[debian] oidentd extern niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00
Hallo tweakers,

Ik ben dus druk bezig oidentd op m'n debian bak werken te krijgen. Na veel gedoe is dat naar mijn idee wel aardig gelukt. Ohjah, mijn linux-niveau is niet "zodanig" hoog.

Dit zegt m'n /var/log/daemon.log:

code:
1
2
Apollonet oidentd[14824]: Connection from Apollonet (127.0.0.1):34148
Apollonet oidentd[14824]: [Apollonet] Successful lookup: 34147 , 5001 : quakerix (eghost-bot)

Dit zegt m'n eggdrop die lokaal op de bak draait:
code:
1
2
3
[14:58] Set ident to eghost-bot
(..)
[14:58] -NOTICE- *** No ident response

Om te testen ging ik telnetten naar port 113. Als ik lokaal telnet ( op 192.168.1.3 of 127.0.0.1 ) krijg ik een respons. Zodra ik op m'n externe IP probeer te telnetten krijg ik geen respons.

In m'n router(draytek vigor 2200e) heb ik port (UTP en TCP) 113 netjes geforward naar m'n bak.

Nu las ik via google en van alles dat het nogal een gedoe is om het via NAT werken te krijgen. Er waren een aantal (vage) oplossingen met iptables.

Probleem is, mijn iptables doet het niet. Het schijnt niet in m'n kernel te zitten. Modprobe(om iptables erin te zetten) geeft mij de melding:
Kernel requires old modprobe, but couldn't run modprobe.old: No such file or directory
Kernel info:
Linux Apollonet 2.4.27 #7 SMP Sat Oct 30 02:21:11 CEST 2004 i686 GNU/Linux
Nu vraag ik me af of er geen work-arround is om mijn oidentd extern bereikbaar te maken? Het bakken van een nieuwe kernel zie ik niet zo 1 2 3 zitten. Ik was al extreem blij dat deze werkte :)

of ben ik nu iets compleet over het hoofd gezien. Ik heb inmiddels veel gegoogled etc. Heb het trouwens ook met IRSSI getryed om te kijken of het aan m'n eggdrop lag.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je hoeft alleen maar met iptables te knoeien als je linux server ook je router is. Bij jou is dat niet zo, en het zou goed moeten werken als je die poort netjes geforward hebt. Het gaat natuurlijk niet werken om vanaf je interne netwerk te connecten naar je externe IP, dit zul je moeten proberen vanaf een bak buiten je netwerk. Waar je wel kans op hebt is dat je router een interne identd hebt die op 113 draait, of die gedisabled is waardoor inkomende requests niet worden geforward.

[ Voor 20% gewijzigd door frim op 10-02-2005 14:29 ]

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00
Voor zover ik weet en kon zien in de options van m'n Draytek Router draait hij geen oidentd server.

Buitenaf naar port 113 werkte ook niet:
[quakerix@sman quakerix]$ telnet apollonet.xs4all.nl 113
Trying 80.126.81.129...
En tsjah, ik hep gewoon port 113 geforward zoals ik altijd doe. Niets speciaals aan dit keer.