Toon posts:

Klein netwerk, enkele vragen.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beschrijving: Netwerkgroep van 1 server, 4 WS. WS vooral gebruikt voor Office, boekhouden, internet, af en toe cad tekeningen bekijken. (1 WS wordt ook gebruikt om Cad te tekenen)

Huidige server (een echte antieke P2 233 Mhz, 64 MB, 2*2GB) vliegt eruit! (eindelijk) en wordt vervangen door een van deze:
- AMD Duron 1300 Mhz
- P2 450 Mhz
- P4 1500 Mhz

Degene die niet als server gebruikt gaan worden moeten wel WS worden (P2 450 is al ruim voldoende voor men vader die er enkel af en toe eens op moet kunnen surferen, maar als deze volstaat zou ik die graag als server gebruiken)
Server gaan niet actief gebruikt worden (misschien af en toe eens rap ff surferen) en moet dienst doen als backup-, virus-,internet-,e-mail-server, en misschien een heel klein database draaien, (al is dat nog niet zeker)

1. Welke moet ik als server gebruiken?
2. Wat moet ik aanpassen aan deze server? (geheugen, backup mogelijkheden,...-> met tapestreamer nu)
3. Wat soort hub gebruik ik hier het best voor?
4. Kabels of draadloos netwerk? Nu antieke STP-kabels (kan dat?)
5. Welke Virusscanner?
6. Andere tips....

Iemand goede raad?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:20

job

Een hub zou ik niet meer gebruiken, hubs hebben het collision probleem.
Een goedkoop switchje is al stukken beter. dure apparatuur hoef je niet aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Een Switch ja... Dat bedoelde ik eigenlijk :7
En welke voor zo'n netwerkje?

Verwijderd

1) Zoek dat zelf eens uit. Dit is geen helpdesk waar je je situatie en een stel vragen neer kunt plempen zonder zelf ook maar enig initiatief te tonen of vooronderzoek te doen.

2) Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met Professional Networking & Servers :?

Dit topic is gesloten.