PC start niet meer op, powerled blijft knipperen

Pagina: 1
Acties:
  • 11.139 views sinds 30-01-2008

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het blijkt al uit de titel, mijn PC doet niks meer. Niks? Nou ja, de powerled staat mooi blauw te knipperen, voor de rest geeft ie dus geen kik meer.

Ik heb maandag mooi mijn nieuwe MSI k8N Neo2 + A64 3200+ ingebouwd en in eerste instantie deed hij het gewoon goed. Eergisteren begon het echter. Ik lag in mijn bed en zag dat de powerled was gaan knipperen nadat ik de computer uit had gezet. Ik dacht eerst nog dat het misschien zo hoorde (nieuw mobo kan je van alles van verwachten leert de ervaring), maar hij wou dus ook niet meer opstarten. Door even de voeding uit en aan te zetten werd het echter opgelost. Nog een keer opgestart en weer afgesloten en alles zag er weer normaal uit.

Nou liep ik dus vannacht weer tegen hetzelfde probleem aan, dus ik weer de voeding aan en uit zetten en opnieuw opstarten en afsluiten om te kijken of het nou wel goed ging. Niet dus, ledje begon weer te knipperen. Nóg een keer proberen dus. Verrek... Nou start ie helemaal niet meer op...

Sinds vannacht heb ik het ding dus niet meer aan de praat gekregen. Ik heb het bios al diverse malen dmv de jumper geresset, ik dacht dat de overklok hem misschien te veel was geworden (stond op 223x10 met ht op 4 en mem op 166, dus niks extreems). Niks... Batterij uit het mobo gehaald, nog niks...

Alle niet essentiële hardware afgesloten, dus slechts met 1 hd waar het OS op staat, nog niks.

Ik ben dus nou zo'n beetje ten einde raad. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? :)

Overige specs:
2x 512mb pc3200 van Twinmos;
Enermax Whisper EG465p-VE 431watt;
2x maxtor 80 GB IDE;
1x maxtor 200 gb SATA;
Saphire Radeon X800 PRO 256 mb;

Specs

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Naluh! schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:41:
Verrek... Nou start ie helemaal niet meer op...
Wat doet hij dan? Gaat hij wel aan, en krijg je dan piepjes uit de speaker ofwat?
Ik kon laatst niet meer booten door het geheugen..

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

kan t misschien zo zijn dat er ergens kortsluiting ontstaat
mijn ervaring is dat de voeding beveiligd is tegen kortsluiting.
gevolg de beveiliging treed in werking en alleen de powerled knippert nog

Meneer 1000 has spoken......

• Naluh!
  • Niet online
Ryan666 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:55:
[...]

Wat doet hij dan? Gaat hij wel aan, en krijg je dan piepjes uit de speaker ofwat?
Ik kon laatst niet meer booten door het geheugen..
Helemaal niks, geen piepje of wat, alleen dat powerledje wat vrolijk knippert...

@dude123:

Aan zoiets zat ik ook al te denken, enig idee waar ik die kortsluiting zou moeten zoeken?

Specs

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

wat voor een voeding heb je? misschien ff met een andere testen (buurjongen/ oom / andere pc in huis) en memtest86 ff draaien

Bedankt alvast

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Heb je de 12V connector voor de CPU wel in het mobo gedaan (vierkant stekkertje).

• Naluh!
  • Niet online
Mastermind schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:06:
Heb je de 12V connector voor de CPU wel in het mobo gedaan (vierkant stekkertje).
Uiteraard, voeding is een 431 watt Enermax (staat ook in de op).

Het verbazende is dat hij het eerst wel goed deed. Ik heb vannacht uren zitten gamen en dat ging allemaal goed, het gezeik begon pas toen ik hem weer uitzette...

Edit: Alles eraf gehaald behalve de CPU en hij geeft nog geen piepje...

[ Voor 9% gewijzigd door Naluh! op 10-02-2005 14:18 ]

Specs

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

controleer even je atx stekkers op je mobo of die goed vastg zitten en dat de contactjes nog goed zijn

[ Voor 188% gewijzigd door dude123 op 10-02-2005 14:47 ]

Meneer 1000 has spoken......

• Naluh!
  • Niet online
Net even de voeding en de powerswitch getest op een ander mobo, dit start zonder problemen op. Die kunnen we dus ook wegstrepen als mogelijke oorzaken.

Het kan volgens mij nog maar 2 dingen zijn: een kapot moederbord of een kapotte cpu, maar zou bij een kapotte cpu het moederbord niet toch nog wat van zich moeten laten horen dmv piepjes ed?

Specs

• Sap
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 16:37

Sap

There is not enough space so..

Gaan je fans/hdisks enzo wel aan?

Maakt je moederbord kontakt met je case?

MSI-KT600-delta** Rx850xt core@555 mem@621** xp2800+@2466MHz[watercooled-innovatek]** 2x512 MDT pc3200[@425MHz]** 400WattZalman** Industrial-Radiator+Eheim1048+12mm tubes**

• Naluh!
  • Niet online
sapientiea schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:11:
Gaan je fans/hdisks enzo wel aan?

Maakt je moederbord kontakt met je case?
Niks gaat aan... Ik heb er al even vlug naar gekeken of hij contact met de case maakt, maar ik zou niet weten waar. Mobo er maar eens uitschroeven om zeker te zijn...

Edit: mobo eruit geschroefd en nog eens getest, weer hetzelfde...

[ Voor 9% gewijzigd door Naluh! op 10-02-2005 15:49 ]

Specs

Verwijderd

Ik denk dat je MOBO dan niet goed meer is omdat als je je pc aanzet gaat "door" het MoBo de fan aan. En daar heeft de processor niks mee te maken volgens mij. kan je je MoBo eens in een andere pc checken?

Dat is volgens mij de enige manier om erachter te komen. Zie/ruik je iets raar aan je MoBo?

Maar het rare is dat het lampje knippert. :?

• Naluh!
  • Niet online
Testen op een andere comp kan ik helaas niet, ik ken verder niemand met een A64. Maar ik ben er vrij zeker van dat het mobo gewoon kapot is. Net heb ik alles eraf gehaald, dus ook de CPU en hij doet nog steeds hetzelfde, geeft geen piepjes, maar nog steeds dat irritante langzame geknipper van de powerled. Het enige wat ik verder nog zou kunnen bedenken is dat de voeding het niet trekt, wat ik ook nogal ongeloofwaardig vind, een 431 watt Enermax moet toch wel voldoende prik hebben om een mobo te laten piepen dacht ik zo.

Mobo gaat morgen terug voor repairs.
Maar mocht er nog iemand suggesties hebben, graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Naluh! op 10-02-2005 16:06 ]

Specs

Verwijderd

uhm dat knipperen van lampje is toch standby?

• Naluh!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:40:
uhm dat knipperen van lampje is toch standby?
Dan is ie in permanente standby geschoten...

Specs

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 07:28
mijn excuus dat ik deze topic weer opstart, maar ik heb nu het exact zelfde probleem, net starte hij nog wel een keer op maar doet nu wederom niks meer.
Ik zou graag willen weten wat nu het probleem was.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

XyS

0.o.O

hier iemand met hetzelfde probleem (nouwja iemand die ik ken vroeg aan mij wat er aan de hand kon zijn)

dus als de Topicstarter zo vriendelijk iwl zijn om te vermelden wat er nou stuk/fout was, zou ik blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je het zelfde geprobeerd hebt als de TS dan zal het ook wss aan het mobo liggen. De TSer heeft toch niks meer laten horen sinds zijn mobo vervangen is dus een grote kans dat het dat is geweest.

Heb je alles geprobeerd? Tot een systeem dat wel werkt? (of zoals in de TS, dat het nog niet werkt) En heb je nog steeds hetzelfde probleem dan ligt het aan je mobo (anders aan het deel dat je pc weer deed werken toen je het eruit haalde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:13
ik heb een soortgelijk probleem... mijn PC werkte perfect, maar vervolgens ging het powerledje snel knipperen bij het aanzetten (verder gebeurde er niets).
na een paar keer de voeding aan en uit zetten start hij wel normaal op...

heb verder nog 1 dvdbrander en 1 sata hardeschijf aan mn voeding hangen
een paar fans
creative audigy 2
ook een K8N Neo2 (platinum staat er op de doos)
met een venice core amd64 3000
en een AGP msi gf6800.

ik heb in mijn bios aanstaan dat de PC automatisch aan gaat na een los of ac power... dus als ik de voeding aan zet start de PC automatisch op.. maar dit werkt dus niet meer (het ledje begint snel te knipperen)
als ik de voeding niet uit zet, kan ik na het uitzetten van de PC hem echter gewoon weer aanzetten.
ik heb ook het idee dat hij de laatste tijd instabiel word.

heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheappineapple
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-09 07:08
*knip* nee

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 19-01-2025 22:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.