkt niet, verbinding herstellen werkt niet.
waar in Leiden?, aangezien ik ook in leiden woon en werk. ( op werk niets gemerkt btw )
thnx

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11-2025

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

als de stroom er te lang af is heb je kans dat hij totaal gereset is, moet je even alle instellingen terug zetten + ip instellen in cmd

Verwijderd

Topicstarter
OMD schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:30:
[...]

waar in Leiden?, aangezien ik ook in leiden woon en werk. ( op werk niets gemerkt btw )
thnx
Nou... ik begreep eerst dat het in heel Leiden was geweest, maar zonet vertelde mijn vriendin dat het alleen op haar kamer uitgevallen was, iets met een stekkerdoos. Maar dat sluit dus uit dat het een modemprobleem is.

Er is gewoon op het moment dat de stroom uitviel iets fout gegaan in haar pc waardoor internet niet meer werkt. Ze heeft wel een IP-adres enz. Als ze naar haar eigen modem pingt werkt het gewoon, maar als ze naar mijn ip-adres pingt werkt het niet. Er staat dan dat er een 'time-out bij opdracht, antwoord van 10.0.0.138: de doelhost is niet bereikbaar'

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Gewoon ff alles resetten.. kan toch geen kwaad :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Nou, internet werkt weer. Op de een of andere manier zijn de username en wachtwoord gewist tijdens de stroomuitval en dat was alles. Ik voel me best wel dom nu 8)7 , maar dat zijn echt van die dingetjes waar je van uitgaat dat dat goed is of zo. Maar toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1