STN&@home mail-problemen...

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Hallo eenieder,

Stel je voor je deelt @home (mag nie...:) ) met het mooie progje ShareTheNet. Alles werkt soepel. Echter we kunnen geen mail zenden, wel ontvangen via andere accounts (ISP).
Heeft iemand (Tilburg toevallig) hier ervaring mee??
En zo ja een oplossing... AUB

Groeten,

Simon

Verwijderd

heb je de goede ports wel doorgemapt?

25: smtp
110: pop3

je bent trouwens niet zo heel erg duidelijk... maare, de @home mailserver is trouwens zo brak als het maar kan, dus ik zou vooral een extra meel adres nemen zodat je nog iemand kan meelen als het echt moet :)

Verwijderd

Kun je de mail server wel pingen??? Anders moet je ff het ip-adres intypen. Ik heb zelf dat het achter NAT niet automatisch de afkortingen zoals www en mail niet overneemt. Ik moet nu mail.tilbu1.nb.nl.home.com intype enzo.

• SimonBenson
Dat is snel... :)
De ports voor smtp en pop3 zijn bij outlook goed ingesteld.. Tenminste zoals je al opgaf. @home mail is kl.te maar van de originele gebruiker wel leuk om te blijven gebruiken voorlopig...
Zelf heb ik een andere ISP (trefpunt) die me dus de melding geeft 'we don't relay for you' Zal wel beteken dat ik dan via modem in moet loggen om een mail te moeten versturen.. Is geen ramp en ik wil dat account toch sluiten.
Maar de originele krijgt niets meer... Ok het 'fameuze' @home 'opstartscherm' ofzoiets.. ?
Mailserver is gepingd bla.bla.bla.51 en 53 voor Tilburg. Dit hebben we ook bij de eigenschappen van outlook ingegeven, maar nog nix.

Please advise.

Simon

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Die orginele gebruiker ben ik dus >:)

Om het even in mijn woorden uit te leggen.
Ik denk dat de verwijzingen www en mail niet lukken omdat we nog niet goed gebruik maken van de DNS-server van @home. Daar zal www en mail wel ingeklopt staan.

Het probleem met mijn mail is de volgende.
Mijn mail van @home wil nog niet werken. dus niet versturen en niet ontvangen...Ik zal het advies van Moseskriebel zo dadelijk gaan uitproberen ;)

Via Zonnet kan ik WEL mail ontvangen...Maar geen mail versturen. Dat lukte wel onder de gewone manier van inloggen bij @home :?

Linux is free, when time is no money...but still I try

• SimonBenson
Mozeskriebels en broodrooster2 heel erg bedankt. Het functioneert (of d). Heb een paar biertjes ondertussen genuttigd (of t).

Simon

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

www, mail en news werken volgens mij niet volgens DNS, maar via 1 of ander windows netwerk achtige instelling... Ik heb nieuws en mail wel aan de praat (door dus je eigen domeinnaam te nemen en daar ipv je compnaam (xxxx-a) mail of news neer te zetten).. Maar wie weet hoe dit met die start pagina van @home gaat?

|:(|:( lamaa .. ik probeer net ff dezelfde manier voor www... en tadaa.... Zucht |:(|:(

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Op zondag 07 januari 2001 00:56 schreef SimonBenson het volgende:
Zelf heb ik een andere ISP (trefpunt) die me dus de melding geeft 'we don't relay for you' Zal wel beteken dat ik dan via modem in moet loggen om een mail te moeten versturen..
Ik denk dat je het beter zo in kan stellen.
POP account van je ISP over nemen en
SMTP neem je @home voor dit moet werken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zondag 07 januari 2001 01:37 schreef we_are_borg het volgende:

[..]
Ik denk dat je het beter zo in kan stellen.
POP account van je ISP over nemen en
SMTP neem je @home voor dit moet werken.
klopt idd.. Voor het versturen van mail kun je elke willekeurige mail server gebruiken

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Yeppers,

Het werkt inderdaad
voor mail: mail.tilbu1.nb.nl.home.com
voor news: news.tilbu1.nb.nl.home.com
voor www: www.tilbu1.nb.nl.home.com

STN up and running (eindelijk).... nu stap 2 de Firewall binnen STN :?

Linux is free, when time is no money...but still I try

Pagina: 1