m'n cpu is een soort uitsmijter geworden! cpu is rond de 66 graden, hij draait zo'n 4400 rpm en ik heb enkel internet aan...zeg dat het iets simpels is! gaarne advies
Wat voor processor is het, hoe oud is de pc, wat voor voeding, koeler, hoeveel geheugen, besturingssysteem, wat voor processen lopen er verder, wat is de geheugenbelasting, enzovoort?
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Zoals in je vorige topic dat gesloten is: geef meer info, wat zijn je specs, wat heb je zelf al gedaan?
Verwijderd
Misschien de post en linkjes van BalusC in je vorige topic eens doorlezen voor je zomaar een nieuw aanmaakt 
edit:
Bouncing_tom was me net voor
Bouncing_tom was me net voor
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 13:16 ]
Je kunt ook steeds meer met een computer he....
op deze manier een kookplaat
doe je aan phasechanging, heb je een koelkast.. echt wonderbaarlijk wat ze allemaal kunnen
Koeler goed gemonteerd, stofvrij etc?
op deze manier een kookplaat
doe je aan phasechanging, heb je een koelkast.. echt wonderbaarlijk wat ze allemaal kunnen
Koeler goed gemonteerd, stofvrij etc?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
OK.
1) je kunt je cpu maar beter iets afremmen, want als je cpu net zo hard draait als je fan (of ergens in de buurt daarvan) heft dat elkaar natuurlijk op en krijg inderdaad hitteproblemen
2) internet zou ik niet altijd aan laten staan. ik probeer internetten overdag zo veel mogelijk te mijden (ook ivm met nachttarief)
1) je kunt je cpu maar beter iets afremmen, want als je cpu net zo hard draait als je fan (of ergens in de buurt daarvan) heft dat elkaar natuurlijk op en krijg inderdaad hitteproblemen
2) internet zou ik niet altijd aan laten staan. ik probeer internetten overdag zo veel mogelijk te mijden (ook ivm met nachttarief)
Stay safe
Verwijderd
Het is simpel!
Je moet je eitje ook laten schrikken voordat je hem pelt....emmer water erover dus!
Je moet je eitje ook laten schrikken voordat je hem pelt....emmer water erover dus!
Wel vet dat je CPU 4400 rondjes per minuut draait
Die van mij ligt gewoon stil in de socket...
Toch nog wat nuttige tips: Zit er wel koelpasta tussen je cpu en je blok? Wat voor koeler heb je erop zitten? Wat voor processor is het? hoe is de airflow in je kast?
Toch nog wat nuttige tips: Zit er wel koelpasta tussen je cpu en je blok? Wat voor koeler heb je erop zitten? Wat voor processor is het? hoe is de airflow in je kast?
Verwijderd
Ik snap het! CPU's horen niet zo snel rond te draaien, ik dénk dat je de fan bedoeld.
Verder is 66 graden celcius voor prescott CPU's, of gallatin's héél normaal. Ook de Palomino en Thunderbird werken normaal op deze temp. Of is het een Winchester?
Verder is 66 graden celcius voor prescott CPU's, of gallatin's héél normaal. Ook de Palomino en Thunderbird werken normaal op deze temp. Of is het een Winchester?
Wat jij nodig hebt zijn natuurlijk enkele lapjes spek, en misschien zelfs wat zout. Dat gaat veel lekkerder zijn iig.
Ik stel voor dat je alvast de meest nabije slager eens probeert, die heeft doorgaans wel spek.
Ik stel voor dat je alvast de meest nabije slager eens probeert, die heeft doorgaans wel spek.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Volgens mij krijg je helemaal geen lekker eitje op 66 graden hoor, maar misschien ga ik wat te ver off-topic
Edit: O ja, en tenzij je m dubbelgebakken wilt, hoef je hem helemaal niet te draaien. Anders misschien 2x, maar 4400 keer is veels teveel, wordt ie duizelig van...

Edit: O ja, en tenzij je m dubbelgebakken wilt, hoef je hem helemaal niet te draaien. Anders misschien 2x, maar 4400 keer is veels teveel, wordt ie duizelig van...
[ Voor 44% gewijzigd door SayWhatAgain! op 10-02-2005 13:35 ]
Misschien wordt 'ie daarom zo warmMishmash schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:19:
Wel vet dat je CPU 4400 rondjes per minuut draait
Tweakers kook cursus deel 2.946.904 ??
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Jongens, kom op. Wacht gewoon op een modje en houd op met onzin posten 
Policy mbt replies in 'slechte' topics
Policy mbt replies in 'slechte' topics
[ Voor 6% gewijzigd door Han op 10-02-2005 13:40 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zoiets als dit ? : http://www.phys.ncku.edu.tw/~htsu/humor/fry_egg.html
Verwijderd
Die specificaties kan je aan werken, maar uit je posthistorie begijp ik dat dingen zelf uitproberen/uitzoeken mss een probeem is omdat je mogelijk niet weet waar je zelf naar moet kijken.BalusC schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 06:37:
[...]
1) Nergens zien we volledige PC-specificaties en
2) nergens kunnen we eruit afleiden of je zelf ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem.
[...]
Als je nu eerst een mooi verhaal schrijft met de info van je PC (Merk moederbord / soort processor / merk voeding enzovoorts; En ja, wss moet je daar je PC voor openmaken). Probeer daarnaast te beschrijven wat je met je PC hebt gedaan / waar je naar gekeken hebt. Dan komen we vast wel een end verder.
PS: Probeer ook eens de search van dit forum, er zijn er veel topic geweest met dezelfde vraag; waarschijnlijk kan je met enige moeite de vraag dan zelf al beantwoorden.
Suc6
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 13:50 ]
Het wordt misschien toch tijd om wat serieus in te gaan op het probleem. Mijn excuus dat ik me heb laten mee slepen. I was caught in the moment zullen we maar zeggen.
Het je onlangs iets gewijzigd aan je configuratie? Is die 4400rpm het toerental dat je voorheen ook haalde? Zijn er misschien processon op de achtergrond die meer dan normaal je CPU "usen".
Heb je je kast al open gehad om te zien of er iets je airflow blokkeert?
Het je onlangs iets gewijzigd aan je configuratie? Is die 4400rpm het toerental dat je voorheen ook haalde? Zijn er misschien processon op de achtergrond die meer dan normaal je CPU "usen".
Heb je je kast al open gehad om te zien of er iets je airflow blokkeert?
Stay safe
Mensen toch,
Wat een drukte om een gebakken eitje
Wil de topic starter ons voorzien van mer informatie ?
- Merk en type CPU
- Merk en Type Cooler
- Kleine specs van je behuizing, mischien is het een beetje te "vol" en kan daardoor de lucht niet goed ontsnappen ?
eerste die hiernaar over een eitje zit te auwehoeren kom ik een rauwe eitje rectaal aanbrengen ^^
Wat een drukte om een gebakken eitje
Wil de topic starter ons voorzien van mer informatie ?
- Merk en type CPU
- Merk en Type Cooler
- Kleine specs van je behuizing, mischien is het een beetje te "vol" en kan daardoor de lucht niet goed ontsnappen ?
eerste die hiernaar over een eitje zit te auwehoeren kom ik een rauwe eitje rectaal aanbrengen ^^
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Ook belangrijk, niet te veel koelpasta. In principe is alles wat je tussen je cpu en koeler stopt een barriere voor de warmte. Het is alleen maar bedoeld om eventuele mini-mini-minuscule oneffenheden op te vullen.Ryan666 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:49:
Genoeg koelpasta?, geen stof tussen cpu en koelblok, of misschien zit je hele kast vol stof??
Stay safe
Ik kijk alleen naar de topicstart en doe 'm dicht

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.